פורום ייעוץ לימודי ותעסוקתי

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
במסגרת הפורום תקבלו ייעוץ לימודי ותעסוקתי בינהם מידע על מקצועות ומסלולי הלימוד, סיכויי הקבלה ועזרה בבחירת מוסד לימוד בהתאמה אישית. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 072-3131888 .
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
נורית | 21:26  18/11/12
בת 22, רוצה להתחיל ללמוד שנה הבאה. מתלבטת בין משפטים, טכנולוגיות למערכות למידה או מנהל עסקים בהתמחות שיווק ופרסום. משפטים, מאד מעניין אותי אך הבנתי שזה מקצוע "נופל" וקשה להצליח בו. האם תואר במשפטים ללא רשיון עו''ד יכול להוות יתרון? באילו תפקידים אוכל להשתלב בשוק העבודה עם תואר במשפטים? טכנולוגיות למערכות למידה, גם התוכן שלו מעניין אותי מאד. אך הוא נלמד רק במוסד אחד בארץ והוא יחסית חדש, האם יש לו דרישות בשוק? ומנהל עסקים, כי זה פרקטי? או שלא. אני באמת אובדת עצות, אשמח לעצה!
בקי חיימוב | 13:18  20/11/12
שלום, 1. משפטים- העיסוק במשפטים ללא רישיון לעריכת דין אכן אפשרי וקיים, בד"כ האנשים אשר פונים לתחום הזה הם כאלו אשר צברו התנסות בתחום מסוים ורוצים להרחיב את הידע והכלים שלהם, כאשר ההשכלה במשפטים תמנף אותם. אם כך, מומלץ תחילה להבין מה תחום העיסוק שאת מעוניינת להתפתח בו, ורק לאחר מכן להבין אם את זקוקה בכלל לתואר הנ"ל, או שכדאי להתחיל מתואר אשר מכין אותך בצורה יותר ספציפית לעיסוק המבוקש. 2. טכנולוגיות למערכות למידה- תחום הטכנולוגיות בעולם החינוך מקבל בתקופה זו תאוצה, הלמידה המתוקשבת הולכת ומתפתחת ובהרבה בתי ספר מתחילים בפרויקטים בתחום, ובאוניברסיטאות למידה שכזו הינה חלק מתכניות הלימודים. המסלול קיים במספר מוסדות, אם כי לא בלימודי תואר ראשון אלא בתואר שני. 3. מנהל עסקים- התחום פרקטי כאשר את רוכשת התמחות ספציפית אשר מכשירה אותך לעבודה המעשית. לרוב מנהל עסקים מגיע עם התמחויות שונות: כלכלה, שיווק, חשבונאות, משאבי אנוש ועוד. יש להתחייס לכל תחום בפני עצמו, הן מהפן של ההיצע בשוק, מידת העניין בלימודים ובעיסוק עצמו. בהצלחה
נורית | 18:14  20/11/12
לגבי טכנולוגיות למידה, ניתן ללמוד אותו בתור תואר ראשון בHIT. זה המוסד היחידי שניתן ללמוד אותו שם והמסלול קיים כ-4 שנים. השאלה האם זה יהיה מעשי משום שיותר מתמקדים בזה בתואר שני. דבר נוסף, אני לא יודעת במה ארצה לעסוק. אין לי תחום שבאמת מעניין אותו או שבאמת אני טובה בו. אני יודעת שאני רוצה ללמוד באקדמיה, לתואר ראשון במשהו שיועיל לי לכל כייון שאפנה או שמא לבחור במקצוע עם הכנסה טובה בעתיד. אני מאוד רוצה ללמוד ומאוד רוצה להיות סטודנטית. תני לי המלצה, מה כדי ללמוד? (בהנחה ששום דבר לא באמת מעניין אותי)
בקי חיימוב | 15:27  26/11/12
שלום שוב נורית, לתת לך המלצה של מה כדאי ללמוד ללא רקע אודותייך או היכרות עימך, יהיה מעשה לא מקצועי. נסי להגדיר מה זה אומר "מקצוע שיועיל לי" את כביכול כותבת שזה בא בסתירה מול ההכנסה, אני לא בטוחה שזה אכן כך. תהליך בחירת מקצוע הינו שלב מורכב יותר מסתם לבחור תחום כלשהו, אני בטוחה שאת חווה את זה כרגע- מכיוון שמידת המוטיבציה שלך תשפיע הן על ההשקעה בלימודים והן על ההתפתחות המקצועית שלך. אני ממליצה לך להגיע לפגישה עימי, בא אוכל למקד את בחירותייך בהתאם לתכונות שלך, צרי עימנו קשר טלפוני 03-5767671 ואשמח לעזור לך. בהצלחה
סגור