פורום לימודי סיעוד

מנהלת הפורום תשמח לספק לכם מידע לגבי אפשרויות לימודי סיעוד בארץ, כמו כן מטרת הפורום היא לשמש מקום מפגש למתעניינים בתחום.
 
 
לאון | 12:42  22/12/09
סיימתי לימודי אח מוסמך בארה"ב.אני מתכוון לסיים לימודי תואר ראשון ואז לשוב לארץ. איך אני יכול לקבל פרטים על מבחן ההסמכה של משרד הבריאות?
אמירה שגיב | 22:13  22/12/09
פרטים על מבחן ההסמכה ניתן לקבל במחלקת הבחינות במינהל הסיעוד במשרד הבריאות. אולם עוד לפני כן עליך לברר עם מינהל הסיעוד האם אתה יכול לגשת ישירות למבחן ואם הם מכירים לך בתעודת האח שלך ולא דורשים ממך השלמות. כך שבכל מקרה כדאי שתיצור קשר עם מינהל הסיעוד שצריך לאשר את היותך זכאי לגשת למבחן, ואז ממילא תקבל פרטים על הבחינה. באופן כללי הבחינה כוללת 180 שאלות רבות ברירה בתחומים של סיעוד המבוגר (כירורגיה, פנימיות, גריאטריה), ילדים, מיילדות, פסיכיאטריה, רפואה דחופה, בריאות הקהילה, חוק ומשפט וחשבון רפואי. לבחינה 2 חלקים. היא נערכת פעמיים בשנה (אפריל וספטמבר) בבניני האומה בירושלים. ולא נותר אלא לאחל לך בהצלחה בסיום התואר הראשון , בחזרה ארצה ובעמידה בבחינה הממשלתית.
אדי | 10:22  23/12/09
בד''כ אנשים עם תואר מארה''ב יכולים לגשת למבחן הסמכה ישירות ללא השלמות. מבחן בחודש אפריל מתקיים בשפה עיברית בלבד, מבחן בספטמבר ניתן לעבור גם בשפה אנגלית (אם בא לך). הבעיה - סגנון המבחן שונה לגמרי ממבחני רישוי אמריקאים - רוב השאלות על חומר רפואי ותרופות (לא גישות סיעודיות כמו בארה''ב), לכן יש להתכונן היטב. ממלית לך להצטייד בחומרי הכנה למבחן (ספרים, שאלות וכו'). מצורף גם קישור לאתר עם חומרי הכנה למבחן הסמכה בארץ.
סגור