פורום לימודי סיעוד

מנהלת הפורום תשמח לספק לכם מידע לגבי אפשרויות לימודי סיעוד בארץ, כמו כן מטרת הפורום היא לשמש מקום מפגש למתעניינים בתחום.
 
 
חוץ מקופת חולים ובתי אבות ? ובזמן האחרון נפוצה השמועה שמתחיל להיות חוסר גדול באחיות האם החוסר הזה הוא רק בבתי החולים או גם בקופות החולים למינהם? כי אני מאמינה שרוב רובם של האנשים יעדיפו עבודה בקופת חולים על פני בתי חולים.. נ.ב- יואב אתה נורא פעיל בכל פורום אפשרי של סיעוד ובכל ההודעות שלך אתה מתלונן על ה-ADL דבר שהוא נכון אבל הרבה אחיות שאני מכירה אומרות שזה לא עיקר ההעבודה ובאמת בדר"כ כוח עזר עושה עבודות אלה כמה פעמים ביום יוצא לך להחליף לרחוץ ולסעוד חולה ביום ממוצע??? בוא נגיד שאחרי שאני קוראת את ההודעות שלך נכנס בי פחד גדול!!! כי אני רק נכנסת לשנה ה-3 שלי ולא בא לי להיות מטפלת לשארית חיי!!
יואב | 12:10  23/08/08
היי מורן ! מינון וכמות עבודות הADL משתנות בהתאם לאופי המחלקה בה את עובדת. ישנן מקומות בהן לא עושים זאת כלל כגון :חדרי ניתוח ,דיאליזה,קופות חולים וכו'.. מרבית הבוגרים לסיעוד שלי ייצא להכיר מחפשים עבודה עם מינון נמוך מאוד של עבודת ADL או כלל ללא עבודת ADL בכלל. לרוב בעיקר בבתי החולים במרכז כוח עזר עושות את העבודה השחורה. אך מה קורה כשכוח עזר עסוקה,מגישה אוכל או לא פנוייה או ישנן מחלקות בהן בלילה אין כוחות עזר. במקרים אלו אחות תעשה את עבודת הADL.
יואב | 12:12  23/08/08
אם תרצי לא תהיי מטפלת לכל חייך. את תנתבי את עצמך למחלקות או מקומות בהן לא עושים עבודות ADL או מחלקות בהן עבודות הADL הינן במינון נמוך מאוד. לחילופין הכי פשוט לעבוד בקופת חולים ,שם העבודה ללא ADL,קלה יותר וגם ללא משמרות. בהצלחה.
יואב | 12:15  23/08/08
ישנו מחסור באחיות בכל רחבי הארץ. כבר התריעו לפני מספר שנים על המחסור הצפוי,בעקבות גל העלייה הרוסית שנגמר,אחיות רבות שיצאו לפנסיה וירידה במספר הנרשמים לבתי הספר לסיעוד משנה לשנה. המחסור הוא בכל המקומות עבודה של אחיות מוסמכות ולאוו דווקא בתי חולים.
אכן אני פעיל מעל שנתיים בפורומים שונים לסיעוד באינטרנט. פורום הוא מקום ביטוי לפלורליזם(ריבוי דיעות),ואכן אני מביע את דעותיי,רגשותיי ותחושותיי באופן הגלוי ביותר,אינני מסתיר דבר ואין לי שום אינטרס פוליטי כזה או אחר. אני מציג את הדברים מנקודת מבטי האישית בלבד כאח שעובד במערכת קרוב ל-3 שנים. כמובן שאין מטרתי היא להפחיד אנשים!! הרי זה מגוחך פשוט... סה"כ אני מציג את הדברים מנקודת מבט שלי,נותן תמונה רחבה על המקצוע ולא מסתיר גם את חסרונותיו. צורת ההתבטאות שלי היא ישירה וגלוייה ,כפי שאני מתבטא גם בחיי היומיום. לכל הגולשים בפורומים השונים ולאלו המעוניינים ללמוד סיעוד אני ממליץ לעשות שיעורי בית מעמיקים,לתצפת על עבודת האחיות במחלקות וכמובן להבין יתרונות מול חסרונות. אני לא קובע נחרצות או ממליץ או לא ממליץ ללמוד את המקצוע. ההחלטה נתונה בידיו של כל אחד ואחת מאיתנו. מה שכן אני ממליץ שוב להיות יסודיים טרם הבחירה. בהצלחה לכולם.
סגור