פורום לימודי סיעוד

מנהלת הפורום תשמח לספק לכם מידע לגבי אפשרויות לימודי סיעוד בארץ, כמו כן מטרת הפורום היא לשמש מקום מפגש למתעניינים בתחום.
 
 
שני | 11:49  29/01/14
שלום רב, אני בוגרת תואר ראשון במדעי בע"ח מהפקולטה לחקלאות ותואר שני במדעי הרפואה מאוניברסיטת ת"א. כמו כן, אני אמא לתינוקת. לאחרונה שוקלת אפשרות להסבה לסיעוד, הבנתי כי קיים מסלול הסבה אקדמאי/מסלול לאמהות במסגרתם מקבלים תעודת אחות מוסמכת או מסלול משולב של אוניברסיטת ת"א בו מקבלים בנוסף לתעודת ההסמכה גם תואר ראשון בסיעוד. שאלתי היא, האם עבורי (לאחר שני תארים) ישנה עדיפות לעשות את המסלול לתואר (היות וגם הוא נמשך שנתיים וחצי הוא חייב להיות אינטנסיבי יותר)או שעדיף לעשות מסלול עם תעודה בלבד שהנו פחות אינטנסיבי? בנוסף, רציתי לשאול האם כבוגרת הסבה אקדמאית לסיעוד, כלומר בעלת תואר לא בסיעוד + תעודת אחות מוסמכת, ניתן להתקבל בהמשך לקורסים על בסיסיים כמו מיילדות, או שחייבים תואר ספציפית בסיעוד? תודה מראש, שני
מנהל פורום לימודי סיעוד | 15:14  29/01/14
אכן הלימודים שכוללים תואר הם אינטנסיביים יותר. בעיניי זה מיותר. למי שלומד בהסבת אקדמאים לסיעוד, התואר איתו הוא מתקבל למסלול יאפשר לו לקבל שכר של אח/ות מוסמכ/ת עם תואר ראשון. בנוסף התואר ישמש אותו גם לקבלה לקורסי התמחות בסיעוד (קורסים על בסיסיים). נכון הוא שלהמשך הדרך, כדי להתקבל לתפקידים בכירים במערכת, נדרש שתואר אחד לפחות יהיה בסיעוד. אבל את ממילא תצטרכי לעשות תואר שני - כי התואר השני שיש לך אינו יוכר לך לסולם שכר וקידום. אז אם את שואלת אותי, היתי לומדת הסבת אקדמאים לתעודה של אחות מוסמכת ובהמשך החיים המקצועיים לומדת תואר שני בסיעוד. אגב - במאיר יש מסלול הסבת אקדמאים של 3 ימים בשבוע!
סגור