פורום ייעוץ לימודי ותעסוקתי

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
במסגרת הפורום תקבלו ייעוץ לימודי ותעסוקתי בינהם מידע על מקצועות ומסלולי הלימוד, סיכויי הקבלה ועזרה בבחירת מוסד לימוד בהתאמה אישית. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 072-3131888 .
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
שלום, אני מתלבט בין 2 התארי הללו (הנדסת מזון וביוטכנולוגיה בטכניון ומדעי המזון וביוכימיה בעברית)בשל התעניינותי במחקר ופיתוח בתחום המזון והטעמים. קראתי הרבה באינטרנט ולא ממש הצלחתי להבין מה ההבדל בין שני התארים היות ותחומי החפיפה בזמן בלימודים רבים. מישהו פה יודע ויכול להסביר לי מה ההבדל המהותי בין 2 התארים הן בזמן הלימודים, והן לאחר מכן, בעבודה? איזה מבין שני התארים מתאים יותר לתחום העניין שלי והרצון לעסוק במחקר ופיתוח? תודה על התשובות
שלום, גם אני באותה דילמה. אך מתלבט בין תל חי, שבה יש מסלול ייעודי הכולל מכינה לבעלי הפרעות קשב וריכוז. לבין השלוחה של העברית בפקולטה ברחובות ששם תנאי הקבלה גבוהים יותר. מגיע מענף המזון ומעוניין להתמקצע כטכנולוג מזון בעתיד. האם התואר בתל חי פרקטי? האם יש ביקוש כיום בשוק לטכנולוג מזון?
היי, אני זה ששאל את השאלה במקור. אני הייתי ביום הפתוח בפקולטה לחלקלאות לפני שבוע בערך, והגיעו כל מיני בוגרים של הפקולטה מהתעשייה.לפי מה שהם אמרו, לטכנולוגי מזון יש ביקוש גבוה בשוק היום והביקוש רק גדל, היות ונוספים תפקידים חדשים משום שהיעדים שהתעשייה מציבה לעצמה רק הולכים ומתרבים עם הזמן (בהתאם לדרישות הציבור שמתרבות). לגבי תל חי אין לי מושג. עוד הם אמרו שם שההבדל בעבודה של טכנולוג מזון ומהנדס מזון הוא לרוב לא קיים והשניים עובדים זה לצד זה באותה משרה, אבל מהנדסי מזון מזון מבינים יותר על התליכים כמו פיסטור, טמפ' חימום וקירור, זמנים שחומר הגלם יכול לשהות מחוץ לקירור וכו', ואילו טכנולוגי מזון מבינים יותר את ההשפעות של התהליכים ההאלה על חומרי הגלם. בגלל זה לפעמים יהיו לחברות דרישות ספציפיות (או מהנדס או טכנולוג ולא שניהם) לתפקידים ייעודיים.
תודה על התשובה חבר. את היום הפתוח בשבוע שעבר פספסתי למרות שאני גר ברחובות... שמח לשמוע שיש ביקוש, השאלה אם אעמוד בתנאי הקבלה של הפקולטה. בכל מקרה, תל חי זה ממש לעבור לצפון שזה שיקול כבד. הצלחת אולי למצוא עוד מכללות?
שמלמדות מדעי המזון לא, אני יודע רק על תל חי והפקולטה ברחובות. עוד נקודה שהם הוסיפו (לא יודע עד כמה זה קריטי ומשפיע), זה שבצפון הארץ יש יותר מהנדסי מזון ובמרכז יש יותר טכנולוגים בגלל שאת ההנדסה למודים בטכניון ורוב הטכנולוגים למודים בפקולטה.
סגור