פורום לימודי סיעוד

מנהלת הפורום תשמח לספק לכם מידע לגבי אפשרויות לימודי סיעוד בארץ, כמו כן מטרת הפורום היא לשמש מקום מפגש למתעניינים בתחום.
 
 
למה המלגה רלוונטית רק למי שמתחיל את לימודי הסיעוד החל מאוקטובר הקרוב? מה אנחנו סטודנטים סוג ב'(מי שכבר מתחיל שנה ב' ואילך)? אני למשל לומד סיעוד במכללה ברמת גן והשכר לימוד שם הוא פי 2 מבאוניברסיטה! למה אני לא יכול לממש את הזכאות למלגה? למה להיות כאלה אטומים?
מנהל פורום לימודי סיעוד | 14:57  14/10/12
מילים קשות. אין הצדקה להעליב. המדינה עושה מעל ומעבר לקדם את האנשים שרוצים ללמוד. גם לי נראה נכון לעזור לאנשים שיותר מתקשים. מי שמראש מסוגל לשלם פי שלוש ללימודים - יש להניח שהוא יכול יותר... חוצמזה תמיד מתחילים מתאריך מסויים ולא ניתן להחיל זאת רטרואקטיבית לכולם...
מה מילים קשות במה שאמרתי? מילים של סטודנט שמתחיל לימודים בפעם השנייה כי אי אפשר למצוא פה עבודות נורמליות שאפשר להתפרנס מהם בכבוד, ודבר שני הסיבה שהלכתי ללמוד במכללה זה לא היה מרצון אלה מחוסר בררה מכיוון שלא הצלחתי לענות על תנאי הקבלה שלהם כמו רבים כמוני שרוצים ללמוד את המקצוע הסיעוד באוניברסיטאות השונות אבל אינם יכולים בגלל מבחן הפסיכומטרי שלפי דעתי מכשיל רבים שכן יכולים להצליח במקצוע.. ולכן אני נאלץ לשלם שכר לימוד כזה גבוה וממש אין לי את הכסף לשלם על הלימודים ולכן אני נאלץ לעבוד יום וליל כדי לחסות על הלימודים מה שפוגע בהשגיי בלימודים ולכן אני ממליץ לא לשפוט בן אדם בלי לדעת את הרקע שלו.. ולגבי המלגה אם המדינה באמת הייתה רוצה לעודד ולתמוך בסטודנטים לסיעוד במיוחד שיש מחסור גדול באנשי מקצוע בתחום, היא לא הייתה מסתכלת על טקטיבית או רטרואקטיבית! לפעמים צריכים לחשוב מחוץ לקופסה ולא להיות מרובעים ולהגיד ככה זה כי זה מתסכל.. אבל כנראה שככה הדברים עובדים פה הפוך על הפוך, מי שמגיע לו לא מקבל ומי שלא מגיע לו מקבל ועוד איך! תודה רבה לך..
זה לא קשור למגיע או לא מגיע. יש חוסר באחים ואחיות, אין הרבה דרישה ללמוד סיעוד ולכן הם חשבו על דרך כזאת לגייס אנשים. הם לא ישלמו לך כי אתה כבר במילא לומד- לא משתלם להם. אם היית במקומם גם אתה היית עושה ככה. בכל אופן המלגה הזאת טומנת בחובה קאטץ' כמו כל דבר בארץ. אם אתה מקבל את המלגה אתה צריך להתחייב לעבוד בבית חולים ממשלתי למשך מס' שנים שהם קובעים. אם זה מעניין אותך יש מלגה במכבי שמציעה תנאים דומים וההתחייבות היא לעבוד במוסד שקשור למכבי- אסותא, מכבי או בית בלב.
סגור