פורום ייעוץ לימודי ותעסוקתי

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
במסגרת הפורום תקבלו ייעוץ לימודי ותעסוקתי בינהם מידע על מקצועות ומסלולי הלימוד, סיכויי הקבלה ועזרה בבחירת מוסד לימוד בהתאמה אישית. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 072-3131888 .
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
פלוני אלמוני | 00:40  21/04/14
אני יודע שזה ארוך, אבל אשמח למענה, אין לי ממש את מי לשאול. אני רוצה להתקבל ללימודי הנדסת חשמל, כנראה אוניברסיטת תל אביב או באר שבע. בגרויות: 5 יח"ל: מדעי המחשב ופיזיקה בציון 87, ע"ג בתכנון ותכנות 100, ו89 באנגלית 4 יח"ל: מתמטיקה בציון 95. אני מתפנה להכנות לימודים החל משנה הבאה. (ינואר 15) הדרך שאני רואה אותה אידיאלית כרגע: קורס פסיכומטרי מינואר עד אפריל - כנראה בקידום בגלל מקום מגורים. כנראה שאצטרך לשפר בגרות במתמטיקה ל5, גם מבחינת תנאי קבלה וגם כהכנה עצמית לתואר, ואז אני ישפר מאפריל (ישר אחרי הפסיכו) עד ימאי זה מועד א', וביולי מועד ב'. - לפי הבנתי אין קורס בזמנים אלה אז אני יעשה את זה על בסיס שיעורים פרטיים/מקוונים באמצעות מחשב. משם 2 אפשרויות - או רישום לאוקטובר 15 לחשמל, או במידה ואצטרך שיפור פסיכומטרי נוסף, אז קורס מיולי-אוקטובר, אולי במועדון 700, ורישום לסמסטר ב' במרץ 16. כמה שאלות: 1. הנדסת חשמל - תל אביב או באר שבע? אני מעדיף באר שבע מבחינת האווירה, אבל הבנתי שהנדסת חשמל בב"ש ממש לא מומלץ, חוץ מזה שלתל אביב יותר קל להתקבל מבחינת תנאי קבלה, בעיקר בגלל מתמטיקה. 2. האם זה ריאלי לשפר באמצעות שיעורים פרטיים ושיעורי אינטרנט מ4 ל5 יח"ל מתמטיקה, ישר אחרי הפסיכומטרי באפריל עד מאי מועד ראשון שכנראה אכשל בו ואז עד יולי למועד ב'? הי3. האם השיפור למתמטיקה ל5 יחידות הוא הכרחי לתואר, או שניתן לוותר עליו ? שורה תחתונה אני רוצה לכסות את עצמי מכל הכיוונים כשהמטרה היא חשמל בתל אביב או באר שבע באוקטובר 15/סמסטר ב' במרץ 16. אם יש למישהו הצעות טובות יותר מהמסלול שציינתי כאן אשמח לשמוע. תודה !
אורית אוברידקו מנהלת פורום | 11:04  27/04/14
פלוני שלום, לשאלותיך: 1. שתי הפקולטות בשני המוסדות הן מעולות , אנני יודעת מדוע שמעת כי אוניברסיטת בן גוריון היא לא מומלצת אך מדובר במידע לא נכון . בוגרי בן גוריון מדי יום מאיישים משרות מפתח מאד רווחיות בתעשיה הן בכל הקשור להנדסת חשמל יחד עם בוגרי אוניברסיטאות אחרות ואף בעמדות יותר בכירות. 2. עליך להתמלא בחשיבה חיובית כאשר הינך ניגש למבחן ולא לחשוב על כך שתיכשל. ההבדלים בין 4 -5 יחידות אינם משמעותיים כפי שהם נשמעים , במיוחד בגיל יותר מבוגר מגיל התיכון כאשר ישנה בשלות שכלית גבוהה יותר. הינך יכול לברר לגבי השלמות בגרויות במכוני בגרויות בכדי להבטיח הצלחה . 3 . חשוב להדגיש שלפני שהינך רץ להשלמות ומבחנים מיותרים עליך לפנות לפקולטה של המוסד אליו אתה רוצה להתקבל ולשאול בדיוק מה עליך להשלים, לעתים הפקולטה תציע לך להתקבל למכינה(או ארוכה או מקוצרת) שלטעמי זו יכולה להיות אופציה לא רעה עבורך ,שתעזור לך בהשלמת המקצועות הללו והן במבחן הפסיכומטרי. מכינות כאלו קיימות הן בבן גוריון והן באוניברסיטת תל אביב והן נקראות מכינות של קדם הנדסה. בנוסף, ישנן מכללות שניתן להתקבל אליהן על סמך מכינות של קדם הנדסה לעיתים ללא צורך במבחן הפסיכומטרי - מכללות שלא נופלות ברמתן ממוסדות לימוד אחרים . ביניהן מכללת עזריאלי- שלוחה של הטכניון , מכללת רופין . בברכה, אורית
סגור