פורום לימודי סיעוד

מנהלת הפורום תשמח לספק לכם מידע לגבי אפשרויות לימודי סיעוד בארץ, כמו כן מטרת הפורום היא לשמש מקום מפגש למתעניינים בתחום.
 
 
אור | 13:30  13/08/08
אני גם בעזרת ה' רוצה ללכת לילמוד את אחיות בעתיד...קראתי את כל התגובות שלך בקשר למקצוע זה -וזה נראה לי ממש מוזר כי דיברתי עם כמה אחיות כדי לברר על המקצוע וכולם אמרו לי לכי לימוד את זה!!מקצוע מדהים ממש!!!שווה ממש!!!ואתה אומר ממש ההפך זה נורא מפחיד אותי... אני לא רוצה להיות אחות בסיעוד..ולהחליף כל היום טיטולים במחלקת גריאטריה. אני רוצה להיות מיילדת...האם גם במילדות זה כך?. אני מתנדבת במד"א חשבתי אולי כדי לי לעשות קורס חובשים בכירים למשל ובזה לעסוק אולי...
יואב | 22:34  15/08/08
תבררי היכן האחיות שדיברת איתן עובדות . במחלקות בהן אחים ואחיות נדרשים לעשות עבודות נחותות כפי שהזכרתי של נקיון חולים צרכיהם והפרשותיהם יש מחסור באחיות. אף אחד לא רוצה להיות פיליפיני אקדמאי. ייתכן שהאחיות ששוחחת עימן נמצאות במקומות בהן לא מבצעים עבודות מסוג זה. חוצמזה תחשבי על אורח חיים של משמרות לילות+שבתות+חגים האם זה מתאים לך? תחשבי שיהיה לך משפחה בעתיד.. לא תרצי לשבת עם חיק משפחתך בחגים? לגבי מיילדות נחשב תחום זוהר בעל הילה מסויימת יותר משאר הנישות במקצוע. לי אישית מפריע עבודת לילות,שבתות וחגים ולכן מתכנן לעבור לקהילה. אם גם שם לא יהיה מרוצה אחשוב על אלטרנטיבות אחרות. שיהיה בהצלחה בכל אופן.
עדן צוקר | 22:49  16/08/08
מרבית האחיות לא רואות בניקיון החולה "עבודה נחותה" אלא רואות זאת כחלק מעבודתן, העבודה של אחות מאד מורכבת ומגוונת וכוללת גם ניקיון החולה. ואגב דרך ניקיון המטופל אפשר לכבד אותו, לעודד את העצמאות שלו, לתמוך בו, לעקוב אחרי מצבו וזו בהחלט לא פעולה טכנית בלבד.
יואב | 18:35  17/08/08
אני לא יודע על איזה מרבית אחיות את מדברת? כל האחיות שנמצאות בסביבת העבודה שלי שונאות את עבודת הADL (במיוחד הצעירות) וחושבות שאין זה צריך להיות חלק מתפקיד האחות. מספיק! צריך לקדם את המקצוע הזה, להעצים אותו. לא ייתכן שאחרי 4 שנות לימוד מפרכות וידע לא מבוטל,נחליף טיטולים. זוהי מיומנות פשוטה שלא צריך ללמוד בשבילה יום אחד!!! כוח עזר צריכה לעשות זאת. זה פשוט בושה וחרפה שאקדמאי יחליף טיטול. אחות צריכה להתעסק במיומנויות ייחודיות שהולמות את כישורייה,השכלתה והידע שצברה,אחרת בשביל להיות אחות מספיק קורס קצר ,של מספר חודשים. האם לומדים 4 שנים בשביל :להחליף מצעים,להחליף טיטולים,לנקות תחת,להרים חולים,לסובב חולים,להגיש סירים. ח'ברה תתעוררו!! תתחילו להעריך את עצמכם יותר. אם הייתי יודע שזה מה שמצפה לי לאחר הלימודים לא הייתי מבזבז את זמני וכספי היקר על עבודות נחותות ומשפילות כאלו. המקצוע בארץ תקוע בימים של פלורנס נייטינגייל שמתהפכת בקברה כבר מזמן. צריך לקדם את המקצוע הזה בצורה משמעותית,אחרת תמיד יהיה מחסור באחים ואחיות בארץ.
יואב | 18:41  17/08/08
האחיות שאני מכיר בייחוד צעירות. מחפשות להדריך ,להשפיע על הטיפול,שאפתניות רוצות לנהל.. לא מעוניינות להתעסק בעבודה שחורה. עכשיו נתונים עובדתיים: במחלקות בהן יש מחסור הכי גדול של אחיות זה בעיקר בפנימיות,כירורגיות,גריאטריות וכו'.. נחשו למה? כי שם יש הכי הרבה עבודת ADL,עבודה קשה פיזית ונפשית ועבודה שחורה ולחוצה. ואת זה דור האחיות החדש לא רוצה!! מקצוע הסיעוד חייב אבל חייב לעבור מהפך ומתיחת פנים רצינית ,אחרת שוב אני מזהיר ,יתחילו לייבא אחיות מחו"ל לעשות את כל העבודות הנחותות האלו.כי גם ככה הביקוש למקצוע הזה ירוד מלכתחילה. זוהי דעתי ואני יודע את המציאות המרה מהשטח.
דווקא משום שאחיות נדרשות כיום לידע מקיף ורחב שמקנה להן את היכולת והאפשרות לעסוק במגוון פעילויות ייחודיות, שאינן ADL - דווקא בגלל זאת, ראוי להתאים שכרן לעיסוקן. ADL אינו דורש כל מיומנות ייחודית. ועל כן, העוסקים בו אינם ראויים (אולי) להעלאת שכר. כל מטפלת סבירה ובעלת מוטיבציה יכולה לסייע בביצוע ADL. בחיי שאין צורך ללמוד 4 שנים באקדמיה לצורך כך. האחיות "של היום" שעיסוקן הופך להיות מורכב מיום ליום, שהן עוסקות בכ"כ הרבה דברים ייחודיים, שההכשרה שלהן ארוכה וממושכת - לא צריכות לעסוק ב-ADL, ודווקא משום כך - צריכות להרויח יותר. דווקא משום שתפקידן אינו טרויאלי ואינו ניתן לביצוע בידי כל אחד כמעט (כמו ADL כאמור). מקווה שכעת הנך מבינה שהסתירות הן בדבריך. לא בהשקפתינו
אילנה | 16:55  17/08/08
יקרי אל תהיה כך ואל תדביר כך תתן תעזור לאחרים מכל לבכה ותהיה גאה ותרים את ראשך במקצוע שלך כי יבוא יום על כל אחד ואחת ממינה ויצתריך את העזרה הזות .אז עד שיבוא היום הזה אני שואילת אותך מי מעדיף אתה שיטפל בך אחות אקדמית עם ידע או כח עיזר תחלית אתה מהיום?
סגור