פורום לימודי סיעוד

מנהלת הפורום תשמח לספק לכם מידע לגבי אפשרויות לימודי סיעוד בארץ, כמו כן מטרת הפורום היא לשמש מקום מפגש למתעניינים בתחום.
 
 
שלום רב, אני מאוד מתעניינת בנושא הרפואה ושוקלת לעשות תואר בסיעוד. יש לי כמה שאלות שאשמח אם תוכלו לענות לי: 1. מה היתרונות בבחירת תואר לעומת לימודי הסמכה רגילים? 2. איזה פרוצדורות אחות יכולה לעשות חוץ מפתיחת וריד? אינטובציה? תפרים? 3. בסיום לימודי התואר אם אני רוצה להתמחות בנושא מסוים לדוגמא מיילדת/קרדיולוגיה/חדר ניתוח, מה נדרש לעשות? מכה זמן זה? תודה רבה.
מנהל פורום לימודי סיעוד | 13:59  30/05/12
תשובה לשאלותיך: 1. יש עדיפות ללימודי תואר. התואר מקנה השכלה רחבה יותר, מאפשר לימודים לקורסי התמחות (קורסים על בסיסיים), מאפשר קידום וסולם שכר גבוה יותר. ניתן ללמוד לתואר והסמכה ביחד בתוכניות של 4 שנות לימודים מלאות או ללמוד שנתיים להסמכה, להתחיל לעבוד כאחות מוסמכת ותוך כדי כך להשלים לתואר. שתי הדרכים טובות ויעילות. לדעתי האישית, הדרך השנייה כדאית יותר כי היא מאפשרת תחילת עבודה במקצוע מוקדמת יותר. 2.קצר המקום לפרט את כל תפקידי האחות המוסמכת, שכוללים מיומנויות רבות מאוד. 3. לקורסי התמחויות מתקבלים אחים ואחיות מוסמכים בעלי תואר ראשון לפחות, לאחר מבחן מיון ובחלק מהקורסים שנת ניסיון. הקורסים מתקיימים פעפ-פעמיים בשבוע, תלוי איזה קורס, לשנה בערך.
שלום ליליאנה אשמח מאוד לדעת איפה אני יוכל ללמוד שנתיים סיעוד ואחרכך להתחיל לעבוד וללמוד עוד שנתיים כדי לקבל תואר? בתודה מראש
1. יש מקומות עבודה שיעדיפו בוגר תואר ראשון מאשר רק תעודה. 2. אחות מבצעת פתיחת וריד בקהילה בעיקר. בבית החולים בדרך כלל במחלקות פנימיות וכירורגיות מבצע הרופא. אחות לא מבצעת אינטובציה וגם לא עושה תפרים. בקהילה אחות יכולה להוריד תפרים מסויימים. 3. אם אני לא טועה צריך שנת נסיון, שהעבודה תמליץ עלייך שיהיה לך ציון מעל 70 בבחינה הממשלתית או לעבור מבחן ממיין. לכל קורס יש את תקופת הלימודים שלו, מיילדות למשל כשנה.
מנהל פורום לימודי סיעוד | 08:32  31/05/12
א.יש גם מקומות עבודה שיעדיפו בלי תואר. ב.לקיחת דמים הוא נושא טכני ושולי. היום גם יש בתי חולים ומחלקות בהן אחיות לוקחות דם. בכלל הרעיון הוא להעביר את זה לאנשים שיעשו קורס קצר וילמדו לקחת דם וזה מה שיעשו. אין בזה כלום. ג. אפשר ללמוד בקורס על בסיסי - כמעט בכולם - גם בלי שהמוסד בו את עובדת שולח אותך. את יכולה ללמוד על חשבונך.
עם כל הכבוד את מטעה. יש מקומות כמו קהילה שתנאי לקבלה לעבודה הוא תואר ראשון. גם מחלקות נחשקות ידרשו תואר ראשון. אם הכוונה היא לעבוד בבתי אבות או במחלקה פנימית או כירוגית אז שם פחות יקפידו על תואר ראשון.
מנהל פורום לימודי סיעוד | 08:52  04/06/12
השאלה היא מהן "מחלקות נחשקות". יש מחלקות שכדי לעבוד שם נדרש קורס על בסיסי בתחום הרלוונטי וכדי ללמוד אותו קורס צריך תואר ראשון. איני יודעת מהיכן את שואבת את המידע, אבל המידע הזה אינו נכון לכל המקרים ואת מכלילה מה שאינו ניתן להכליל. לדוגמא: זה לא נכון שאי אפשר להתקבל לקהילה ללא תואר למשל. חסרות אחיות בקהילה וזה נכון שכדי לקבל תפקיד ניהולי צריך תואר - אבל לא כדי להתקבל לעבודה כאחות מהשורה.
סגור