פורום לימודי סיעוד

מנהלת הפורום תשמח לספק לכם מידע לגבי אפשרויות לימודי סיעוד בארץ, כמו כן מטרת הפורום היא לשמש מקום מפגש למתעניינים בתחום.
 
 
דגנית | 23:18  17/06/11
שלום רב אני בעלת תואר שני בביולוגיה, בת 38 (!) וחושבת ברצינות על לימודי סיעוד. מטרתי ללמוד הסבהבמטרה להיות מיילדת. שקלתי גם לימודי דולה אך זה נראה לי מעט מדי ופשטני מדי. חשבתי לפנות למסלול החדש באוניברסיטת בן גוריון (למרות שאני מתגוררת באזור חדרה) בו לומדים לתואר מוסמך ובסופו מיד עוברים ללימודי על בסיסי במיילדות. המסלול כולו אורך שנתיים וחצי ומספר ימי הלימוד 1 עד 2. שאלתי היא האם תואר זה ותעודת הקורס העל בסיסי הנכסף אכן יבטיחו לי את עתידי כמיילדת? האם לבטח אמצא עבודה במקום מגורי (הלל יפה/נתניה/עפולה...) אני ממש חוששת וכיוון שאיני "ילדונת" איני רוצה "לבזבז" זמן ולכן חושבת על המסלול הישיר והחדש הזה. האם בשל היותי אחות טריה ישר מהאקדמיה הדבר יפגום ביכולתי למצוא עבודה כמיילדת בבית חולים? אשמח מאוד על תשובתך המלומדות שבת שלום דגנית
ליליאנה ליליאנה | 21:00  18/06/11
המסלול לתואר שני ומיד אחריו קורס מיילדות אינו רלוונטי לגביך. הסיבה היא שקודם עליך להיות אחות מוסמכת. אחות מוסמכת בעלת תואר ראשון יכולה ללמוד בקורס מיילדות. מה שרלוונטי עבורך הוא המסלול להסבת אקדמאים לסיעוד. זהו מסלול של שנתיים וחצי, לימודים של 4-5 ימים בשבוע מ-8.00 עד 15.00. לימודים אינטנסיבים שבסופם את יכולה להיות אחות מוסמכת וככזו - יחד עם התואר הראשון - את יכולה ללמוד מיילדות (בערך עוד שנה של יומיים בשבוע). למסלול זה את יכולה לקבל מילגה ממשלתית בגובה 80% משכר הלימוד, תמורת התחייבות לעבוד כאחות מוסמכת במערכת הבריאות הציבורית 4 שנים. לגבי הגיל - לומדים במסלול זה גם אנשים צעירים ממך אך גם מבוגרים. אני לא רוצה להיות נדושה - אבל גילך הוא צעיר. תחשבי שגם אם כל התהליך יארוך 4 שנים, תוכלי להיות מיילדת בגיל 42 ולפנייך עוד 22 שנות עבודה עד הפנסיה. זה לא מעט!!! עבודה - תמיד יש. בהצלחה!
סגור