פורום ייעוץ לימודי ותעסוקתי

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
במסגרת הפורום תקבלו ייעוץ לימודי ותעסוקתי בינהם מידע על מקצועות ומסלולי הלימוד, סיכויי הקבלה ועזרה בבחירת מוסד לימוד בהתאמה אישית. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 072-3131888 .
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
אני רוצה ללמוד שנה הבאה בחוג לשירותי אנוש. אני מתלבטת אם כדאי ללמוד באוניברסיטת חיפה או במכללת עמק יזרעאל. הפלוסים שיש בחיפה: יותר קרוב לבית. זה דו חוגי אז חשבתי לשלב את זה עם פסיכולוגיה ואז זה נותן לי יותר אופציות להמשך. המינוסים בחיפה: הלימודים הם מאוד מוגבלים בשני החוגים ויש הרבה פחות קורסי בחירה. הפלוסים במכללת עמק יזרעאל: נלמד מאוד בהרחבה ויש יותר מקום לבחירה ולהתמקדות בתחומים נוספים בתוך שירותי אנוש. יתרונות של מכללה - יחס אישי ויותר התחשבות. עד כמה שהבנתי זו מכללה טובה והתואר שמקבלים זה תואר עצמאי של המכללה. המינוסים: רחוק לי יותר מהבית. זה מכללה. אני מפחדת להתחרט ואז אין לי גיבוי של חוג נוסף כמו באוניברסיטת חיפה. אשמח מאוד אם מישהו יוכל לייעץ לי כי אני מאוד מתלבטת!!! בנוסף אם יש מישהו שלמד או לומד בחוג לשירותי אנוש ויכול להגיד מה יש לעשות עם זה אח"כ.
לדעתי המינוסים חזקים יותר מהפלוסים והמכללה יוצאת מופסדת. בתחום מדעי הרוח חשוב ללמוד מהאנשים שמייצרים את הידע. רק באוניברסיטה תמצאי את האנשים שמובילים את המחקר בתחומם והם בחזית המדע. באוניברסיטה גם תוכלי לשלב את הלימודים במסלול הזה ביחד עם לימודים במדעי הטבע - פיזיקה, כימיה וכו' וכך להגדיל את אפשרויות התעסוקה שלך בעתיד. אהה, זה שהתואר של המכללה הזאת עצמאית זה לא יתרון, זה חיסרון. אני ממליץ לך לא להסתכל רק על שתי האופציות הללו ולבדוק גם אופציות שנמצאות בטווח רחוק יותר. חבל שתצמצמי כל כך את הבחירה שלך בשלב מוקדם.
אם אלמד באוניברסיטה אז קרוב לוודאי שאשלב עם פסיכולוגיה ולא עם פיזיקה או כימיה. למה תואר עצמאי זה חיסרון? אני די סגורה על ללמוד שירותי אנוש ויש את התואר הזה רק ב3 מקומות לימוד - אוניברסיטת חיפה, עמק יזרעאל ומכללת תל חי. לכן אני מתלבטת בין שתי האופציות הללו. אלא אם יש לך או למישהו רעיון לתואר די דומה במקום אחר?
הי מיכל, אני מבינה שאת סגורה על לימודי שירותי אנוש, אך אם בכל זאת את מעוניינת לחשוב על אופציות נוספות - אני לומדת תואר ראשון, במכללת אורנים, בפקולטה למדעי החברה והרוח עם תעודת הוראה. אני ממליצה לך לבחור מוסד לימודים שמעניק גם תואר ראשון וגם תעודת הוראה, על מנת שלא תתעוררי עוד שלוש שנים ותרצי להשלים תעודת הוראה. תחשבי על האופציה הזו.
מיכל | 23:37  02/02/11
אני לא מתכננת ללכת להוראה ולכן זה לא רלוונטי בשבילי. אבל תודה על ההצעה ועל תגובתך :)
תואר עצמאי זה חיסרון כי מכללת עמק יזראל טרם הצליחה לקנות לעצמה שם ומעמד בקרב הקהילה האקדמית בישראל. לאוניברסיטאות (וגם לחלק קטן מהמכללות הותיקות והמוכרות יותר) יש גב אקדמאי ומחקר ברמה גבוהה שמאפשר להם לעמוד בחזית המדע. בהרבה מכללות תמצאי תארים עם שמות מפוצצים, שאין באוניברסיטה - "ניהול שירותי אנוש", "מנהל עסקים ושיווק" או "הנדסת מיליונרים". האוניברסיטאות לא מנסות לשנות את שמות התארים שלהם לפי צו האופנה, המכללות דווקא כן. גם אם באוניברסיטאות אחרות אין תואר שקולע בדיוק אחד לאחד לשם המדויק, זה לא אומר שתארים אחרים לא יכולים להוביל אותך למשרות בתחום משאבי האנוש.
מיכל | 00:01  03/02/11
ד"א שאני פחות מכוונת למשאבי אנוש ויותר חשבתי להמשיך לפסיכולוגיה ארגונית או ייעוץ ארגוני אולי.
האם יש לך רעיונות לתארים שניתן ללמוד שיכולים לכוון אותי לכיוון של פסיכולוגיה ארגונית או ייעוץ ארגוני? כלומר חוץ מפסיכולוגיה שכבר חשבתי עליו
סגור