פורום ייעוץ לימודי ותעסוקתי

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
במסגרת הפורום תקבלו ייעוץ לימודי ותעסוקתי בינהם מידע על מקצועות ומסלולי הלימוד, סיכויי הקבלה ועזרה בבחירת מוסד לימוד בהתאמה אישית. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 072-3131888 .
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
שלום אני מקווה שאולי אמצא קצת עזרה פה בת 28 אני ממש אבודה ולא יודעת מה ללמוד , אני מעוניינת להתחיל ללמוד עוד השנה באוקטובר הזה . הייתי בכמה מכללות וייעוצים אך אני עדיין מבולבלת - אינני יכולה להתקבל לאוניברסיטה כי הפסיכומטרי שלי לא גבוה והממוצע שלי הוא 87 אני עובדת משרה מלאה וחייבת לשלם שכר דירה ושכר לימוד ולכן אני בודקת אפשרויות של לימודי ערב בלבד אני הומנית אך במקביל יש לי חוש טכני חשבתי על לימודי משפטים - לא קורץ לי להיות עורכת דין אבל חשבתי שאולי האפשרות של ללמוד משפטים יפתור לי את הדילמה ויזרוק אותי להיות בעתיד עורכת דין מה שאני גם טובה בלשנן ולקרוא מאשר בלפתור תרגילים ...אני טובה עם אנשים ומאוד אוהבת לתמוך ולעזור ואני מאוד שירותית ויש לי סבלנות וחשבתי גם על חינוך - אך חינוך אינו מניב שכר... תמיד רציתי לגשת ללמוד פסיכולוגיה, קרימינולוגיה , מדעי ההתנהגות אך מה אעשה עם זה ???? וגם לימודי פרסום או שיווק באו בחשבון לא פעם ...אני רוצה ללמוד מקצוע שבו משולב משהו שגם אוהב לעשות וגם יש בו עבודה אני לא מתמטית וקשה לי עם חישובים ... העיסוק העיקרי שלי כיום הוא בתחום הפיננסים - עבדתי כ 5 שנים בקופות גמל ופנסיה וכיום אני עובדת בהשקעות בבק אופיס - כשעבדתי בבית השקעות נשלחתי לעשות את המבחנים של הרשות לני"ע לקבלת רישיון פנסיוני אך נכשלתי בכלכלה ומימון וסטטיסטיקה פעמיים ! כי אני פשוט גרועה בזה . האם בכלל תואר ראשון זה הדבר שאני חייבת ? או לימודי תעודה או הנדסאי ? אשמח קצת לכייון תודה !
היי שיר, ראיתי את מה שכתבת בפורום השני ולי נראה שאת נורא נלחמת בעצמך.. די ברור שהתחום שבו בחרת עד היום לא מעניין אותך וזה לא מה שאת רואה את עצמך עושה בחיים. אני נמצאת בדיוק במקום שלך. גם בת 28, גם עד היום בתחומים שלא הכי בא לי להמשיך בהם ואפילו עזבתי תאור במדעי ההתנהגות באמצע בגלל שמה יש לעשות בזה.. וגיליתי שעל בסיס תואר בחינוך, מדעי ההתנהגות וכו' יש המון קורסים טיפוליים שאפשר לקחת שהם מעניינים בטירוף. התואר הזה הוא 3 ימים בשבוע כך שאת יכולה לעבוד ואם תעשי אותו דרך הפתוחה אז בכלל יש לך כמה זמן שתרצי... אני הכי מזדהה עם הלחץ שלך אני בדיוק באותו מקום ומאחלת לך ים של הצלחה רק תפסיקי להילחם בעצמך :)
שלום שיר, אני מבינה שאת מאד מבולבלת מתוך ניסיון להתמקד בהמון דרישות במקביל. תתחילי מכך שאת ממקדת את עצמך לגבי התחומים שרלוונטיים לך בהתאם לדרישות שאת לא יכולה להתפשר עליהם- כמו לימודי ערב, ללא כלכלה, עמידה שלך בתנאי הקבלה ועוד... לאחר מכן האפשרויות יצטמצמו בצורה משמעותית ויהיה לך קל יותר לברור. מעבר לכך, במרכז הייעוץ שלנו קיים ייעוץ והכוונה לבחירת מקצוע, דבר אשר לדעתי יועיל לך מאד בהתמקדות ובתהליך שאת עוברת עכשיו. צרי עמנו קשר טלפוני 03-9700160 על מנת שנוכל לייעץ לך באופן אישי יותר. בהצלחה
דבר ראשון, תואר אקדמי כמעט תמיד עדיף על תעודה. ברוב המקומות, בייחוד התחום שאת מדברת עליו, מעדיפים תארים אקדמאים. באשר ללימודי ערב אפשר לבדוק בכל מכללה פרטנית מהאפשרויות בנושא ואני משער שלא זו הבעיה. לדעתי לא הייתי עדיין מוותר על השטח הפיננסי כי זה נראה שאת כבר מעורה בזה. במכללת נתניה למשל יש לימודי מנהל עסקים במתכונת ערב ואני בטוח שזה לא המקום היחיד. שווה לבדוק.
שלום שיר, אכן נשמע שאת מאוד מבולבלת... מצד אחד תנאי קבלה וסוגי מוסדות לימוד, מצד שני איזה מסלול לימודים לבחור. הייתי מציעה לך קודם כל להוריד את הלחץ מלהתחיל ללמוד באוקטובר הקרוב וקודם כל לבחון עם עצמך היטב איזה מסלול יתאים לך לקריירה. ההתאמה צריכה להתבסס על מאפייני אישיותך, העדפותייך בנוגע לאופי העבודה והתנאים שלה וכמובן נטיית ליבך. אחרי שתדעי מה נכון לך, שזה הכי חשוב, תוכלי להתפנות כדי לענות לעצמך על השאלות האחרות. האם ואיפה ללמוד? במה לעסוק אחרי כן וכו'... ישנם שאלונים חינמיים באינטרנט שיוכלו לעזור לך בזה, ותוכלי גם להיעזר באיש מקצוע. אני בטוחה שאם תעשי תהליך נכון ולא תפעלי מתוך תחושת דחיפות ופאניקה תוכלי לראות את דרכך בבהירות. מאחלת לך המון בהצלחה! ענבר אור http://inbaror.mypages.co.il/pages/8714
סגור