פורום ייעוץ לימודי ותעסוקתי

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
במסגרת הפורום תקבלו ייעוץ לימודי ותעסוקתי בינהם מידע על מקצועות ומסלולי הלימוד, סיכויי הקבלה ועזרה בבחירת מוסד לימוד בהתאמה אישית. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 072-3131888 .
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
רחל | 19:02  31/01/13
שלום, זו אחת השאלות החשובות שכנראה אשאל במהלך חיי ולכן אני מתלבטת בה כבר כמה חודשים. מה ללמוד? וכעת אפרט, מאז ומתמיד אהבתי מדעים ואף עשיתי 5 יחידות בביולוגיה ובכימיה בתיכון בציונים טובים מאוד. מכאן נראה שכיוון זה מתאים לי, אולם עוד מאז "ברחתי" ממקצוע הפיסיקה שהתחלתי ללמוד ועזבתי במהירות כיוון שהיה לי קשה מנשוא. קריטריון נוסף שהוריד אותי מכיוון זה היו התעסוקה לאחר התואר. מהרבה מקומות שמעתי שעם תואר בביולוגיה לדוגמא לא ניתן לעשות דבר חוץ מאולי עם הרבה מזל במחקר ומורה. ושניהם לא מעניינים אותי. אבהיר שבגדול הדבר שהכי מפריע לי הוא עניין קורסי החובה בפיסיקה ומתמטיקה שאני לא בטוחה שאצליח לעבור. עוד כיוון שחשבתי עליו היה תקשורת ומדעי המדינה. אני מאוד מתעניינת בחדשות וממבט מרוחק משהו נראה שעריכת כתבות וכתיבתן נראה מעניין למדי. עניין נוסף שנראה לי מעניין הוא יחסים בין מדינות כלומר, יחב"ל. אך אני לא חושבת שזה מעניין אותי מספיק כדי לעשות תואר בנושא. בדקתי סיכומים של כל הנושאים וגיליתי ששוב, מה שהכי קרוב אליי הוא ביולוגיה. אך אני חוששת שהסיבה היא כי פשוט זה נושא שכבר למדתי אותו. כשהתחלתי לחשוב על מקצוע כתעסוקה חשבתי על ביטחון כלכלי ולכן מחשבותיי רצו לעבודה במשרד ממשלתי כלשהו. לא אכפת לי מאוד לא לעבוד במקצוע של התואר שאעשה אך כן חשוב לי שבסוף התואר יהיה מספיק נחשב, כדי שאדע בוודאות שיש מספיק ביקוש גם לתואר בנושא זה שהוא יהיה מספיק לקבלה לעבודה. לסיכום, נושא המדעים קורץ לי מאוד אך אני חוששת ממקצועות הפיסיקה והמתמטיקה שכלולים בו. ולא נראה שתיהיה לי תעסוקה בזה בעתיד כי מה שניתן לעשות איתם לא מעניין אותי ( מחקר ומורה). מנגד, תקשורת ומדעי המדינה יכולים לעניין אותי ואף נראה שיש בזה תעסוקה (גם אם מועטה). אך אני לא בטוחה שהם מספיק מעניינים אותי כדי לעשות בהם תואר. אני חושבת אולי להמשיך לתואר שני וכידוע יש מקצועות שלא ניתן להמשיך בהם ללא תואר ראשון ולכן זה עוד מקום למחשבה. למרות שאני מוכנה לעשות תואר שני גם במקצוע שכלל לא קשור לראשון כל עוד זה אפשרי כמובן. אשמח לקבל עזרה או רעיונות למקצועות נוספים שיכולים להיות רלוונטים. תודה רבה מראש.
סגור