פורום ייעוץ לימודי ותעסוקתי

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
במסגרת הפורום תקבלו ייעוץ לימודי ותעסוקתי בינהם מידע על מקצועות ומסלולי הלימוד, סיכויי הקבלה ועזרה בבחירת מוסד לימוד בהתאמה אישית. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 072-3131888 .
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
שלום, אני בן 30, לפני כחצי שנה סיימתי לימודי תואר ראשון בשיווק טכנולוגי במכללת ספיר, מאז אני מאוד מתקשה למצוא עבודה. תחום השיווק אותו למדתי מאוד מעניין אותי אך אני רוצה לעסוק בתחום זה ללא התמקדות במכירות. כל החלק של המחקר שוק ,זיהוי מגמות של התנהגות צרכנים בשילוב עם טכנולוגייה מתקדמת הם התחומים שמאוד מעניינים אותי. מאז שהתחלתי לחפש עבודה שיש לה קשר כלשהו לשיווק אני רואה שיש דרישה בניסיון בשירות לקוחות, לי אין ניסיון מסוג זה. בעבר עבדתי במכירות במפעל הפייס אך זה היה מזמן (לפני כעשור) מאז היתה לי מטרה ברורה של רכישת תואר ראשון אקדמי, ניסיתי מספר פעמים ללמוד ראיית חשבון עד שלבסוף הבנתי שזה לא התחום שמעניין אותי. כל התקופה בה למדתי, לא עבדתי ויש לי בעיה רצינית של חוסר בניסיון תעסוקתי. אני מניח שעובדה זו מרתיעה מעסיקים רבים, מאז שהתחלתי לחפש עבודה לאחר סיום התואר הראשון בשיווק טכנולוגי, אפשר לספור על יד אחת את מספר חברות האדם וההשמה שחזרו אליי, רוב הצעות העבודה היו בתחום שירות לקוחות עם שכר נמוך מדי (לטעמי) למישהו שהוא אקדמאי. השכר לא עלה על 27 ש"ח ולפימים אף הציעו שכר מינימום. שפל המדרגה מבחינתי היה כאשר קבלתי הצעה לעבוד במפעל כמפעיל מכונה בשכר 25 ש"ח לשעה. קרוב לוודאי שתואר ראשון כבר לא מספיק בימינו. הייתי רוצה לשאול האם קיים תואר שני עם נגיעות במדעי המחשב בשילוב עם שיווק ? אני מניח שתואר שני שמשלב לימודי מדעי מחשב יאפשר לי למצוא עבודה בתחום הכה נחשק בארץ, תחום ההייטק. אם קיימים כיוונים נוספים ,אשמח לקבל המלצה. בנוסף, סיימתי את התואר הראשון עם ממוצע לא מרשים של 80, אני מודע לעניין הממוצע, מתקבלים ללימודי תואר שני של 85 לפחות. את לימודי התואר השני הייתי רוצה ללמוד באאוניברסיטה בלבד. מצטער על ההודעה הארוכה בברכה, ולד.
אורית אוברידקו מנהלת פורום | 11:40  16/12/13
ולד שלום , נראה כי אתה מעמיד לעצמך ובכלל לעתים דרישות לא מציאותיות. מצד אחד הנך מדגיש שהנך בעל חוסר ניסיון תעסוקתי אך מתקשה להתחיל לעבוד בגלל שכר או עבודה לא מועדפת עליך. כמו כן , הנך רוצה לעשות תואר שני באוניברסיטה בלבד אך עם זאת אינך עומד בתנאי הקבלה . חשוב להדגיש שכל התחלה היא קשה, אך היא הכרחית. במידה והנך חושב על תואר שני תוכל להתחיל אותו במרכז ללימודים אקדמים לדוגמא במנהל עסקים בהתמחות של שיווק או כל תחום אחר שיענין אותך. או לחלופין לכוון עצמך ללימודי תעודה פרקטיים יותר של אנליסט ( לדוגמא באוניברסיטת בר אילן) - הכשרה שתעניק לך את הגושפנקא לעסוק בהערכת שווי חברות , נושא שהזכרת שמענין אותך. חשוב להדגיש שגם לאחר סיום תואר שני או לחלופין לימודי תעודה השכר ההתחלתי תחילה יהיה נמוך מכיוון שהנך מגיע ללא ניסיון תעסוקתי. עם זאת , צריך להתחיל ממשהו. בברכה, אורית
צהריים טובים, תודה רבה על תגובתך. מצד אחד , יכל להיות שהגישה לא כ"כ נכונה , מצד שני, לאחר סיום תואר ראשון אני לא מוכן לעבוד בשכר מינימום במשרה בה הדרישה העיקרית היא תעודת בגרות. כל פעם כאשר אני מוצא עבודה בשירות לקוחות, השאלה הראשונה "האם יש לך בגרת מלאה..." אולי שירות לקוחות הוא לא הכיוון אך אז אני הולך לאיבוד ולא יודע מה עוד לחפש. לגבי תואר שני, כפי שציינתי,אם וכאשר אלמד לתואר שני, אני מעוניין בלימודים באוניברסיטה בלבד ואין לי בעיה לעשות השלמות. בברכה, ולד
סגור