פורום לימודי סיעוד

מנהלת הפורום תשמח לספק לכם מידע לגבי אפשרויות לימודי סיעוד בארץ, כמו כן מטרת הפורום היא לשמש מקום מפגש למתעניינים בתחום.
 
 
תומר | 18:48  21/03/10
היי כפי שהבנתי , התנאי המרכזי ללימודי סיעוד הינו ציון פסיכומטרי של 500 ומעלה. רציתי לשאול, האם במידה ואעשה את הבחינה במועד יולי הקרוב, ואקבל את הציון הרצוי, האם אוכל להתחיל ללמוד כבר באוקטובר או שאאלץ להמתין שנה ? דבר נוסף, האם יש הבדלים בתנאי הקבלה בין בתי החולים השונים , בהם ניתן ללמוד סיעוד ? ולאיזה אוניברסיטה שייך בי"ח מאיר שבכפר סבא ? תודה רבה לליליאנה על התשובות המפורטות. =)
ליליאנה ליליאנה | 11:44  22/03/10
תומר שלום! כדי ללמוד סיעוד אתה יכול לבחור בין שני מסלולים שונים: א. לימודים לתעודה של אח מוסמך ותואר ראשון בסיעוד. אלה לימודים של 4 שנים 5 ימים בשבוע מהבוקר עד אחר הצהריים. נרשמים דרך האוניברסיטאות ולומדים בשילוב באוניברסיטה ובבית הספר לסיעוד שבבית החולים (למשל אוניברסיטת תל אביב עובדת עם בתי הספר בהלל יפה, איכילוב, תל השומר, וולפסון ובלינסון. או למשל האוניברסיטה העיברית בירושלים שעובדת בין היתר עם אסף הרופא וקפלן). ב. לימודי תעודה. אלה לימודים לתעודה של אח מוסמך ללא תואר ראשון. יש תוכניות של 3 שנים מלאות ויש תוכניות לסטודנטים עובדים ואמאות בהם לומדים משעה 8 עד שעה 13 למשך 3 שנים ושמונה חודשים (למשל במאיר) ולאחר מכן אתה יכול להשלים לתואר תוך כדי עבודה כאח מוסמך בלימודים של יום בשבוע למשך 3 סמסטרים. אם אתה עושה פסיכומטרי ביולי ומקבל את הציון באוגוסט, מועד ההרשמה תלוי במקום אליו אתה נרשם. אם זה לאוניברסיטה, תברר אצלם אם יש הרשמה מאוחרת. אצלנו במאיר יש. לשאלתך האם קיימים הבדלים בתנאיי הקבלה בין מוסדות לימוד שונים התשובה היא כן. אך בכולם נדרש פסיכומטרי ובגרות מלאה. בד"כ האוניברסיטאות דורשות תנאיי קבלה גבוהים יותר מאשר בתי הספר לתעודה. במאיר: 500 פסיכומטרי ובגרות מלאה (ללא התייחסות לציונים) אם יש לך עוד שאלות, אשמח לענות לך. בהצלחה!!!
האם ללימודי תעודה אין צורך בפסיכומטרי ? ( למרות שנדמה לי שקראתי כאן שאין יותר לימודי אח מוסמך ללא תואר. שזה בעצם אח מעשי ? ) כמו כן, דרך איזה אוניברסיטה נרשמים לבי"ח מאיר ? ( פשוט נראה לי שאני ארשם לשם כי אני גר בכפר סבא , אז זה הכי קרוב, וגם ככה קראתי שהרמה בכל בתי הספר גבוהה ).
ליליאנה ליליאנה | 10:01  23/03/10
האפשרות השנייה שרשמתי לך בתשובתי מסבירה על לימודי תעודה. אכן יש לימודי תעודה. כדי להתקבל צריך בגרות מלאה ופסיכומטרי 500. במאיר מתקיימים לימודי תעודה. למידע נוסף, אנא תכתוב לי למייל. אשמח לספר לך על התוכנית שלנו במאיר. בהצלחה!
סגור