פורום לימודי סיעוד

מנהלת הפורום תשמח לספק לכם מידע לגבי אפשרויות לימודי סיעוד בארץ, כמו כן מטרת הפורום היא לשמש מקום מפגש למתעניינים בתחום.
 
 
שלום, מאז ומתמיד ידעתי שאני אצה לעסוק בתחום הרפואה,ובשנים האחרוות די נסגרתי על סיעוד. למרות החלטתי,יוצא לי לשמוע מכלגורם אפשרי,שמשכורת של אחיות היא משכורת רעב,משכורת מינימום ואפילו מתחת,ושאם אני רוצה לתחזק בית ומשפחה כדאי לי לרדת מהעניין ולעבור לתחום אחר..האם זה באמת נכון? אשמח גם לתשובות מאנשים העוסקים בתחום,אם יש כאן.. תודה וחג שמח.
Bira | 00:29  24/09/10
היי, אין לי שום זכות לתת תגובה על השאלה שלך כי אין לי שום סמכות בנושא או ניסיון (עדיין) אבל אני רק רוצה לציין שכל המקצועות בתחום הזה ואת יודעת מה עזבי את התחום הזה.. כל תחום שתקחי ברצינות בין אם זה רפואה או עיצוב או עריכת דין או כל דבר שאת צריכה להכנס אליו ברצינות יקח מהזמן שלך... אבל אם את אוהבת את זה והתגמול שווה אז בשביל אנחנו חיים, כדי לתת ולקבל ולעשות את זה למשמעותי. אפשר לעבוד במשהו בנאלי מהבוקר עד הצהריים אבל איך יראו החיים שלנו? :-)
... | 01:17  24/09/10
את/ה עכשיו בדרך להיות אח/ות מוסמכ/ת? כעיקרון ברור שאני אוהבת את התחום ואני מאוד אשמח לתת מעצמי,השאלה שלי היא האם באמת התגמול שווה את זה?אני מעוניינת להיכנס לתחופ הרפואה ברצינות. ביולוגיה ורפואה תמיד עניינו אותי,אבל השלמתי עם העובדה שלימודי רפואה הם לא בשבילי בגלל הלחץ הרבה שקיים במקצוע,ובגלל זה האופציה שהכי משכה אותי היא אחיות,אבל מעבר למה שאני אוהבת,אני אהיה מציאותית ואקח בחשבון שאני אצטרך בעתיד לפרנס משפחה בכבוד,ואני לא רוצה לחשוב פעמיים על כל שקל שאני מוציאה,אלא להיות אמא שיכולה לתת לילדים שלה.אני כמובן לא מדברת על להיות מליונרית,אלא במעמד הביניים,אני חיה עכשיו שבתנאים טובים,למרות שיש לי רק מפרנס אחד במשפחה,ואני לא רוצה לרדת מהם,לכן אני חושבת שמשכורת זה חלק לא פחות חשוב מאהבה למקצוע..ומלבד מקצוע שאני אוהבת,אני מחפשת מקצוע שיפרנס אותי בכבוד,ויש לי בדיוק עוד 3 חודשים להיסגר על עצמי לגבי מקצוע לימוד,ובגלל זה אני קצת בלחץ..
יואב | 13:27  24/09/10
מהדברים אני מבין שמדובר בבחורה? אחות לעתיד? כלומר גם מן הסתם תתחתני בעתיד ותהיה משכורת נוספת מהבעל ,אז לא צריכה להיות בעית פרנסה. באשר לעניין השכר ,אני רק יכול לאמר שהוא לא גרוע מאוד,אבל גם בעיניי לפחות בהחלט יש מקום לשיפור. השאלה למה את משווה את השכר של אחיות? להשוות להייטק מן הסתם זו תהיה לא השוואה נכונה. אבל אם נשווה לרגע למקצועות פארארפואיים אחרים ,תראי שאחיות מרוויחות יותר מ: מרפות בעיסוק,קלינאיות תקשורת,פיזיוטרפיסטיות ועוד. לדעתי מי שמרוויח יותר מאיתנו בסקטור הפארארפואי אלו הם:הרופאים,האופטמיטרסטים,והרוקחים. העקב האכילס של המקצוע הזה בעיניי הוא 2 דברים שאחד משלים את השני: הראשון הוא היעדר הגדרה מקצועית מדוייקת וברורה (כלומר תפקיד האחות ייראה אחר ושונה בכל נישה אלייה תגיעי במקצוע) והדבר השני הוא אי היכולת להתפתח ולעבוד כעצמאיים כמו הרופאים שיכולים לפתוח קליניקות פרטיות,קלינאי התקשורת,פיזיוטרפסיטים ועוד. אגב אם היית לומדת ביולוגיה ,ראשית קשה מאוד לבוגרים למצוא תעסוקה בתחום ושנית גם שם השכר הוא מהנמוכים במשק. רוב בוגרי הביולוגיה שאני מכיר משתלבים במשרות תעמולה רפואית מחוסר אפשרויות אחרות. בהצלחה בכל מה שתיבחרי.
שירן | 20:14  24/09/10
יש לי דודה אחות כבר 20 שנה, זה מאוד מאוד תלוי איפה אתה עובד. חוץ מזה שיש ייתרונות רבים לאחות עם תואר אקדמאי - אפשר להתקדם ולהגיע לתפקידים בכירים יותר. חוץ מזה, מעטים התפקידים שיש בהם סיפוק ועזרה אמיתית לזולת. ובשבילי זה שיקול רציני
... | 20:34  24/09/10
הסיפוק והעזרה לזולת זה באמת גם היה השיקול שלי. לדעתי כל היופי במקצועות הרפואה שאתה יכול באמת להציל חיים,אין דבר יורת יפה מזה לדעתי. אני עדיין לא כל כך בקיאה בתחום,לאלו מקומות אפשר להתקדם? ואני מקווה שזאת לא שאלה פולשנית מדי-דודה שלך מרוצה מהמקצוע? במה היא מתמחה,אם מותר לשאול? המקצוע נראה לי מקסים,אבל העניין של השכר עוצר אותי מלהתחיל ללמוד..אני יודעת שאם אני אבחר רוקחות,אני לא אגיע לסיפוק שאני אגיע מאחיות,ואני לא מעוניינת כל החיים לעמוד וחלק תרופות כמו מוכרת בסופר..אבל משכורת היא דבר שלא פחות חשוב לי,ומכאן הדילמה הקשה : / בכנות-משכורת של אחות מוסמכת היא באמת משכורת שתאפשר לי להתפרנס בכבוד? ממש חשוב לי לשמוע את זה מאנשים שכבר בתחום.. תודה לשניכם! : ]
... | 20:30  24/09/10
היי, אכן,אני בחורה,מקווה להיות אחות לעתיד,אני כרגע עומדת בפני בחירת מסלול לימודים.והאפשרות שתמיד נראתה לי הכי מתאימה זה אחיות,אבל שמעתי מלא מעט אנשים שהשכר הוא על הפנים. עקב כך,כמו שאמרת,חשבתי על האפשרות של רוקחות,אבל אני יודעת שמה שמעניין אותי ומה שאני רוצה לעשות,זה אחיות,זה מקצוע מדהים בעיניי. לא מפריע לי האפשרות שלא ניתן להפוך לעצמאים,מאחר ואני בכל אופן לא רואה את עצמי כעצמאית.חשוב לי ביטחון כלכלי,ואני צריכה לדעת שכל חודש נכנסת לחשבון שלי משכורת קבועה. אמי למדה ביולוגיה,ואכן הייתה תעמולנית רפואית,אבל כעת היא מובטל,ובגלל זה החלטתי לחפש מקצוע פרקטי,שייתן לי גם תואר וגם מקום עבודה מובטח. אני מאוד רוצה ללמוד את המקצוע,הוא נראה לי מרתק,הדבר היחיד שמפריע לי הוא עניין המשכורת.. אני יודעת שכביכול הבעל אמור להיות המפרנס העיקרי בבית,אבל אני מעדיפה לדעת שאם חס וחלילה קורה משהו,אני אוכל לפרנס את עצמי בכבוד בכוחות עצמי,אני לא אוהבת להיות תלויה במישהו אחר. אני לא מצפה להיות מליונרית או משהו כזה,אבל אני מחפשת משכורת שתפרנס אוית בכבוד,תאפשר לי לחיות חיים נורמלים,שמעבר לדברים הבסיסיים אני אוכל להעניק לילדים שלי כל מיני מותרויות (בגבול הנורמה כמובן ),למעשה משכורת שלא תגרום לי לחשוב פעמיים על כל שקל ושקל שאני מוציאה..אני מתכננת ללמוד ישר לתואר שני וגם הבנתי שיש אפשרות להתמחות בכל מיני תחומים,אתה אח מוסמך? אתה יודע אולי מה המשכורת הממוצעת של אח/ות עם שני תארים ו2-3 התמחויות? תודה!
יואב | 09:25  25/09/10
השאירי כתובת דוא"ל שלך ואשמח להמשיך ולהתכתב איתך שבת שלום.
סגור