פורום ייעוץ לימודי ותעסוקתי

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
במסגרת הפורום תקבלו ייעוץ לימודי ותעסוקתי בינהם מידע על מקצועות ומסלולי הלימוד, סיכויי הקבלה ועזרה בבחירת מוסד לימוד בהתאמה אישית. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 072-3131888 .
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
ג'וני | 07:21  23/08/12
אני כל הזמן שומע שיש יתרונות ללימודי מדעי המחשב באוניברסיטה על פני מכללה. בעיקרון אני יכול להתקבל לאוניברסיטה העברית למדעי המחשב, אבל דווקא המסלול של המכללה האקדמית להנדסה בירושלים יותר קוסם לי כי מדברים שם על השתלבות בעבודה כבר במהלך הלימודים, ובתור ירושלמי נראה לי שלצבור ניסיון בשוק ההייטק באזור זה יותר חשוב מעוד קצת ידע תיאורטי. הבנתי גם ששכר הלימוד במכללה הוא כמו שכר לימוד אוניברסיטאי, אז בעצם עם כל זה, האם באמת יש יתרון מובהק לאוניברסיטה בתחום?
המסלול במכללה האקדמית להנדסה ירושלים שאתה מדבר עליו הוא תואר ללימודי הנדסה של 4 שנים עם תואר מהנדס בסופו, מסלול של מדעי המחשב באוניברסיטה הוא מסלול מעט שונה, קח בחשבון. היום אין ממש יתרון לאוניברסיטאות על מכללות באופן כללי, אפילו יש בעיה עם העובדה שהן עדיין מייצגות גוף מחקרי וארכאי שלא מחובר למציאות הקיימת בשוק העבודה, לעומת זאת מכללות באמת מציעות לימודים בשכר לימוד אוניברסיטאי ועם חיבור חזק לתעשייה ולהייטק (כמו שציינת באמת ב JCE יש מסלולים כאלה). גם התאוריה חשובה אך הפרקטיקה היא מה שמחפשים היום בשוק העבודה, רצוי אפילו שתסיים את הלימודים עם ניסיון בעבודה.
בקי חיימוב | 13:06  28/08/12
שלום רב, כפי שכבר נאמר בתגובה הקודמת, בעולם ההנדסה צבירת הניסיון הינו דבר הכרחי, אשר בסופו של דבר יכול לאזן את היתרון שיש לבוגר אוניברסיטה על פני בוגר מכללה. חשוב לי לומר שבכל זאת, לא כל אוני' שמלמדת הנדסה היא בהכרח נחשבת יותר ממכללה אשר מלמדת את אותו התחום. על מנת להכיר יותר את העולם הזה, אני ממליצה לפנות למכוני השמה על מנת לברר דרכם באשר לדרישות הקבלה והתעדוף. בהצלחה
סגור