פורום ייעוץ לימודי ותעסוקתי

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
במסגרת הפורום תקבלו ייעוץ לימודי ותעסוקתי בינהם מידע על מקצועות ומסלולי הלימוד, סיכויי הקבלה ועזרה בבחירת מוסד לימוד בהתאמה אישית. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 072-3131888 .
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
אשמח להכוונה | 15:08  03/05/11
אני מעוניינת ללמוד תואר ראשון במדעי ההתנהגות,אך ברור לי שהעובדה שהוא תואר כללי מאוד,היא חסרון וגם יתרון. מצד אחד הלימודים לתואר משלבים הרבה תחומים המאפשרים להשתלב במס' מקומות עבודה,אך מצד שני-הוא לא ממוקד בנושא מסויים,או במילים אחרות-לא לומדים מקצוע. השאלה שלי היא האם יש טעם ללמוד תואר שני בייעוץ ארגוני לאחר תואר ראשון במדעי ההתנהגות? האם שני התחומים משתלבים,או שזה יהיה לא יעיל? אשמח לידע בתחום הייעוץ הארגוני,מה כולל התפקיד? מהי ההעבודה המעשית בשטח? ולא פחות חשוב-מהו בערך השכר לעוסקים בייעוץ ארגוני? אודה לכל מי שיכול לעזור. הצלחה רבה לכולם.
בקי חיימוב | 20:00  03/05/11
שלום את צודקת לגבי כך שתואר במדעי ההתנהגות הוא תואר כללי. הדבר מהווה יתרון בעיקר עבור אלה אשר לא יודעים בוודאות במה ירצו להתמחות בתחום מדעי החברה שכן לימודי מדעי ההתנהגות נוגעים בפסיכולוגיה, סוציולוגיה ואנתרופלוגיה. לא הבנתי את שאלתך "האם יש טעם", כדי שתעסקי בתחום הייעוץ הארגוני מחייב שתהיי בעלת תואר ראשון, ומשם ישנן שתי אפשרויות- לימודי תעודה בייעוץ ארגוני ולימודי תואר שני, כאשר העדיפות בשוק היא לבעלי התואר. התואר במדעי ההתנהגות יהווה יתרון בקבלה לתואר השני בייעוץ ארגוני, ואם את יודעת בוודאות שזה גם מה שתרצי לעסוק בו תבררי מראש מהם תנאי הקבלה לתואר השני בייעוץ ארגוני ותשתדלי לבחור כמה שיותר קורסים הקרובים לתחום ואולי אף יחסכו ממך קורסי השלמה בתואר השני. לגבי השכר- אין לי תשובה מדויקת, זה משתנה בין עצמאיים לשכירים. נסי לפנות לכאלה אשר עוסקים בתחום. בהצלחה
ראשית כל חשוב לדעת שרב התארים האקדמיים אינם מקצועות מוגדרים ומתוחמים, ברב התארים נילמדים כמה וכמה שטחים הנוגעים ברמה כזו או אחרת למהות התואר, אגב דוגמא לתארים שהם כן מקצועות מוגדרים הם הנדסה לסוגיה (חשמל, מכונות, ביניין וכו'), רוקחות ורפואה ועוד. תואר ראשון במדעי ההתנהגות ישלב בתוכו תחומי לימוד כמו סוציולוגיה, אנתרופולוגיה, פסיכולוגיה ואף קורסים במשאבי אנוש. במכללה האקדמית נתניה למשל ישנו תואר במדעי ההתנהגות ובתוכו שתי חטיבות מוגברות האחת בניהול משאבי אנוש והשניה בפסיכולוגיה (בוחרים אחת מהן). תואר במדעי ההתנהגות יוכל לפתוח אפשרויות תעסוקה בכל הקשור להדרכות, השמות, גיוס, ניהול צווותים וכן טיפול אסטרטגי בגורם אנושי במערכות עבודה מודרניות. לאחר תואר שכזה תהיה אפשרות להמשיך בתואר שני במנהל עסקים או ייעוץ אירגוני או התנהגות אירגונית. שיהיה בהצלחה!
אשמח להכוונה | 13:03  05/05/11
עזרתם לי מאוד. תודה רבה לשניכם!
סגור