פורום ייעוץ לימודי ותעסוקתי

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
במסגרת הפורום תקבלו ייעוץ לימודי ותעסוקתי בינהם מידע על מקצועות ומסלולי הלימוד, סיכויי הקבלה ועזרה בבחירת מוסד לימוד בהתאמה אישית. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 072-3131888 .
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
t | 20:19  31/01/12
שלום-רב, התחלתי השנה תואר ראשון בפיסיקה, כי זאת היית הבחירה שלי, בעיקר כי אהבתי את זה בבית-הספר וחשבתי כי זה מתאים לי. עם-זאת, לאחר סמסטר אחד אני יכול להגיד שעבורי זה מאוד קשה ככה שכשאני אני יושב בכיתה אני לא מבין את החומר הנלמד, ומן הסתם אז הלימודים לא מכילים שום הנאה... העניין שהוא שאני פשוט לא יודע מה לעשות בהמשך? האם לתת צ'אנס עד הסוף? או כבר לעזוב? מה אמור להוות סימן, אם יש כזה בכלל, שעליי להחליף תחום לימודים? ואם שמתי לי למטרה ללמוד תחום זה, אז מה לעשות? לנסות שוב? או שכבר להחליף תחום? תודה-רבה מראש.
גוגו | 15:35  01/02/12
הי, אני ממש לא יועצת מקצועית או משהו בסגנון, אבל אני יכולה לשתף אותך קצת מדברים ששמעתי ויצא לי לראות, אולי זה יעזור במשהו. מצד אחד יצא לי לראות חברות/ים שבאמת מוצאים את עצמם לומדים תחום שקשה להם ומתסכל אותם, נכשלים במבחנים, לא נהנים ונאבקים בתואר ממש. יש לי חברה שעכשיו אחרי סמסטר עזבה את הלימודים, כי פשוט הרגישה שקשה לה מדי. ותכלס, אם זה קשה, ולא מצליח ולא מהנה ובעיקר אם זה לא מעניין - אני גם מאמינה שלא צריך להאבק בזה ולדעת לשחרר. זה קורה הרבה, הרבה... נראה לי שהנקודת הקריטית פה היא העניין ואו מטרה או "תשוקה".. אם זה מעניין אותך ויש לך תשוקה מסויימת לתחום, אפשר לספוג ולסבול קשיים ולהתאמץ. ותשוקה/עניין זה לא חייב להגיד שאתה פריק של התחום, זה גם יכול להיות שאתה יודע שאתה רוצה להיות באיזשהו שלב מנהל במפעל - זאת התשוקה שלך, אז אתה תשרוד 4 שנים של לימודי הנדסת תעשיה וניהול עם כמה שזה קשה, תקרע את התחת, אבל בסוף תקבל את התואר ותעשה את מה שאתה באמת רוצה לעשות. (לדוגמא יש לי דודה שידעה שהיא רוצה להיות מנהלת במפעל, ואכן שרדה לימודי הנדסת תעשיה וניהול בטכניון, ודי סבלה מכל רגע שם. היא כן למדה המון המון המון אבל כמעט לא נהנתה מהלימודים. עכשיו יש לה משרה מאוד שווה שהיא ממש נהנית ומרוצה ממנה. סוף טוב!) אבל אם אין עניין/תשוקה/מטרה מסוימת -אז גם חבל בשבילך וגם מטבע הדברים יהיה לך יותר קשה ותצליח פחות בלימודים. וגם לא ברור לאן זה יוביל אותך.. בקיצור ממה שלי יצא לראות, ברגע שיש מטרה/עניין/תשוקה מסוימת - יש גם איך לשרוד את הלימודים ואיך לגייס את האנרגיה והכוחות שצריך בשביל להצליח. :) בהצלחה!!
בקי חיימוב | 15:00  06/02/12
שלום, אני מצטרפת לתגובה הקודמת, ומציעה לך לעשות את השיקולים בהתייחסות לפרקטיקה- האם הלימודים שאתה מתאר כרגע כלא מהנים, יקבלו תפנית ברגע שתעסוק בתחום? סביר להניח שהלימודים שונים מהעבודה בפועל, כדאי להתייעץ עם אנשים שעוסקים בזה ולהבין כמה הלימודים עצמם מאפיינים את העבודה. בהצלחה
סגור