פורום לימודי סיעוד

מנהלת הפורום תשמח לספק לכם מידע לגבי אפשרויות לימודי סיעוד בארץ, כמו כן מטרת הפורום היא לשמש מקום מפגש למתעניינים בתחום.
 
 
שלום לכולם שמי אורן ובחודשים האחרונים התחלתי להתעניין בלימודי תואר ראשון בסיעוד במטרה להיות אח מוסמך בבית החולים, ההתעניינות באה במיוחד לאחר השהייה שלי בארה"ב שזה עתה הסתיימה איך שאני רואה את זה המקצוע יכול להיות מרתק ומלא אתגרים, אך יש לי כמה שאלות ואשמח אם תענו לי 1. שאלת השאלות מבחינתי מה ההבדל בין אחות מעשית לאחות מוסמכת? האם אח מוסמך מחליף טיטולים, מנקה צואה, מחליף סדינים וכו'? 2. אני אישית מעוניין לעבוד במחלקת טיפול נמרץ, זה נראה לי מלא אדרנלין וכו' משהו שאני מאוד מעוניין בו, עד כמה ההגשמה של הציפיה שלי היא ריאלית לאחר הלימודים? 3. הבנתי שהמקצוע מאוד מאוד מבוקש בארה"ב, הסתכלתי גם על סרטונים ביוטיוב וכו' ומדברים על מחסור חמור, אני אישית מאוד רוצה להיות אח בארהב ואני יכול להגיד בפה מלא שזה גם אחר מהשיקולים שלי בבחירת קריירה, עד כמה זה אפשרי להיכנס כאח בארה"ב? האם ישר לאחר הלימודים יכול להתבצע הרילוקיישן? 4. בנתיים ביררתי רק אם אוניברסיטת תל אביב והמכללה לישראל, בת"א הבנתי שהלימודים מתחילים רק בסמסטר א ובמכללה לישראל רצו 20000 שח לשנה, ישנה אוניברסיטה שמתחילה את הלימודים בסמסטר ב'? אני מניח שיש לי עדיין שאלות שרצות לי בראש, תודה מראש על התשובות שלכם שיהיה יום מוצלח!
ליליאנה ליליאנה | 09:42  17/01/11
1. בארץ אין יותר לימודים לאח מוסמך. האחיות המעשיות שנותרו או שעשו השלמה לסמכות והן מוסמכות או שכשיגיע גילם יצאו לפנסיה, אך המדינה לא מייצרת יותר אחיות מעשיות. אחות מוסמכת יכולה לעסוק בטיפול אישי במטופלים, אומנם מעט מאוד. רוב העבודה ה"פיזית" נעשית היום על ידי כוחות עזר. 2. כדי לעבוד ביחידות לטיפול נמרץ אתה צריך להיות אח מוסמך עם תואר ראשון ולהתקבל לקורס התמחות בטיפול נמרץ ולעבור אותו בהצלחה. 3.אני לא עוסקת בנושא הזה ופחות מעניין אותי אנשים שרוצים לרדת מהארץ, אני עוסקת באלה שרוצים להיות פה. בגדול: אין "רילוקיישון". אתה צריך לעבור בחינות לא פשוטות כדי להיות אח בארה"ב וכמובן זה רק לאחר שאתה אח מוסמך כאן. 4. אין לימודים בסמסטר ב' למעט הסבת אקדמאים לסיעוד בחלק מבתי הספר. בהצלחה!
בארץ אין יותר לימודים של אח מוסמך? אז מה בדיוק תואר ראשון בסיעוד באוניברסיטה מקנה לי? מצטער שאני פחות מעניין אותך, זה לא שאני לא אוהב את הארץ פשוט לרדת לכמה שנים מהארץ ולחיות כמה שנים בארה"ב באופן חוקי ממש קורץ לי.. את הילדים שלי אני רוצה לגדל פה כמובן אז בשורה התחתונה אני לא יכול ללמוד להיות אח מוסמך בארץ? תודה
ליליאנה ליליאנה | 14:48  17/01/11
יש לימודים של אח מוסמך. מה שאין זה לימודים של אח מעשי. בארצות הברית יש עדין לימוידם לאח מעשי, כאן לא. מה שהתכוונתי להגיד הוא שהפורום הזה אינו עוסק ברילוקיישן (כמו שקראת לזה) אלא בלימודים בארץ. אתה יכול בהחלט ללמוד בארץ ואני גם מקווה שתשאר כאן. בהצלחה!
סגור