פורום לימודי סיעוד

מנהלת הפורום תשמח לספק לכם מידע לגבי אפשרויות לימודי סיעוד בארץ, כמו כן מטרת הפורום היא לשמש מקום מפגש למתעניינים בתחום.
 
 
מישל | 13:31  10/08/08
שמתי לב שבכל ההודעות שהשארת בפורום הגישה שלך למקצוע מאוד שלילית. אתה יכול להסביר לי למה? מה כל כך רע לך?ואם באמת כל כך לא טוב לך למה אינך עושה הסבה למקצוע אחר? בכלל, אשמח לשמוע פרטיםממך על המקצוע והלימודים
יואב | 15:53  10/08/08
הי מישל! המקצוע הוא פשוט אכזבה עצומה. הפער בין הלימודים לשטח כל כך עצום שלא ניתן להסבירו בכלל. לומדים כ"כ הרבה יוצאים עם ידע עצום שלא נופל מזה של רופא ובסוף אתה מתעסק בעבודות ADL פשוטות, נחותות,משפילות שלא הולמות את עצם היותך אקדמאי. עבודות כגון:החלפת טיטולים,הגשת סירים וריקונם,ריקון בקבוקי שתן,החלפת מצעים ספוגים בשתן וכו'. . בנוסף השכר נמוך ולא מכובד,בנוסף העובדה שעובדים לילות,שבתות וחגים גם אורח חיים מציק מאוד בייחוד כשיש לך חיי משפחה וזה רק על קצה המזלג.. לכל מי שרוצה ללמוד את המקצוע שיחשוב לא פעמיים אלא 10 פעמים!! ולא פלא שיש מחסור באחיות בארץ. עדן תהיי אמיתית ותאמרי לח'ברה פה את האמת על המקצוע הכל כך מאכזב הזה.
יואב | 18:20  10/08/08
הייתי חובש בצבא וכל כך אהבתי את זה ומייד הלכתי ללמוד סיעוד. ברוב טיפשותי מבלי לברר לעומק חשבתי שעבודת האח היא זהה לעבודת החובש הצבאי. למרות שניסו להזהיר אותי לא הקשבתי והלכתי ללמוד סיעוד. להפתעתי הרבה גיליתי שאחיות נאלצות לבצע כל מיני עבודות נחותות ומשפילות שכתבתי עליהן,השכר נמוך,הרופאים לא רואים אותך ממטר ועם כל הידע שיש לך בסופו של דבר אתה רק ממלא פקודות של הרופא,אין קידום משמעותי במקצוע, יחס תקינה בין כמות החולים למספר האחיות הוא לא פרופורציונלי בכלל ואחיות נקרעות תחת העומס... והמשמרות האלו שעושות אותך עייף כרונית מסידור שבועי מבולגן בו אתה עובד פעם בוקר ,פעם ערב,פעם לילה. השכר לשעה שלי אחרי 3 שנים הוא 30 ש"ח לשעה וכל שנה הערך שעה עולה ב 80 אג' לערך... כך שמתחילים להרוויח "טוב" אולי בגיל 45-50 ,אם תעשו חשבון פשוט.. היתרונות במקצוע: בטחון כלכלי ואפשרויות גיוון עצומות. מעבר לזה יש המון חסרונות ולכן יש מחסור באחיות בארץ. ואת זה כמובן לא ייספרו לכם בפורומים השונים.. לכל מי שרוצה ללמוד את המקצוע המלצה שלי לברר טוב טוב לעומק לפני שנכנסים,לעשות שיחות עם אחיות,לתצפת על עבודת האחיות ורק אז להחליט אם ללמוד את המקצוע. המלצה שלי אישית ההשקעה הלימודית וגם אח"כ בעבודה הקשה ,בעלת האחריות הכבדה לא משתלמת. ביי.
עדן צוקר | 18:57  10/08/08
דברים קשים ואמיתיים בפיך ובכל זאת לא מעט אחיות מוצאות במקצוע סיפוק על אף הקושי. ואגב בנושא השכר הרבה מאד מקצועות לא מתוגמלים היום כראוי, לפחות מובטחת פרנסה, שזה לא מובן מאליו. ובכל זאת חשוב לי כן להראות את החצי הכוס המלאה, מקצוע מעניין, עם סיפוק רב שאתה מקבל מהמטופלים. ונכון, ולפני שבוחרים מקצוע צריך לחשוב על יתרונות וחסרונות ואם זה מתאים לי או לא.
יואב | 21:22  10/08/08
כמנהלת הפורום את תבחרי לנכון איך וכיצד לנתב את תשובותייך. ואני מקבל זאת בהבנה. אני מציג את הדברים איך שאני רואה אותם בשטח יומיום. וכל דבר שאני כותב הוא נגזרת של מציאות יומיומית מאכזבת.. פרנסה בטוחה יש גם במקצועות אחרים יותר מתגמלים כגון:רואה חשבון,מהנדס,רוקח וכו'.. נכון יש סיפוק עצום מהנתינה אך עם סיפוק לא הולכים למכולת.. ובואי לא נתעלם מהעובדה שיש מחסור גדול באחיות בארץ והסיבות מדוע ברורות. בכל אופן לכל מי שבוחר ללמוד סיעוד שיהיה לו בהצלחה ואני מאוד מקווה שלא ייצא מאוכזב כמוני.
מישל | 17:00  11/08/08
בקשר לתגובתך- כנראה שמעולם לא "ביקרת" בבתי חולים שהרי זה ברור כי אחד מתפקידיה של האחות הוא גם לנקות אחר החולה. אם אתה כל כך סובל מדוע אינך מחליף מקצוע? ועוד שאלה- האם אתה נשוי? כי רציתי לדעת האם קשה לנהל חיי משפחה במקצוע זה? (בעוד כמה חודשים אני מתחתנת).
יואב | 08:57  12/08/08
את שואלת אם אני סובל.. אם כן אופי העבודה בבית חולים הוא מאוד דינמי,לחוץ וכולל פעולות של נקיון חולים. ולכן תמיד יהיה מחסור במקצוע הזה . כי למעשה אדם לומד כ"כ הרבה שנים בשביל להיות פיליפיני אקדמאי וזה ממש מקומם בעיניי! העבודה היא קשה פיזית ונפשית. צריך להרים חולים לסובבם. מה למדתי בשביל להיות סבל? התכנון שלי ככל הנראה לעבור לקהילה שם אופי העבודה רגוע יותר ואם גם שם לא אהיה מרוצה ,בהחלט אעשה הסבה מקצועית. מקצוע הסיעוד הוא מקצוע קשה מאוד ושוחק. אם את רוצה להמשיך ולשוחח .תכתבי לי למייל שלי: crazy_doc26@walla.com
סגור