פורום לימודי סיעוד

מנהלת הפורום תשמח לספק לכם מידע לגבי אפשרויות לימודי סיעוד בארץ, כמו כן מטרת הפורום היא לשמש מקום מפגש למתעניינים בתחום.
 
 
נכנסתי לסילבוס של האונברסיטה העברית,תל אביב ובן גוריון. ממה שאני קורא נראה כי יש ממש הבדל בסילבוס ובחלק מן התוכניות יש קורסים שבאחרות אין. האם הדבר הגיוני? מדובר בשמות שונים? לדוג' במקום אחד יש קורס בפיסיקה לעומת השני שבו אין. דבר שני, איך נחשבת התוכנית של האונברסיטה העברית בלימודי סיעוד באסף הרופא ובנוסף לימודי פארמדיק? האם לימודי הפארמדיק באמת מתאפשרים במהלך התואר מבחינת עומס הלימודים? דבר שלישי, האם יש הבדל בין אדם שלמד סיעוד והלימודים הקליניים שלו התבצעו לדוגמא בהדסה לעומץ אדם שלמד סיעוד והלימודים הקליניים שלו התבצעו באסף הרופא? כי הם בתי חולים שונים מבחינת ההתמחות שלהם לא? האם כל סטודנט מקבל את אותה רמת ידע ומומחיות? תודה רבה! אשמח לקבל תשובות! (: תודה!
פורום סיעוד בית ספר מאיר | 14:12  22/05/12
יש תוכנית ליבה ללימודי סיעוד. זו התוכנית המחייבת של משרד הבריאות. אלה כל המקצועות חובה כדי להיות אחות מוסמכת. אותה ליבה נלמדת בכל החוגים ובכל בתי הספר לסיעוד - אם זה לתואר ואם זה לדיפלומה. עליה נבחנים במבחן ממשלתי לקבלת רישום. הלימודים לתואר + תעודה - המתקיימים באוניברסיטאות ומכללות שונות כוללים את אותה תוכנית ליבה ועוד תוספות לתואר הראשון בסיעוד - כאן כל אוניברסיטה סוברנית להחליט על התכנים שיש לדעת כדי לקבל את התואר. הכל באישור המל"ג כמובן. זה מסביר את ההבדלים שאתה יכול למצוא בין אוניברסיטאות שונות אבל גם הבדלים אלה לא משנים את המהות - את תוכנית הליבה לאחות מוסמכת. לגבי פרמדיקים - אין לי תשובה אליך. ההתמודדות עם עומס היא אינדיווידואלית וכל אחד חש שונה בנושא. לשאלה השלישית שלך התשובה היא לא. בהצלחה!
תודה רבה על התשובה המפורטת!
סגור