פורום ייעוץ לימודי ותעסוקתי

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
במסגרת הפורום תקבלו ייעוץ לימודי ותעסוקתי בינהם מידע על מקצועות ומסלולי הלימוד, סיכויי הקבלה ועזרה בבחירת מוסד לימוד בהתאמה אישית. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 072-3131888 .
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
עידן | 16:15  28/12/12
אשמח לקבל קצת מידע אודות הנושאים הבאים. מה ההבדל בין מדעי המחשב\ הנדסת תוכנה\ מערכות מידע? מה מיוחד בתואר של מדעי המחשב עם סטטיסטיקה? מה ההבדל בין כימיה\הנדסת כימיה\הנדסת חומרים? מה ניתן ורצוי לשלב עם תואר של ראיית חשבון? הרבה שאלות ואשמח לתשובות. תודה, עידן.
בקי חיימוב | 10:53  03/01/13
היי עידן, 1. מדעי המחשב והנדסת תוכנה עוסקים בתכנים משיקים, תחומי הלימוד דומים כך שבשנתיים הראשונות הקורסים דיי זהים, וגם מבחינת התעסוקה בשוק, אדם בוגר מדעי המחשב יוכל לעשות את תפקידו של מהנדס התוכנה. מדעי המחשב נותן דגש על הפן התיאורטי-מחקרי כך למשל גם בשילוב של סטטיסטיקה ומדעי המחשב אשר מכשירים יותר לעבודת המחקר מאשר לפיתוח, לעומת זאת, הנדסת תוכנה עוסקת יותר בפן של הפיתוח. כמובן שקיים גם הבדל מבחינת סוג התואר- הנדסת תוכנה מעניקה תואר של הנדסה, בשונה ממדעי המחשב אשר מעניק תואר במדעים. באשר למערכות מידע- מדובר בבתחום שאינו עוסק בתכנות באופן מובהק, מטרתו של מהנדס מערכות המידע הוא לאפיין ולמפות את צרכי הארגון ובהתאם לבנות קוד לתוכנה אשר המתכנת יפתח. 2. אתחיל מהבבדל בין כימיה להנדסה כימית- תואר בכימיה הינו תואר כללי בתחום אשר מעניק ידע מדעי מחקרי, לרוב בוגרי תואר ראשון בתחום מוכשרים לעבודה במעבדות או ממשיכים לתארים מתקדמים בתחום. לעומת זאת, הנדסה כימית אינם עוסקים בכל הפעולות הכימיות אלא תפקידם יותר קרוב לפיתוח מכונות בתעשיית הכימיה. בשונה מזאת, הנדסת חומרים אינה עוסקת כלל בכימיה, אלא מטרתה לחקור את הפיזיקה של החומרים השונים ובהתאם גם לפתח חומרים. 3. לא כל מוסד מאפשר שילוב של תואר בראיית חשבון, מדובר בתואר שהוא בכל מקרה עמוס, ושילוב של תואר נוסף אינו תמיד אפשרי. עם זאת, קיימות אופציות נוספות כמו משפטים, כלכלה, מנהל עסקים... לא אוכל לומר מה רצוי, שכן הדבר תלוי בכיוון אליו אתה שואף להגיע. בהצלחה
עידן | 10:50  06/01/13
אני מאוד מודה לך על המידע..איפה אוכל למצוא את רשימת הקורסים שנלמדים בכל תואר? (זה בעיקרון זהה בכל מוסד כן?)
סגור