פורום לימודי סיעוד

מנהלת הפורום תשמח לספק לכם מידע לגבי אפשרויות לימודי סיעוד בארץ, כמו כן מטרת הפורום היא לשמש מקום מפגש למתעניינים בתחום.
 
 
אני חיילת משוחררת מתעניינת בסיועד, ויש לי מספר שאלות שלא מצאתי עליהן תשובה באינטרנט. ראשית- ממוצע הבגרות שלי הוא 93, מה הציון המקסימלי שעלי לקבל בפסיכומטרי כדי להתקבל ללימודים? שנית, האם אחות שסימה את התואר ומעוניינת לעבוד מיד בקופות חולים ולא בבית חולים זה אפשרי? או שבקופות החולים דורשים ניסיון קודם בבתי חולים או מיון? שלישית, מה ההבדל פחות או יותר בין שכר אחות מתחליה בבתי חולים לקופות חולים? ושאלה אחרונה.. האם הליומדים בתואר הם על בסיס יומיומי? ומהי החלוקה של הלימודים באוניבסיטה ובמקביל בהתמחות בביה"ח (מבחינת השנים)?
אמירה שגיב | 06:32  24/11/09
ברוכה הבאה לחיים האזרחיים שיהיה בהצלחה ציון הבגרות הוא רק אחד המרכיבים הנדרשים כדי להתקבל ללימודים. משרד הבריאות דורש ראשית שהסטודנט יהיה בעל תעודת בגרות. אין דרישה לציון מכסימלי. אולם ישנם מוסדות כגון החוג לסיעוד בטכניון בחיפה, שמחשבים לצורך קבלה ציון סכם שכולל את הבגרות, הפסיכומטרי ועוד, ואז לגובה הציון יש משמעות. לדעתי הציון שלך הוא יפה ביותר. הדרישה המינימלית לציון פסיכומטרי מבחינת משרד הבריאות הוא 550. אחות שסיימה את הלימודים עם תואר ראשון יכולה להתקבל לעבודה הן בקהילה והן בבית החולים בל מגזר שהוא, דהיינו: קופ"ח, ממשלתי או פרטי. בבית החולים היא יכולה להתקבל לכל אחת מהמחלקות גם אלה שדורשות קורס על בסיסי ולאחר שנה של ניסיון היא תוכל לגשת לקורס. המשכורת של אחות נקבעת ע"י הסכם ציבורי ומשכורת היסוד היא שווה, אלא שבבתי החולים יש תוספות על עבודת משמרות, שבתות וחגים, יש תוספת אחראית משמרת וכו'. גם בקהילה יש תוספות למי שעובדת שלא במשמרת בוקר או שעובדת מפוצל. הלימודים בסיעוד הם על בסיס יומי ברוב המוסדות. חלק מהלימודים הוא עיוני בד"כ בשנה שנתיים הראשונות, ומתבצע במוסד עצמו והחלק הקליני מבוצע בבית החולים. החלוקה בין שני החלקים משתנה כל הזמן בתכנית הלימודים ע"י מינהל הסיעוד במשרד הבריאות כך שתלוי מתי תתחילי ללמוד ומה תהיה הדרישה אז. בכל מקרה תכנית הלימודים מסודרת כך שכאשר יש תקופה של התנסות קלינית מדובר בימים שלמים של 8 שעות שאין לימודים עיוניים בתוכם.
טלי21 | 07:23  25/11/09
נראה לי שיש פה בלבול אני הבנתי מהפורום שהציון המינימלי הוא 500
אמירה שגיב | 23:13  25/11/09
תודה על התיקון בהיסח הדעת לא שמתי לב שרשמתי בטעות 550. אך אם אנחנו נוגעים בענין יש לזכור שכמו שתיקנת אותי 500 זהו ציון מינימלי וברוב המוסדות מחפשים את הסטודנטים עם הציונים הגבוהים יותר
סגור