פורום ייעוץ לימודי ותעסוקתי

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
במסגרת הפורום תקבלו ייעוץ לימודי ותעסוקתי בינהם מידע על מקצועות ומסלולי הלימוד, סיכויי הקבלה ועזרה בבחירת מוסד לימוד בהתאמה אישית. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 072-3131888 .
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
שלום, אני בן 22, מעוניין ללמוד באוק' הקרוב אבל עדיין לא יודע מה. נכון לעכשיו, ההתלבטות צומצמה לשניים הבאים: הנדסת חשמל ואלק'/מחשבים או חשבונאות. השתחררתי לפני כמעט שנה ואני עדיין מנסה להבין מה אני אוהב ומה הכי יתאים לי ללמוד. היתי בתהליך ייעוץ קריירה באדם מילא, עברתי פעמיים על מערכת המיתם, ביקרתי לאחרונה ב-3 ימים פתוחים, ביקרתי במעבדות חשמל של אונ' ת"א, היתי בשיעור אחד של הנד' חשמל במכון הטכנולוגי, עשיתי מבחני ייעוץ קריירה באנטרנט, היתי בפגישות ייעוץ לתארים ספציפיים בכל מיני מוסדות לימוד וקראתי סילבוסים ואני פשוט לא יודע. מבחינת הנדסה, הפלוס- מתחבר לגאדג'טים ומכשירים אלקטרוניים. יש לי אהבה לטכנולוגיה המינוס- המתמטיקה שלי ממוצעת (בפסיכו, כמותי-121, בבית הספר 4 יח' ציון 83) - לא יודע אם אסתדר עם זה ואם אוהב את זה (ולא למדתי פיזיקה). בנוסף, חושש שהאהבה לטכנ' היא ל'נפלאות המוצר' ולא לאיך הוא מורכב (מעגלים וכדומה) מבחינת חשבונאות, הפלוס- נשמע טוב להשתמש בכושר הארגון שלי לסיכום של מרכיבים שונים והנפקתם לצורת דו"ח מסויים (בגדול). בנוסף, אמא שלי פקידה בבנק ואני עובד עכשיו בתור טלר בבנק אז אולי יש לי משהו פיננסי בגנים? חח המינוס - חושש שזה מקצוע אפור ולא מגוון מבחינת העבודה בעתיד עד הפנסיה, ושאולי אני בכלל לא אוהב את התחום הפיננסי אלא בכלל את הטכנולוגי. אני מגיע למצב שזה אבסורד שאיני יודע איזה תחום יותר מעניין אותי. יש לציין שהיועצת התעסוקתית באדם מילא המליצה לי: או הנדסאי חשמל ואל' עם קורס אבטחת איכות (ובהמשך אחליט אם אני רוצה להמשיך למהנדס), או הנהלת חשבונות בדרגות גבוהות (שזה יותר פרקטי ופחות מופשט, ולדעתה אני אוהב דברים יותר מעשיים ופחות תיאורטיים) אבל זה לא בא בחשבון כי אני מעוניין בתואר אקדמי. התכנון שלי כרגע זה לעבור מכינה במתמ' ובפיזיקה, שיסתיימו לפני אוק', ואז לפי הציונים אני אדע אם כדאי ללכת על הנדסה או לשבור כיוון לחשבונאות. זקוק לעזרה. תודה!
החלטה קשה, ללא ספק... מהנדס חשמל/אלקטרוניקה לא ממש מתעסק בגאדג'טים עצמם אלא יותר עסוק בבניה שלהם ברמה בסיסית יותר, כלומר ברמת הרכיבים והתוכנה. חוץ מזה, שאם אתה לא מתחבר לנושא המתמטי אז באמת חבל לך על הזמן. אתה לא חייב לבחור דווקא את מקצוע החשבונות. יש עוד מקצועות פיננסיים שיכולים להיות קצת פחות אפורות. מה לגבי לימודי כלכלה? מנהל עסקים?
איך אני יכול לדעת אם אני מתחבר למתמטיקה/פיזיקה או לא? לצערי לא למדתי פיזיקה, ובמתמטיקה היו לי ציונים ממוצעים מאז ומתמיד (121 בכמותי בפסיכו, 4 יח' ציון 83 בבית הספר) חשבתי גם בכיוון של כלכלה או מנהל עסקים אך הגעתי למסקנה שאם אני כבר אלך לתחום הפיננסי אז אנסה להצליח בתואר הכי קשה, ומקסימום אשנה נתיב לכלכלה/מימון במהלך התואר. הבעיה שלי היא לאיזה כיוון ללכת... כמו כן, יש לי עוד 7 חודשים עד תחילת הלימודים ואני חושש לשרוף את הזמן על עבודה בבנק בתור טלר שמניבה 2.5K נטו בחודש. חשבתי לעשות איזשהו קורס כמו תיקון סלולרי אך המחירים של כל הקורסים בשחקים (8,500 ש''ח). מה כדאי לי לעשות שגם אולי יתן לי עוד ידע לגבי בחירת הלימודים? תודה!
סגור