פורום בגרויות

בפורום תוכלו לקבל מענה כולל על בחינות הבגרות הן ברמה הפרטנית והן ברמה הכוללת. א
מומלץ בחום
 
 
קייט | 21:06  09/03/09
אני בכיתה יא' ורוצה לעזוב ולפתוח תיק אקסטרני.. אני פשוט מצליחה להסתדר הרבה יותר כשאני לומדת לבד, כשמישהו אחר מסביר לי אני לא קולטת כלום. אז יש לי 2 שאלות- 1. מאיפה אני יכולה להשיג ספרים וחומר ללימוד? 2. רוב מקומות העבודה מבקשים תעודה של 12 שנות לימוד, אבל אם אני עושה באקסטרני בגרויות (לא בגרות מלאה) זה נחשב לי כמו 12 שנות לימוד? או שצריך עוד להשלים מבחני גמר וכאלה?
קייט | 21:28  09/03/09
עוד לא ניגשתי לאף בגרות, גם בשנה שעברה לא ניגשתי (בגלל העדרויות מבית ספר) אז איך אני יודעת מה אני צריכה ללמוד בדיוק? הרי החומרים לא מחולקים לכיתות, נכון? נגיד אם אני נגשת השנה להיסטוריה פעם ראשונה אני צריכה ללמוד היסטוריה א', כן?
אסף ריגר | 11:21  11/03/09
1. רוב המקומות היום דורשים בגרות מלאה, ולא 12 שנו"ל, ברגע שאת זכאית לבגרות את תחשבי כבוגרת 12 שנו"ל. למעשה גם עם פחות יחידות עדיין תחשבי בוגרת 12 שנו"ל, אבל כמו שאמרתי, מה שחשוב היום היא התעודה עצמה. 2. על מנת לקבל זכאות לבגרות את צריכה לגשת לכל מקצועות החובה (מתמטיקהף, אנגלית, לשון, תנ"ך, ספרות, היסטוריה א, היסטוריה ב', אזרחות ומקצוע מוגבר לבחירתך) סה"כ 20 יחידות לימוד, הבחירה איזה מקצוע ללמוד מתי היא לגמרי בחירה שלך אם את נגשת עצמאית, אין שום מניעה לגשת להיטוריה ב' לפני א' לדוגמא... אני ממליץ לך להגיע לפגישת יעוץ בכל בית ספר אקסטרני ויוכלו לעשות לך סדר בדברים ולראות אם באמת כדאי לך ללמוד לבד או פשוט במסגרת אחרת... בהצלחה!
צריך לקנות ספרי מיקוד? יש בהם את כל החומר או שצריך עוד משהו חוץ מהם?
אסף ריגר | 14:53  15/03/09
בספרי מיקוד יש את כל החומר שצ]וי להופיע בבגרות נתונה, אחרי הורדת החומר שירד במיקוד. מה שאין בספקי מיקוד זה ההסברים הבסיסיים שצריך בכל אחד מהמקצועות, דברים שבדרך כלל נלמדים במסגרת קורסים או בכיתה.. לגבי לקנות: כבר לא צריך לקנות ספרי מיקוד תכנסי לאתר של לחמן ותורידי שם חינם את המיקודיות שאת צריכה www.lachman.co.il
סגור