פורום לימודי סיעוד

מנהלת הפורום תשמח לספק לכם מידע לגבי אפשרויות לימודי סיעוד בארץ, כמו כן מטרת הפורום היא לשמש מקום מפגש למתעניינים בתחום.
 
 
ריקי | 01:58  26/09/13
שלום, אני עושה הסבה לסיעוד וחיסונים. החיסונים שעליי לעשות הם טטנוס דיפתריה פוליו שעלת ושפעת. האחות הסבירה לי שטטנוס דיפתריה פוליו ושעלת אני אעשה ביחד. הבנתי שהחיסון הזה נקרא החיסון המחומש או משהו- האם לחיסון הזה ידועות תופעות לוואי? אשמח לקבל מידע על החיסון. אני עושה גם שעה אחרי החיסון תבחין מנטו. זה בסדר? אולי עדיף לעשות את החיסונים בנפרד ולא את כולם ביחד? או שזה בסדר ביחד כי נדמה לי שבחיסון הזה השעלת מוחלשת? זה בסדר לעשות אחריה באותו יום תבחין מנטו? בנוסף- יש לי אפשרות, מסיבות רפואיות, לא לעשות את חיסון השעלת. עד כמה באמת חיסון השעלת מונע הדבקה בשעלת? כי לפי הגתוב באינטרנט רשום שזה ל-3 שנים מונע הדבקה (היה רשום בכמה אתרים לא יודעת אם זה נכון). האם לאדם מבוגר בן 25 שלא חלה בשעלת ולא עושה את חיסון השעלת יש יותר סיכון לחלות בשעלת וגם לא להירפא ממנה, כי הבנתי מהאינטרנט שהשעלת יותר מסוכנת לילדים קטנים אך אינני יודעת אם זה נכון..אשמח לקבל מידע על מחלת השעלת , איזה תופעות לוואי עשוי לחוות אדם מבוגר עקב שעלת ולאילו תופעות לוואי קשות והשפעות זה יכול להוביל באדם שאי אפשר להירפא מהן? האם לאדם מבוגר יותר קל להירפא משעלת שלא מחוסן? אם אהיה עם כיסוי על הפה והאף במהלך ההתנסויות הקליניות בלימודים האם זה יכול להפחית את הסיכוי להדבקה בשעלת או אפילו למנוע הדבקה בשעלת? כי הבנתי שהמחלה מועברת דרך האוויר והנשימה..האם מותר לשים כיסוי על אזור הפה והאף בהתנסויות וזה מונע הדבקה בשעלת או לפחות מפחית? אילו עוד אמצעים יש להפחתת ההדבקה בשעלת או הימנעות הדבקה בה? תודה.
מנהל פורום לימודי סיעוד | 09:30  30/09/13
למידע על החיסונים אני ממליצה לך לדבר עם האחות האפידמיולוגית בלשכת הבריאות - המחסנת סטודנטים במקצועות פרה-רפואיים. מידע על החיסונים תוכל לקרוא באתר משרד הבריאות, שם המידע אמין , מקצועי ומעודכןן. בהצלחה!
סגור