פורום בגרויות

בפורום תוכלו לקבל מענה כולל על בחינות הבגרות הן ברמה הפרטנית והן ברמה הכוללת. א
מומלץ בחום
 
 
שלום רב! סיימתי שנה שעברה תיכון ואני צריך לגשת ולהשלים את שאלוני א+ב בלשון בלבד... עד עכשיו לא לקחתי ממש את זה רציני ולמדתי ללשון א בלבד ורק היום התחלתי בנוסף את ב'....כמובן שיש לי קצת בסיס די טוב מהנסיונות החוזרים של המועדים הקודמים, שהיו בשתי השאלונים... סה"כ נשאר חודש ללשון ב' וללשון שאלון א חודש ושבוע(שבוע אחרי ב)... אתם חושבים שישלי אפשרות להצליח בשתיהם ולעבור? לפחות 55?אל תשכחו שאני צריך ללמוד לשתיהם איך הכי טוב ללמוד ללשון?ומהי לפי דעתכם הדרך הנכונה ללמוד לשתיהם ביחד ואולי תוך כדי?איך ללמוד לשתי המבחנים? מהם הנושאים המשותפים לשתי השאלונים? כל עצה ועזרה תתקבל בברכה, שבוע טוב...
אורנה וולף - קלר | 13:21  18/12/11
אני מציעה לשבת עם מורה מקצועי , הבגרות בלשון אינה פשוטה ולכן יש צורך בתרגול רב, תוכל לקחת קורס מובנה לבגרות בשלון המקיף את כל החורמ בצורה מעמיקה ומקצועית. בהצלחה.
שלום מיכאל! ראשית, תקוותי כי התגובה שלי עודנה רלוונטית. כידוע לך, שאלון ב׳ יתקיים ביום ה׳ הבא. בשני השאלונים, א׳ וגם ב׳ (המורכב יותר), הדגש מושם לא על בדיקת שינון, אלא על בדיקת יכולות חשיבה מילולית. אם עיינת בבחינות בגרות משנים קודמות, יכולת להתרשם שהבחינה היא על הבנת הקשר בין חלקי השפה השונים: טקסט, תחביר, פועל ויחסי הגומלין ביניהם. טוב תעשה אם, לאחר הבנה סבירה של יסודות התחביר, תנסה ליישם ידיעות אלה על הטקסט המצורף הבחינה, תוך בחינה תמידית של התרומה של כל תפקיד להבנת המסר. לדוגמה: 3 משפטים שמכילים סוגים שונים של תמורה. מה תרומתה של התמורה לטקסט? למסר המועבר? ואותו הדבר אפשר לעשות עם מבנים שמניים, עם ריבוי שמות פעולה, עם הסגר ולמעשה עם על תפקיד תחבירי שהוא. גם במערכת הפועל זה קיים: לדוגמה, אם יש לך פסקה שמכילה פעלים רבים מבניין כלשהו, מה היתה מטרת הכותב כאן? הרי לכל בניין יש משמעות משלו (לדוג׳ הצחיק, השכיר, הקים = גרם למישהו לצחוק, לשכור, לקום, כחומר הפעיל או בניין גורם). בקשר הזה, בין הטקסט לבין מרכיביו התחביריים והצורניים, עליך להתמקד. אם אתה לומד לבד, אני ממליץ על ספר לימוד שתוכל לראות בו התמקדות כזאת.
סגור