פורום ייעוץ לימודי ותעסוקתי

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
במסגרת הפורום תקבלו ייעוץ לימודי ותעסוקתי בינהם מידע על מקצועות ומסלולי הלימוד, סיכויי הקבלה ועזרה בבחירת מוסד לימוד בהתאמה אישית. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 072-3131888 .
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
ליטל | 23:57  22/11/11
הי, לאחרונה אני מתלבטת מאוד לגבי בחירת תחום לימודים. אני נמשכת לתחומים רבים והרבה דברים מעניינים אותי - גם לכיוונים הומניים וגם לכיוונים ריאליים. ברור לי שאני מעוניינת לרכוש מקצוע שיהיה "בטוח" וגם משתלם - מבחינת שכר, תנאים וכו'. הייתי רוצה לעשות תואר ממוקד. (ולא תואר בביולוגיה, פסיכולוגיה..) יש לי פסיכומטרי של 750 עם ציונים כמעט זהים במילולית ובכמותית. עם זאת בתיכון ירידתי מ5 יחידות מתמטיקה ל4 כי זה לא בא לי בטבעיות כמו כל השאר ולא היה לי כח להשקיע בזה. יש לי ממוצע בגרויות גבוה אבל למדתי ביולוגיה והיסטוריה מורחב ועשיתי עבודת גמר בהיסטוריה. חשבתי על לימודי הנדסה (כימית/ביוכימית). בתיאוריה הלימודים האלו מתאימים לי- אבל השאלה שלי היא: איך אני יודעת האם אני אוכל להצליח בלימודי הנדסה? האם יש לי את הכישורים להיות מהנדסת טובה? מי מתאים ללימודי הנדסה?... מדעים מעניינים אותי מאוד (כימיה במיוחד). אבל בתיכון לא הראתי נטייה ריאלית מיוחדת.. אני מפחדת להכניס את עצמי ללימודים שיהיו לי קשים מדי ואני אומרת לעצמי בראש "אני לא טובה במתמטיקה ונספחיה"... ומצד שני לא רוצה לפסול דברים מסיבות לא נכונות. (מה שלמדתי או לא למדתי בתיכון לא צריך לקבוע לי את החיים..) אשמח אם תוכלי לתת לי עצה או שתיים.. מצטערת אם יצא ארוך מדי. תודה רבה!
עסיס | 00:38  26/11/11
תראי בגדול התנאי קבלה שלך גבוהים וכל מה שתרצי ללמוד את יכולה להתקבל הבעיה שלנו בתור בני אדם היא למצוא משהו מקצוע כמו שאומרים שאפשר ללמוד אותו בכיף ואחר כך גם החוכמה זה לדעת לתרגם את כל מה שלמדנו לכסף יש מקצועות שסובלים בהם כמו עריכת דין אני חושב שמי שלא עובד בתחום הפלילי שהולך ומתעצם מיום ליום וסכומי הטריחה שמה הם מהגבוהים שיש אז לדעתי אין טעם להשקיע זמן במקצוע כזה שהוא סובל מהבעיה של תת תנאים ועבודה קשה שברוב פעמים הבוגרים לא מוצאים סטאז מקצועות ממולצים הם הנדסת חשמל זרם חזק - במקצוע הזה צריכים לעבוד בידיים והמדינה לא ממהרת להנפיק רשיונות של חשמלאי מהנדס זה המון שנים של נסיון עד לקבל רשיון חשמלאי מהנדס ורשיון בודק שזה הכסף הגדול המקצועות הכדאים ללמוד זה ראיית חשבון או הנדסת בניין ראוי לציין שיש השקעה של זמן לפחות מרגע קבלת הרשיון יש כמה שנים טובים של סטאז והתמקצעות של כמה שנים לא בא בקלות בכלל בקיצור תלמדי רק מקצועות שיש בהם רשיון ושצריכים אותך במשק מהנדס בניין עורך דין רואה חשבון רופא מהנדס חשמל כל המקצועות עם הרשיון שמצריכים חתיממות ורשיון לעסוק בתחום
בקי חיימוב | 19:56  27/11/11
שלום, תחילה חשוב לי לומר שמידת ההשקעה שלך בלימודים אינה מעידה על יכולותיך או מנבאת את מידת ההצלחה באקדמיה. יש מכונים אשר מבצעים מבחנים אשר בודקים את הנטיות והכישורים ואולי הם יוכלו לסייע לך להתמקד מבחינת הכישורים. עם זאת, חשוב לי לציין כי הלימודים עצמם הם רק הכנה לקראת מה שתעשי בהמשך- לכן כדאי שתבחרי תחום שאת נמשכת אליו וכן רואה את עצמך עוסקת בו לאורך טווח. נסי להבין תחילה מה את אוהבת ולאחר מכן בדקי אם יש לך את הכישורים המתאימים. בהצלחה
סגור