פורום ייעוץ לימודי ותעסוקתי

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
במסגרת הפורום תקבלו ייעוץ לימודי ותעסוקתי בינהם מידע על מקצועות ומסלולי הלימוד, סיכויי הקבלה ועזרה בבחירת מוסד לימוד בהתאמה אישית. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 072-3131888 .
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
ילד מבולבל | 00:58  06/02/11
שלום לכם, אני עדיין תלמיד בן 18 בכיתה י"ב, שעד לפני כמה זמן הייתי בטוח שהייעוד שלי זה הנדסת תוכנה \ מדעי המחשב. אחרי שהשתתפתי שנתיים בתחרות FRC של ארגון פירסט (רובוטיקה) שבמהלכה גם עבדתי עם מהנדסים רבים מרפא"ל וקצת ביקרתי שם וראיתי מה הם עובדים, נכנסתי להתלבטות קשה. בעיקרון הכיוון שלי הוא כזה, פיתוח מערכות התקפה והגנה בצבא וגם בהמשך, פיתוח ז"א תכנון מערכות ו'המצאת' מערכות ועמדות נשק לא מאוישות וכמובן שכמה שיותר יותר טוב. הכוונה שלי היא שאני רוצה להיות בין האלה שמקבלים בעיה מסוימת, שצריך לפתור אותה ואז מעלים הצעות ודברים כאלה ובסופו של דבר בוחרים פיתרון אידיאלי ואח"כ כמובן עושים שרטוטים וכו'. מה שרציתי לשאול הוא האם יש פה אנשים שיוכלו לעזור לי עם הכיוון, ז"א מה בעצם ה'מקצוע' ז"א התואר שאני צריך ללמוד בשביל לעשות את זה, בואו נניח שבעולם אידיאלי עם התואר הנכון אני מגיע לתפקיד הזה (במסלולים ברקים ופסגות של עתודה שמשם מגיעים לפיתוח ומחקר), מה צריכה להיות הבחירה שלי בתואר, האם זה הנדסת מכונות כי זה הדבר ההגיוני כי זה מכניקה והכל, או אולי אלקטרוניקה כי העניין של החומרה הוא החלק הרציני והמכניקה זה רק בנייה חיצונית או אולי אני צריך להישאר עם התוכנה בכלל שנגיד כמדובר במערכות לא מאוישות או רובוטיות שאמורות לעשות הרבה דברים לבד, מה שבאמת ישפיע זה התוכנה. אשמח לקבל עזרה, תודה רבה.
נראה לי שאתה קצת מבולבל ולא באמת מבין את התפקיד האמיתי של המהנדסים. אין מקצוע אחד שבאמת עושה את כ-ל מה שכתבת. תכנון מערכת נשק זה תהליך ארוך ומסובך שמערב עשרות (אם לא מאות) מהנדסים, טכנאים, הנדסאים, מנהלים, מעצבים ואנשי תוכנה. אין מהנדס אחד שעושה את כל העבודה מקצה לקצה, זה גדול על בן אדם אחד. כל המהנדסים "מקבלים בעיה מסוימת" ויוצאים לפתור אותה, אבל אתה צריך להבין שלפעמים החלק שלך בתור מהנדס במכונה הגדולה הוא די קטן. מהנדס מכונות, לדוגמא, יכול לשבת חודשים שלמים על תכנון חתיכת מתכת בגודל סנטימטר מרובע שתתחבר למנוע של טיל חדיש נגד טנקים. חודשים על גבי חודשים של תכנון בשביל חתיכה קטנה שבקושי רואים אחר כך, אבל בלעדיה הטיל הזה לא יפגע במטרה. מהנדס תוכנה, למשל, יכול להקדיש שעות של מחשבה על כתיבה של 100 שורות קוד שיהיו אולי 0.000001 אחוז מהתוכנה של אותו הטיל, אבל אלו בדיוק שורות הקוד שעוזרת לטיל לאתר את המטרה. מה שאני מנסה להגיד זה שלכל מהנדס יש חלק קטן יחסית בבנייה של מערכת כזאת, ורק כשמחברים את הכל רואים את התמונה הגדולה. אתה צריך להחליט איזה חלק של התהליך מעניין אותך יותר. אם מעניין אותך לפתח מעגלים אלקטרוניים/חשמליים - הנדסת חשמל. אם מעניין אותך לבנות חלקים מכאניים ולשרטט - הנדסת מכונות. אם מעניין אותך לתכנת - הנדסת תוכנה או מדעי המחשב. אם מעניין אותך להיות זה שמחבר את החלקים יחד - הנדסת תעשייה וניהול. אם מעניין אותך להיות זה שמפקח על הייצור - הנדסת תהליכים. וכן הלאה וכן הלאה :) מה שכן צריך להטריד אותך בשלב הזה של החיים זה ציוני הבגרות שלך. ציונים טובים יאפשרו לך ללמוד באוניברסיטה טובה, ואז תוכל להתקבל בקלות לכל משרה שרק תחפוץ בה.
סגור