פורום לימודי סיעוד

מנהלת הפורום תשמח לספק לכם מידע לגבי אפשרויות לימודי סיעוד בארץ, כמו כן מטרת הפורום היא לשמש מקום מפגש למתעניינים בתחום.
 
 
לי | 02:19  25/08/08
יואב, זה מצוין שיש מישהו כמוך שמספר איך הדברים נראים מזווית ראיה אחרת. אתה מדבר ממקום של ניסיון וחוויה יומיומית בעבודה, מלב לבו של המקצוע, וזה מידע שהחבר'ה כאן לא יכולים לקבל בלימודים. זה מאוד חשוב שאתה מציג לא רק את היתרונות של המקצוע. במיוחד במקום כזה, שאנשים נמצאים בשלב ההתעניינות וההתלבטות, חשוב שיקבלו פרספקטיבה נוספת לדברים. זה יעזור להם לקבל את ההחלטה הנכונה. הלוואי ומישהו היה מספר לי איך הדברים נראים במציאות היומיומית במקצוע שאני למדתי (משאבי אנוש). אולי לא הייתי יושבת עכשיו ומחפשת לעשות הסבת אקדמאים לסיעוד.
יואב | 17:31  25/08/08
זה למעשה הטעות הגורפת של רובנו. שהולכים ללמוד תואר מסויים ,חלקנו תואר עם מקצוע וחלקנו תואר ללא מקצוע, מבלי לברר לעומק כיצד ייראה אופי העבודה שלנו לאחר הלימודים,מה השכר הצפוי בתחום זה,והאם בכלל אופי התפקיד מתאים לאופי שלנו,כישורנו יכולתנו ותכונותינו האישיות. אין מה לעשות שהראש בגיל 29 היום עובד בצורה הרבה יותר בוגרת ושקולה מאשר בגיל 23. חבל שזה לא היה יכול להיות הפוך(חח חח). לכן היום אני ממליץ לכל אחד שמעוניין ללמוד מקצוע מסויים או תואר כלשהוא,ראשית לערוך בדק בית מעמיק,לערוך תצפיות שטח ולשאול אנשים מהתחום אינספור שאלות ,על מנת להבין ולראות האם זה מתאים בכלל. אני מאמין שבחירת מקצוע לחיים צריכה להיעשות לאחר איסוף נתונים מעמיק ואינטגרציה של מידע ,כל זאת בשילוב הכרת האני העצמי והבנה האם המקצוע מתאים לי לאישיותי,תכונותיי,האופי שלי ומכלול כישוריי. דרך אגב היום בכלל יוצא לי לשמוע לא מעט צעירים שחושבים ללמוד רק מקצועות רווחיים מבלי התייחסות לעובדה האם המקצוע בכלל מעניין,מספק,מאתגר וכו'.. הדור הפך להיות מאוד חומרני. מה דעתך על כך?
לי | 01:49  28/08/08
מה אני אגיד לך, יואב? אכן, אני חושבת שהנוער היום מונע ע"י דברים שונים מאלה שהניעו אותנו, וההחלטות שלהם לגבי בחירת מקצוע שונות משלנו בהתאם. אני גם רואה שהאנשים שאני מכירה מתחלקים פחות או יותר לשתי קבוצות עיקריות: אלה שמגיל צעיר יחסית יודעים בדיוק מה הם רוצים להיות "כשיהיו גדולים", ולשם הם מנתבים את עצמם, בד"כ הם גם מרוצים. והקבוצה השנייה הם אלה שלא יודעים מה הם רוצים להיות, והם "מבזבזים" הרבה שנים בחיפושים עצמיים, מנסים כמה דברים ומתגלגלים... יש לי חברה שעזבה תפקיד נחשק בהיי-טק כדי להיות יועצת הנקה, אחרת עם תואר בגאוגרפיה שעשתה הסבה לתוכנה, עוד אחת שעובדת כאחות מוסמכת אבל לומדת עיצוב פנים ורוצה לעבוד בזה... אין לזה סוף. אני יודעת מניסיון שמאוד-מאוד קשה לברר לעומק איך ייראה אופי העבודה אחרי הלימודים, וגם אם עשית בדק בית מעמיק וגם תצפיות, אז אף אחד לא מבטיח שגם אצלך זה יהיה דומה למה שראית או למה שסיפרו לך. במסגרת ההתלבטויות שלי על הסבה למיילדת, ביקשתי מכמה מיילדות לספר לי על המקצוע. חלק אמרו שהתפקיד מדהים, מרתק, עם המון סיפוק, עצמאות ואחריות, ואילו אחרות אמרו שמדובר בעבודה קשה פיזית ונפשית, התמודדות עם לחץ עצום, כפיות טובה מצד היולדות וזלזול מצד הרופאים. וכמובן שלתצפת בחדרי לידה אי אפשר... אז מה עושים, תגיד לי, מה עושים? אז מרוב פחד לטעות שוב, אני פשוט בוחרת לא להחליט.
יואב | 13:22  28/08/08
תכתבי לי למייל ונמשיך את שיחתנו שם. crazy_doc26@walla.com בואי נתן במה לאנשים שרוצים לשאול שאלות מקצועיות וענייניות.
אפרת | 19:18  15/02/09
ללי, אני בדיוק בדילמה שלך, מנסה לבדוק איך אני יכולה לקבל יותר מידע וחוות דעת על "מיילדות"- כיוון שאני בכלל מתחום ההנדסה, ולאט לאט אני מבינה שכנראה אני לא בתחום הנכון:) אשמח אם תשתפי אותי באינפורמציה שאספת... ויואב, מעניין לשמוע מה אתה חושב, בהמשך לדבריה של ללי, שהרי לא ניתן לתצפת בחדרי לידה?!? בהצלחות לכולנו אפרת
סגור