פורום ייעוץ לימודי ותעסוקתי

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
במסגרת הפורום תקבלו ייעוץ לימודי ותעסוקתי בינהם מידע על מקצועות ומסלולי הלימוד, סיכויי הקבלה ועזרה בבחירת מוסד לימוד בהתאמה אישית. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 072-3131888 .
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
שלום רב, אני הנדסאי אלקטרוניקה ומחשבים. בן 21, כששנה וקצת נותרו עד לסיום השירות הצבאי שלי. אני מעוניין בלימודי הנדסה תעשיה וניהול. ממוצע הבגרויות שלי הוא 99, והשאיפה היא ללימודים באוניברסיטה דווקא. אשתף אתכם בהתלבטות שלי ואם אטעה בחלק מהדברים אנא תקנו אותי. 1.את השירות הצבאי שלי אסיים קרוב לגיל 23 (בתקווה שלא אוחתם ר' בעז”ה) אני מתכנן לשפר בגרויות ולעשות פסיכומטרי במהלך השירות 2. לימודים באוניברסיטה מחייבים לימודי יום, מה שאומר 8:00- 17:00 אני תפוס באופן יומיומי ?! משתנה משנה א' לשנים הבאות? 3.האוניברסיטאות האפשרויות לתחום הנ"ל הן: א. בן גוריון בנגב ב. הטכניון ג. ת"א * אני מהמרכז ההעדפה היא כמובן לת"א מסיבת הקירבה והרצון לשלב עבודה (אם מתאפשר), אך יחד עם זאת תנאי הקבלה לשם גבוהים מאוד, ואני מתכוון לשילוב לדוגמא של 105 בגרויות ו690 פסיכומטרי. 4.לגבי משרת סטודנט\חלקית- האם אוכל בכלל לשלב באוניברסיטה ? והאם ידוע לכם בכמה משתכרים בממוצע במשרה כזו כהנדסאי אלק' ? אין לי בעיה של עצלנות, אך האם שילוב של השתיים "ישאיר לי חיים" ? 5.האם אופציה של עבודה בתור הנדסאי אלק' לפני התחלת הלימודים, שמכניסה בממוצע כ-7000 ש”ח בחודש במשך שנה, תקנה לי אוויר לנשימה כך שנטל ולחץ העבודה ירד ממני קצת 6.האם כן לחשוב לכיוון מכללות כגון : סמי שמעון, רמת גן, אפקה , רופין, אריאל בשומרון(ששמעתי שהפך לאוניברסיטה) אודה על כל התייחסות עניינית, הצעות ועצות רלוונטיות, תודה על שיתוף הפעולה! מאור :)
אני אנסה לעזור מניסיוני ומהכרותי עם התחום: 2. לימודי הנדסה הם די טובעניים, במיוחד בשנה-שנתיים הראשונות. קשה לי להאמין שתצליח לשלב עבודה עם לימודים במסלול מלא, וזה לא משנה אם תלמד במכללה או באוניברסיטה. צא מנקודת ההנחה שבשנה-שנה וחצי הראשונות לפחות אתה לא עובד. 3. יש לא מעט עבודות גם באזור באר-שבע וגם באזור חיפה. אל תשכח, מדינת ישראל היא מדינה קטנה. הזמן שיקח לך להגיע מחולון להרצליה באוטובוסים לא קצר משמעותית מהזמן שיקח לך להגיע מבאר-שבע להרצליה. אל תחשוש מלימודים בבאר-שבע או בחיפה רק בגלל שהם רחוקות מהבית שלך. דירת סטודנטים זה לא עסק יקר במיוחד, אבל זה יכול להיות עסק מהנה, במיוחד אם אתה לומד במוסד עם חברה' טובים. 4. כן, אבל לא בשנה הראשונה. למרות שנראה לי שאתה מבולבל. אם אתה לומד תעשייה וניהול אתה צריך למצוא משרת סטודנט בתעשייה וניהול ולא באלקטרוניקה. זה לא קל, אבל הרבה סטודנטים עושים את זה. 5. כן. עדיף לך להגיע עם מזומנים ביד כדי שהשנה הראשונה תלך לך בקלות ובלי דאגות כלכליות. 6. אריאל לא הפכו לאוניברסיטה אלא רק שינו את השם שלהם ל"מרכז אוניברסיטאי". הם רחוקים מלהיות אוניברסיטה. לגבי כל השאר - כבודן במקומן מונח, אבל קח בחשבון שהחברה' האיכותיים מגיעים לאוניברסיטאות. אני מציע לך לקפוץ לימים הפתוחים של האוניברסיטאות שמתקיימים בחודש הבא ולהתרשם בעצמך. אני יודע שלבן גוריון יש יום פתוח בחודש הבא כי הם כל הזמן שולחים לי הזמנות בפייסבוק, אבל בטוח שגם לאחרים יש.
תודה גבי, התייחסויות נוספות?:)
תודה גבי, התייחסויות נוספות?:)
ממליץ לשלב עבודה ולימודים באפקה/שנקר. כך תפתח יתרון של נסיון ביחד עם הלימודים.(נסיון זה הדבר הכי חשוב היום)
סגור