פורום ייעוץ לימודי ותעסוקתי

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
במסגרת הפורום תקבלו ייעוץ לימודי ותעסוקתי בינהם מידע על מקצועות ומסלולי הלימוד, סיכויי הקבלה ועזרה בבחירת מוסד לימוד בהתאמה אישית. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 072-3131888 .
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
היי, אני חושב על לימודים לתואר ראשון ויש לי כמה שאלות: הייתי רוצה ללמוד הרבה דברים כלליים ופחות להתמקד רק במשהו אחד או שניים כרגע. אני מעדיף לחפש תואר ראשון כזה מאשר ממוקד כדי שאוכל להבין מה ללמוד וגם בשביל הגיוון והעניין שיווצר לי מזה. הנושאים שהייתי רוצה ללמוד הם: מדעים מדוייקים, מדעי כדור הארץ, חקר המוח, מחשבים, ניהול, פסיכולוגיה ופילוסופיה. אני יודע שאלו המון נושאים אבל ישנן מדינות עם התחלת תואר כללית דומה לזו, שמאפשרת לך להחליט מה מעניין אותך רק לאחר שנה או שנתיים. לדוגמה ארה"ב. בנוסף, ברור שאסתפק בתואר ראשון שישלב את רובם אך לא את כולם וכמובן שגם חלק מהם ללמוד במתכונת מצומצמת. השאלה היא אם בכלל קיימת אופציה כזו, איפה ואיך ניגשים אליה או מבררים פרטים נוספים..? איך אוכל לפחות להתחיל ללמוד קורסים בנושאים הללו ולדעת שיהיה להם ערך של נקודות לתואר ראשון בסופו של דבר ולא סתם "יבובזו"..? תודה רבה מראש.
שלום, בלימודי תואר ראשון יש גם תואר שנקרא B.A רב תחומי אשר מאפשר שילוב של מספר תחומי לימוד תחת התואר. העניין בתואר הרב תחומי שהוא מרכז תחומי לימוד תחת אותה פקולטה ולא תחומי מגוונים כמו אלה שאתה ציינת. דבר נוסף שאפשרי עבורך כדי להכיר בצורה טובה יותר את התחומים היא האפשרות של "שומע חופשי". ברמה העקרונית שומע חופשי אינו צובר נקודות קרדיט, אך יש מוסדות לימוד אשר מאפשרים גם צבירת נקודות קרדיט במידה ותרצה להמשיך לאחר מכן לתואר, כאשר העלות עבור כל קורס הינה גבוהה יותר מהרגיל. בהצלחה
סגור