פורום לימודי סיעוד

מנהלת הפורום תשמח לספק לכם מידע לגבי אפשרויות לימודי סיעוד בארץ, כמו כן מטרת הפורום היא לשמש מקום מפגש למתעניינים בתחום.
 
 
יעל | 12:09  28/02/10
יש לי תואר ראשון בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת תל אביב. ואני מתלבטת בנוגע לתוכנית ההסבה. מאז ומתמיד רציתי להיות אחות, וכעת כשאני בת 30 אני מרגישה כאם אני לא אעשה זאת אני אצטער כל חיי.יש לי המון חששות מהלימודים האינטנסיביים אבל בעיקר ישנו השיקול הכלכלי. כמובן שהמימון של משרד הבריאות יכול מאוד לסייע. שאלתי היא,למה הכוונה כי השיבוץ יעשה לפי צורכי משרד הבריאות. האם יכולים לשבץ אותי בבית אבות, למרות שאני מעוננינת לעבוד אך ורק בבית חולים באזור המרכז. מבחינתי זה סיכון מאוד גבוה. אם יש פה עוד אנשים שמתלבטים בנושא או שיש להם תשובות אשמח אם תצרו קשר yaelsolo@walla.com
ליליאנה ליליאנה | 15:33  01/03/10
שלום לך יעל! השיבוץ נעשה בתאום עם בוגר התוכנית וגם מנסים להתחשב במה שהוא רוצה. המחויבות של משרד הבריאות הוא למקום במרחק סביר מהבית. לא נראה לי שזה מה שצריך להפחיד אותך אבל אם כן תמיד יש את האופציה ללמוד ללא אותה מלגה. בהצלחה!
עידן | 12:26  07/03/10
גם לי יש התלבטויות דומות לשלך. גם אני בוגר תואר ראשון, וגם אני שוקל לפנות להסבת אקדמאים. במהלך כל התואר הראשון ועד היום בעצם אני עובד בביה"ח ברזילי באחת ממחלקות כח העזר, ולכן החלטתי לברר לגבי הסבת אקדמאים. ממה שאני הבנתי מאנשים שנירשמו למסלול הזה, בנוגע לשיבוץ, ישנם שיקולים שמשרד הבריאות מפעיל, אבל אני יודע שישנה התחשבות (במיוחד בבתי החולים הקטנים שיש בהם בתי ספר לסיעוד) שמי שביקש להישאר באותו בי"ח, נישאר לעבוד שם. מבירורים שערכתי בעצמי, בעיקר עם ביה"ס לסיעוד "דינה" בביה"ח בילינסון (ששם ככל הניראה אלך ללמוד), ההרשמה נפתחה, המסלול נישמע יחסית נוח (אם כי מאוד אינטנסיבי), וישנן אפשרויות העסקה בביה"ח בילינסון עצמו במהלך הלימודים, ואפשרות להמשיך לעבוד שם גם אח"כ. עדיין לא הייתה תשובה חד-משמעית לגבי המימון שמשרד הבריאות מציע, אם כי באתר של מנהל הסיעוד נכתב שלמי שמעוניין, ישנה אפשרות מימון עד 80% משכר הלימוד, פשוט צריך להתקשר ולברר מה בדיוק התנאים לכך. אם יהיו לך תשובות, הערות והארות נוספות אני אשמח אם תשתפי. ושיהיה בהצלחה! istrovi@gmail.com
יעל | 16:06  07/03/10
התייעצתי עם חברותיי שהן אחיות מוסמכות באיכילוב ובתל השומר (לא מהסבה) והן אמרו לי בשום פנים ואופן לא ליפול בפח הזה מפני שצרכי משרד הבריאות יהיו מחלקות הקשות ביותר כגון, פנימית, בהן יש המון עבודה סיעודית. אני ממש נקרעת עם עצמי ולא יודעת מה לעשות בקשר לבלינסון, לפי מה שאני יודעת הוא שייך לקופת חולים כללית אתה בטוח שתהיה לך אפשרות להשאר שם???
עידן | 21:54  07/03/10
גם אני הבנתי שלפחות בהתחלה, יש סיכוי טוב להישלח למחלקה פנימית או כירורגית או אורטופדית, כיוון שכל מחלקה אחרת מצריכה קורסי המשך, למשל כדי להגיע לחדרי ניתוח או למיון (או אם זה מעניין אותך - מיילדות) יש צורך במעין לימודי המשך, קורסים נוספים שצריך לקחת. בכל אופן, ממה שהבנתי (ויכול להיות שאולי הבנתי לא נכון ודרוש בירור נוסף), למי שלומד בבילינסון יש אפשרות להשתלב בעבודה בביה"ח תוך כדי הלימודים (בטח בחצי משרה ככח עזר) ולאחר הלימודים להישאר לעבוד באחת ממחלקות ביה"ח. אבל כניראה ששוב, הכל תלוי בדרישה, היצע, ביקוש, וכו'...אני כן יודע שמי שלמד בברזילי למשל או בעין-כרם, כן יכל להישאר לעבוד שם. כניראה שזה תלוי בעוד כל מיני גורמי מערכת. אני מבין את ההתלבטות שלך, כי גם אצלי זה לא פשוט, זה כרוך במעבר למגורים באיזור המרכז (יתכן אפילו במעונות הסטודנטים, אם יהיה מקום), חיפוש עבודת סטודנטים חדשה, הידיעה שעם סיום הלימודים אני אשובץ לאחת המחלקות שגם את חוששת להתחיל מהן...אבל אני מסתכל על זה ככה: תמיד אפשר להמשיך ללמוד, ולעשות קורסים נוספים ולעבור למחלקות אחרות. כבר עברנו תואר אחד, אז מה זה להמשיך ללמוד עוד קצת?...
יעל | 23:13  07/03/10
אני מאוד אוהבת ללמוד. אבל אין מה להשוות לימודי סיעוד לתואר אחר. וזאת מניסיון כבר הייתי שם (סיימתי שנה ראשונה בתל השומר במטרה לעבור אוטומטית לעבודה סוציאלית). אלו לימודים מאוד קשים ועמוסים, אבל יחד עם זאת מאוד מעניינים. אני לא בטוחה שאני בנויה לעבוד ככוח עזר. ההתלבטות שלי מאוד גדולה בעיקר מפני שאני עובדת כעו"ס בעירייה יש לי משרד משלי ותנאים מאוד טובים ועבורי זה סיכון גדול. מדוע עם תואר ראשון אתה עובד ככוח עזר? ולמה דווקא בלינסון ולא איכילוב למשל?
עידן | 22:14  08/03/10
שלחתי לך למייל שפרסמת בהודעה הראשונה את התשובות שקיבלתי...אולי זה יעזור
ליליאנה ליליאנה | 09:58  10/03/10
אני לא מבינה מה מפחיד אתכם כל כך בלעבוד במחלקות גדולות כמו כירורגיה או פנימית. לידיעתכם אלה מחלקות שהעבודה בהם מרתקת ומלמדת. אתם תגלו זאת כבר בהתנסויות הקליניות במהלך הלימודים. לדעתי כל אחות חדשה צריכה לעבוד לפחות שנתיים במחלקה גדולה כדי לפתח בסיס ידע רחב שיאפשר לה להיות טובה בכל תחום אליו היא תפנה. בנוסף רציתי להיתחס לאפשרות להישאר לעבוד בבתי החולים השונים. חברה, האפשרות הזו קיימת בכל בתי החולים. אל תשכחו שכל התוכנית הזו של הסבת אקדמאים והמימון שהמדינה נותנת, נולדה מתוך הצורך הדחוף באחיות מוסמכות. זה מקצוע שאין בו אבטלה כך שזה הדבר האחרון שצריך להדאיג אתכם. שיהי לכם בהצלחה!!!!!!
סגור