פורום ייעוץ לימודי ותעסוקתי

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
במסגרת הפורום תקבלו ייעוץ לימודי ותעסוקתי בינהם מידע על מקצועות ומסלולי הלימוד, סיכויי הקבלה ועזרה בבחירת מוסד לימוד בהתאמה אישית. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 072-3131888 .
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
שלום, רציתי להתייעץ לגביי תואר שני. סיימתי עכשיו תואר ראשון בפסיכולוגיה וסוציולוגיה והגעתי למסקנה שאני רואה את עצמי בעתיד בתפקיד ייעוצי/טיפולי כלשהו. אין באפשרותי להמשיך לתואר שני בפסיכולוגיה מכיוון שציון המתא"ם שלי לא גבוה מספיק ואני לא מעוניינת להיבחן בשנית. לכן אני מתלבטת בין תואר שני בתרפיה באמנויות- מאוד מתחברת לרעיון מכיוון שאני בעצמי אוהבת לצייר. אני מאוד חוששת שלא אמצא עבודה בתחום המאוד ספציפי הזה, מה ידוע לך על הביקוש בשוק? אני שוקלת גם אולי במקום זה לבחור בתואר שני בייעוץ חינוכי. אני יודעת ששני התארים משלבים התנסות מעשית שזה מאוד חשוב לי. אבל איזה מהתארים כדאי יותר מבחינת מציאת עבודה בתחום?
אני גם שמה לב שאת לומדת בעצמך תואר שני בייעוץ חינוכי בבר אילן, מה את יכולה לספר לי על המגמה בבר אילן? תודה
הי נגה, לצערי גם אני נקלעתי למצבך בעקבות ציון מתא"ם מעאפן. אני יכולה להגיד לך שאם את מתלבטת לגבי לימודי המשך שווה לך לבדוק אופציה של ייעוץ לימודי - אני נמצאת בעיצומו של התהליך ואני יודעת להעיד שהוא בהחלט עוזר לי להתכוונן למקצוע יחד עם ידע על העבודה בשוק... אני אישית עושה את הייעוץ באונ חיפה במרכז הייעוץ ללימודים ותעסוקה שלהם אבל לא משנה איפה את בארץ יש מרכזים כאלה במיוחד שווה באונ של יש הנחות ומימון במחיר בהצלחה נופר
היי, אני חושבת שחלק מהשיקולים שכדאי שתיקחי בחשבון הם נושא ההכשרה. ייעוץ חינוכי – יש דרישה בשוק אבל כדי ללמוד את התואר (לפחות במקומות הנחשבים. אני מכירה את זה באופן אישי מבית ברל) בד"כ הדרישה היא גם לניסיון טיפולי/חינוכי וגם לתעודת הוראה. אם אין לך תעודת הוראה – אז תוסיפי עוד כשנה השלמות. תרפיה באמנות (בין אם זה תואר שני ובין אם זה לימודי תעודה שכן הנושא כרגע בדיונים ועל סף הסדר בכנסת) – את צריכה להגיע גם עם רקע בפסיכולוגיה – שסביר שכבר יש לך – וגם עם 300 שעות אמנות כתנאי לפני הקבלה (ואח"כ להשלים עוד 300 שעות). האם יש לך ניסיון בתחום שיכול להיות קביל מבחינה זו ? ואם את שואלת לדעתי באופן אישי – לייעוץ חינוכי יש ביקוש. תרפיה באמנות זה תחום שהולך ומקבל הכרה וברגע שיוסדר באופן רשמי ע"י המדינה יהיה לזה ביקוש הרבה יותר גדול (אבל שוב, זו פרשנות שלי. קצת קשה לדעת מה יקרה). ושיהיה בהצלחה כמובן !
בקי חיימוב | 19:59  24/01/12
נוגה שלום, אני מצטרפת לתגובתה של ליאור ויכולה לומר שמבחינת הביקוש בשוק- מיקומה של היועצת בבית הספר רק הולך ותופס יותר חשיבות. בכל בית ספר יש לפחות יועצת אחת, כשבתיכונים יש יותר בהתאם למספר הכיתות והשכבות- כך שמבחינת תעסוקה אני מאמינה כי תוכלי להשתלב יפה (בהתאם לכישורים שלך כמובן). לגבי תרפיה באמנויות, עליי לומר כי קיים מגוון לאפשרויות ההעסקה- אם זה דרך משרד החינוך, מוסדות פרטיים וארגונים מסוימים ואם באופן עצמאי. עם זאת, העבודה עצמה אינה בהכרח יציבה והדבר יכול להשתנות בהתאם לראות עיניהם של הגורמים המעסיקים. בשורה התחתונה, הייתי מציעה לך לנסות ו"לטעום" משני העולמות- לשוחח עם יועצים בפועל ועם תרפיסטים על מנת להכיר את התחום בצורה מעמיקה יותר גם מבחינה מעשית וגם מבחינת היכולת להשתלב בשוק העבודה. עוד דבר שחשוב לי לומר זה- לעיתים אנו מוצאים את עצמנו מתאימים ליותר מתחום לימוד אחד- אך לא תמיד מצליחים להתקבל לאותו המסלול. מאחר וההרשמה לתארים שניים כבר החלה, הייתי מציעה לך להירשם לשני המסלולים ואז להתמודד עם הבחירה. בהצלחה
רק מוסיפה - בימים הפתוחים בבית ברל בד"כ אפשר להתייעץ עם מרצים וסטודנטים. נדמה לי שיש שם יום פתוח בתחילת מרץ. תבדקי אם זה מתאים לך כי אפשר ללמוד די הרבה דברים מהמפגשים האלו.
נוגה שוורץ | 10:53  30/01/12
סגור