פורום ייעוץ לימודי ותעסוקתי

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
במסגרת הפורום תקבלו ייעוץ לימודי ותעסוקתי בינהם מידע על מקצועות ומסלולי הלימוד, סיכויי הקבלה ועזרה בבחירת מוסד לימוד בהתאמה אישית. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 072-3131888 .
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
שלום, יש לי התלבטות מאוד חשובה. אני עובד כרגע בחברת היי טק, לאחר שירות צבאי ומתעסק בתחום סיסטם ואבטחת מידע. אני שוקל להתחיל ללמוד מדעי המחשב וכלכלה. הבעיה היא שאני תמיד הייתי בנאדם שיותר מסתדר בקלות עם מקצועות המוניסטיים ולפני הבצא רציתי ללמוד משפטים וכלכלה. אך לאחר השירות במערך טנכי נכנסתי לתחום הסיסטם ואני מרויח כרגע סכום לא רע ויכול להתקדם אחרי תואר לתפקידים עם שכר עוד יותר גבוה. מה שלא יקרה לי אם אני אלך ללמוד משפטים ויזרוק את כל הנסיון שלי בתחום לפח. כולם יודעים ששנתיים ראשונות במשפטים מרויחים מינימום ואני מעריך שאם אני אלך ללמוד לתואר הזה אני אסיים אותו רק בגיל 28 ולהשתכר בגיל כזה ממשכורת מינימום במצב שלי מדינה שלנו לצערי בלתי אפשרי. העניין הוא בתיכון הייתי תלמיד כמעט מצטיין , לעומת יסודי וחטיבת ביניים אני שיפרתי והעלתי את הציונים בכל המקצועות יש לי ממוצע בגרות יחסית גבוה (107). אבל מקצועות ריאליים תמיד הייתי צריך להשקיע בהם הרבה יותר מכל מקצוע הומני, למעשה הייתי משקיע רק במקצועות ראליים במיוחד מתמטיקה ופיסיקה (שהיה לי נורא קשה). אני חושב שזה קרה בגלל שביסודי פיספתי הרבה חומר בסיסי של מתמטיקה ולאחר מכן בתיכון גם כשהתחלתי להשקיע וללמוד תמיד היה חסר לי את הבסיס הזה. למשל, הייתי יכול לפתור בעיות מסובכות אבל פעולות חשבון תמיד הייתי עושה בעזרת מחשבון ולא בראש כמו אנשים אחרים. ועד היום יש לי בעיות בחישובים..... השאלה אם בכל זאת אלך ללמוד תואר כמו מדעי המחשב וכלכלה שהוא מאוד קשה מבחינה מתמטיתף. אני אצטרך בדחיפות לשפר את החשיבה לוגית ומתמטית שלי לפני הלימודים, בשביל שאני אוכל לסיים את התואר הזה עם הציונים טובים או שזה בלתי אפשרי בגיל שלי? אני בן 24. תודה רבה.
דני שלום, התארים שציינת אכן דורשים יכולת מתמטית (ברמה של 4 יח"ל לפחות), עם זאת, לפי התיאור שלך, לא נשמע שאתה חסר יכולות מתמטיות. אדם שהוא חסר יכולות מתמטיות לא היה מגביר פיסיקה ובכל זאת היה מצליח להגיע לממוצע שכזה. כפי שעולה מדבריך בסה"כ מדובר במידת ההשקעה וכדי להצליח בתחום שאתה שואף לעסוק בו, אכן צריך להשקיע. יתכן והלימודים לא יהיו קלים עבורך כמו תואר הומני, אבל נשמע שאתה כן בעל יכולות, והחשש הוא לא זה שצריך להניא אותך. כפי שציינת גם במשפטים יש קושי, שהוא אמנם לא לימודי אך כן תעסוקתי. כדי להגיע להחלטה, תתייחס גם לעתיד, מעבר לאותן שנים בודדות של הלימודים, ונסה לחשוב גם על העיסוק עצמו. בהצלחה
שאלה אם אני יכול לשפר את היכולות שלי?
שוב שלום, כדי לומר לך אם אתה מסוגל לשפר את היכולות שלך צריך להכיר אותך. בגדול יכולת מתמטית ניתן לשפר בתרגול, זה תלוי ביכולת התפיסה ובמידת ההשקעה. מעבר לזה אני לא יכולה לתת לך תשובה חד משמעית. בהצלחה
שלום דני, מהדברים אותם אתה מציג עולה כי אתה רואה את עתידך המקצועי בתחום ההייטק, הן מבחינת נסיון תעסקותי עד כה והן מבחינת הציפיה שלך להתקדם בתחום ... חשוב לדעת שגם אם תסיים תואר ראשון במדעי המחשב,הדלת ללימודי תואר במשפטים לא נסגרת ,ישנם לא מעט אקדמאים שלומדים משפטים ... לגבי תואר במדעי המחשב -כלכלה יש לבדוק אם קיים מסלול שכזה במוסדות השונים ומה התואר הסופי איתו יוצאים לשוק העבודה . אני יכול להמליץ על תואר ראשון במדעי המחשב במכללה האקדמית נתניה שבו נילמדים קורסי תיכנות ושפות ,פיתוח תוכנה ופרוייקטים מעשיים, בוגריו יוכלו להמשיך לתואר שני במנהל עסקים ולהתפתח בתחומים פיננסיים ניהוליים . בהצלחה .
סגור