פורום ייעוץ לימודי ותעסוקתי

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
במסגרת הפורום תקבלו ייעוץ לימודי ותעסוקתי בינהם מידע על מקצועות ומסלולי הלימוד, סיכויי הקבלה ועזרה בבחירת מוסד לימוד בהתאמה אישית. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 072-3131888 .
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
שלום, אני סטודנטית שמסיימת בקרוב תואר ראשון במדעי ההתנהגות במסלול פסיכולוגיה. היות וזהו תואר כללי, נאמר לי שקשה למצוא עבודה טובה בעתיד עם שכר טוב. על כן, אני מתלבטת האם להמשיך לתואר שני באוניברסיטה ובאיזה תחום. על מנת להתקדם בתחום הפסיכולוגיה, עליי לעשות מבחן מתא"ם שיתקיים באוקטובר. אולם, בשל תנאי הקבלה הגבוהים והמבחן הקשה, אני תוהה האם כדאי לי ללמוד תואר שני בתחום אחר. כרגע אין לי כל כך כיוון למה מעניין אותי ובמה הייתי רוצה לעסוק, אך אני כן יודעת שהייתי רוצה להמשיך במסלול שהוא לא ארוך מדי עד לקבלת מקצוע (למשל, קליני נראה לי ארוך מדי), וגם חשוב לי למצוא עבודה טובה באמצעות התואר (למשל, לא אלך לכיוון מחקר). שאלתי היא: האם לדעתכם יש לי דרך "לעקוף את המתא"ם" וללמוד תואר שלא דורש מבחן כזה, אך שבכל זאת אוכל לעשות איתו משהו ולמצוא עבודה עם שכר טוב? הצצתי בכל מיני אתרים של אוניברסיטאות כדי לראות אילו אפשרויות קיימות בפניי, והיו שהמליצו לי על תחום משאבי אנוש.. אשמח לשמוע את דעתכם ולקבל עצות בנושא. תודה :)
שלום, קיים מספר אפשרויות מגוון- החל מלהמשיך ללמוד את תחום מדעי ההתנהגות בתוך הארגון ועד לבריאות הנפש בקהילה. אני חושבת שהדרך הנכונה יותר בקבלת החלטה של "מה ללמוד" היא בעצם להתאים את התואר אלייך ולא אותך אליו- נסי לחשוב על מאפייני התפקיד אותו תרצי למלא, האוכלוסייה עימה תעדיפי לעבוד וכו'... ובהתאם לזה בחרי את הכיוון הנכון והתואר שעונה על הדרישות שלך בצורה הכי טובה. בהצלחה
סגור