פורום ייעוץ לימודי ותעסוקתי

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
במסגרת הפורום תקבלו ייעוץ לימודי ותעסוקתי בינהם מידע על מקצועות ומסלולי הלימוד, סיכויי הקבלה ועזרה בבחירת מוסד לימוד בהתאמה אישית. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 072-3131888 .
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
אביעד | 15:23  10/04/11
שלום רב, שמי אביעד ואני סטודנט לתואר מהנדס חשמל בטכניון, בשנה הראשונה בתוכנית עתידים לתעשיה, אני בן 26 נשוי ואב לילד בן שבוע. אני ממש מתלבט האם אני במקום הנכון מבחינה מקצועית. אני מרגיש שכרגע קשה לי עם עומס הלימודים וככל הנראה אסיים את התואר ב-5 שנים במקום ב-4. כמו כן אני לא ממש נהנה מהלימודים בשל העומס והאוירה, למרות שהממוצע שלי בסדר (78), והיכולות שלי גבוהות (פסיכומטרי 743) אני לא בטוח שכדאי להמצא במקום שבו אתה כ"כ לא נהנה. בחינה נוספת היא שאני מרגיש שכרגע אני בכלל רוצה לעבוד, ואם היה לי מקצוע הייתי הולך לעבוד בו. נפתחה כרגע אפשרות ללמוד מקצוע הנדסאי מכטרוניקה במכללת אורט בראודה מעכשיו עד נוב' 12. במסגרת עתידים לתעשיה, ולאחר מכן להשתלב במפעל "ישקר". האם זה נכון לעבור לתוכנית הזו? יש לציין שאני לא רוצה להיות מונע משיקולים של יוקרה וכן השיקול של כמה ארוויח לא קריטי. השאלות הן: 1. מה בדיוק ההבדל בין מהנדס להנדסאי? 2. האם הנדסאי עם נסיון בתעשיה יוכל למצוא עבודה בקלות?
גבי | 21:43  10/04/11
קשה לי להאמין שהשאלה הזאת רצינית אבל אני אנסה לענות ברצינות בכל מקרה. 1. ההבדל בין השניים ענק. בגדול, מהנדס עוסק בפיתוח והעברה של מכלול מסוים מהרעיון אל הפועל. הנדסאי עוסק בייצור והפיתוח שהוא עוסק בו מוגבל למקרים נקודתיים ביותר הדרושים לצורך פתרון בעיות קטנות שתוקעות את הייצור. 2. עבודה בתואר הנדסאי לא חסר. מצד שני, גם עבודה בבניין או במלצרות לא חסר, ועדיין אני לא רואה אנשים שרצים למקצועות האלו. לכן אני בכלל לא בטוח שהתשובה לשאלה הזאת היא מדד למשהו.
בקי חיימוב | 18:51  14/04/11
אביעד שלום, לימודי הנדסת חשמל הם לימודים תובעניים מאד בד"כ, על אחת כמה וכמה בטכניון. יחד עם זאת, השנה הראשונה היא הקשה ביותר דווקא בשל קשיי ההתאקלמות ואחוזי הנשירה הגבוהים ביותר הם בשנה הזו. לכן, אני מצליחה להבין את תחושותיך, אך חשוב שתתייחס לכך ואולי בשנה השנייה לאחר שתתאקלם יהיה קל יותר. קיימת דרישה גבוהה בשוק להנדסאים, אך כמו שצויין בתגובה הקודמת תחומי התפקיד של ההנדסאים הם ספצייפים הרבה יותר וקשה יהיה לנוע מתחום לתחום, ולעיתים אף להתקדם למשרות בכירות. בהצלחה
סגור