פורום לימודי סיעוד

מנהלת הפורום תשמח לספק לכם מידע לגבי אפשרויות לימודי סיעוד בארץ, כמו כן מטרת הפורום היא לשמש מקום מפגש למתעניינים בתחום.
 
 
1. רציתי לדעת אם ובהנחה שהלימודים של המכללה יתבררו כטובים, ואעבור את ההסמכה וכו', האם מבחינת בתיה"ח שארצה לעבוד בהם, תהיה העדפה לבתי ספר ותיקים ומוכרים יותר?, האם יש העדפה לאוניברסיטאות יותר ממכללות וכאלה דברים..? כמובן שאני לא מצפה לתשובה ודאית, שכן מדובר בשאלה היפותטית, אבל אני מבקשת תשובה על סמך הלך הרוחות שיש כיום בשטח... להרחבת השאלה, האם ישנם שיקולים שאני לא מודעת אליהם, שמציבים את האופציה ללמוד במכללת ר"ג כפחות טובה...? 2. אותה מכללה מציעה עבודה בימים שאין לימודים. מאחר ואין להם מידע מדוייק לגבי העבודה, אולי תוכלו לעזור לי בכמה שאלות: - האם יש הבדל בשכר של כוח עזר ושל אחות סטודנטית? - מהו השכר של אחות סטודנטית לפי בוקר/ ערב/ לילה/ שעות נוספות? - האם ניתן לבקש את המשמרות (אני צריכה משמרות לילה..) או שהסיכוי שיתחשבו נמוך, בגלל קביעויות של אחיות וכאלה... תודה מראש על ההתייחסות והעזרה... נטע.
שירן | 08:52  31/08/10
את מתכוונת למכללה האקדמית לישראל? אולי אני יכולה לעזור. נרשמתי לסיעוד לשנת הלימודים הבאה, למסלול של 3 ימי לימודים 3 ימי עבודה. אני יכולה להגיד לך שעשיתי מחקר די רחב של איפה ללמוד וגיליתי שלמרות שחשבתי שהמסלול הזה חדש - הוא לא. מה שחדש זו רק העובדה שעכשיו התואר הזה יהיה מוכר בארץ. לגבי העבודה - מהשנה הראשונה את מתחילה לעבוד באחד מבתי החולים בארץ. אני לא יודעת איזה מידע קיבלת. אבל אני קיבלתי רשימה של בתי חולים שאפשר לעבוד בהם. אני מניחה שיהיה צורך בראיון אישי כדי להתקבל אליהם. לי אישית זה היה נוח בגלל ימי הלימוד והמסלול שמשלב אותך מההתחלה בבית חולים שזה מצויין לאחרי התואר... מקווה שעזרתי קצת. מבינה את הבלבול :)
ליליאנה ליליאנה | 12:40  31/08/10
המסלול של האקדמית בר"ג הוא כן חדש. זו השנה הראשונה שהם קיבלו אישור לפתיחת מסלול. אני לא יודעת איזה הסדרים יש להם עם בתי חולים, אך כדי לעבוד כסטודנטית במחלקת אישפוז צריכים בד"כ סוג של ניסיון. בתי חולים לוקחים סטודנטים רק אחרי שכבר עברו חלק מההתנסויות הקליניות במחלקה. זה לא קורה ישר בתחילת השנה הראשונה אלא לפחות כמה חודשים אחרי, כדאי לכן לברר אם זה חשוב לכן. יש להדגיש שבתי חולים נוהגים לתת עדיפות בעבודה - לסטודנטים שלומדים בבית הספר של אותו בית החולים.
שירן | 10:12  07/09/10
המסלול במכללה הזו לא חדש. ושוב - צריך להפריד בין מכללת רמת גן למכללה האקדמית לישראל שהן לא אותה מכללה. המכללה נותנת כבר יותר מ10 שנים תואר בסיעוד - שלא היה מוכר עד עכשיו כתואר ישראלי. שנית, יש להם הסדר עם ביה"ח וולפסון ועם עוד כמה, ולפי ההסדר את כן מתחילה לעבוד מהשנה הראשונה - אני מניחה שבהתחלה לא עושים הרבה מלבד עזרה ועבודות "שחורות" יותר אבל עם הזמן והלימוד אני מניחה שכן מתחילים להכניס אותך לעניינים. אני חושבת שזה מצויין, כי ככה את יכולה לגלות מההתחלה אם זה בכלל מתאים לך כי נחשפים לצדדים גם הפחות טובים של המקצוע ולא אחרי 3 שנים
ליליאנה ליליאנה | 02:49  10/09/10
אם תתחילי לעבוד שם בתחילת שנה ראשונה - תספרי לי כי אני מאוד אופתע. נכון שהתואר היה מחול - אבל לכאלה שכבר היו אחיות מוסמכות ורק עשו השלמה לתואר ראשון. המסלול של שלוש וחצי שנים לאחות מוסמכת עם תואר הוא כן חדש. לגמרי. זו השנה הראשונה שפותחים. תבררי שאת יותר טוב.
שירן | 15:38  13/09/10
זה המסלול - 3 ימים לימודים, 3 ימים עבודה בוולפסון זה מה שהמכללה מתחיבת מולי אני מבינה כמובן שבהתחלה אני אהיה כוח עזר ולא ממש אעסוק בסיעוד, עד שאני אלמד יותר ואדע ליישם באופן מעשי. המכללה נותנת תואר בסיעוד כבר הרבה שנים, רק לא תואר אקדמי של ישראל. ואני מכירה אישית כמה שלמדו שם וקיבלו תואר של אחות מסומכת ולא השלמה אני מרגישה מהדברים שלך שאת מאוד מתנגדת למכללה הזאת וכבר שאלתי אותך בעבר על זה ולא ענית על השאלה. אם יש משהו שאת יודעת ורוצה לשתף אני אשמח לדעת.
ליליאנה ליליאנה | 17:55  13/09/10
כפי שכבר אמרתי לך, איני מתנגדת כלל וכלל, רק מנסה לדייק בנתונים בשביל כל הגולשים. מנסה שתשאלו את השאלות הרלוונטיות ברגע הבחירה. אני כותבת מהידע והניסיון שלי ותאמיני לי שכשאני כותבת, אני יודעת מה אני כותבת ועושה את זה כשירות למתעניינים במקצוע. אם המכללה היא בחירתך - אני מאחלת לך בהצלחה וגם למכללה בתוכניתה החדשה.
סגור