פורום ייעוץ לימודי ותעסוקתי

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
במסגרת הפורום תקבלו ייעוץ לימודי ותעסוקתי בינהם מידע על מקצועות ומסלולי הלימוד, סיכויי הקבלה ועזרה בבחירת מוסד לימוד בהתאמה אישית. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 072-3131888 .
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
שלום לכולם, אני רוצה ללמוד הנדסת תעשיה וניהול, הדרישות באוניברסיטת ת"א מאוד מאוד גבוהות, ואני לא מתאימה לשם (הם דורשים 760 לפחות בפסיכומטרי אם אין לי ממוצא בגרויות של 113), בן גוריון לא בא בחשבון כי הוא רחוק לי מהבית וכנ"ל הטכניון. ההתלבטות אם האם לוותר על המקצוע ולפנות למשהו אחר, או שאני אלך ללמוד במכללת רופין. האם היא מכללה טובה ללמוד תואר זה? האם באמת יהיה לי בעיה למצוא עבודה בגלל שזה מכללה ולא אוניברסיטה כי הרי תמיד מעדיפים יוצאי אוניברסיטה? תודה רבה על העזרה
כמו שכתבת, רוב המעסיקים מעדיפים בוגרי אוניברסיטה במיוחד במקצועות כמו הנדסת תעשיה וניהול (ולמעשה הנדסות בכלל). זה לא אומר שלא תצליחי למצוא עבודה כבוגרת מכללה, זה רק אומר שיהיה לך קשה יותר וכנראה שגם תנאי ההתחלה שלך יהיו נמוכים מתנאי ההתחלה של מהנדס בוגר אוניברסיטה. אני לא ממליץ להתפשר על מכללה, אני דווקא כן ממליץ "להתפשר" על מקומות קצת יותר רחוקים. ללמוד ולגור בעיר רחוקה מהבית זאת חוויה אדירה וזה לא תורם רק ללימודים אלא גם די כיף. אופציה נוספת שאני מציע לך היא לחפש מקצועות דומים שבהם את כן יכולה להתקבל עם ממוצע הציונים שלך לאוניברסיטה. את לא חייבת את המילה "הנדסה" בתואר שאת לומדת. לאותם עבודות בדיוק אפשר להגיע גם ע"י לימודים של תחומים אחרים, בהם דרישות הקבלה נמוכות יותר.
תודה רבה, עזרת לי מאוד... אני אשמח לדעת למה אתה מתכוון כשאתה אומר שאני יכולה ללמוד תואר אחר עם תנאים נמוכים יותר, למשל מה שדומה להנדסת תעשיה וניהול כי אני בעצם בחרתי את התואר הזה כי התחום הכללי מאוד מעניין אותי, ובגלל שהוא רב תחומי ואני בעצם לא יודעת מה אני רוצה לעסוק בעתיד ואני לא רוצה להעביר עוד שנה בלחשוב על זה. אני מתעניינת בהרבה דברים אז אני חושבת שהתואר הזה מתאים לי מה אתה ממליץ ללמוד שהוא זהה בעבודותיו לתעשיה וניהול?
אם אין לך עדיין כיוון מסוים אז אולי כדאי שתעזבי את מדעי ההנדסה למינהם ותלכי לכיוון של מדעי הרוח או מדעי הטבע. יש הרבה אופציות כלליות שיכולות לפתוח לך אופציות בעתיד. התארים במדעי הרוח ובמדעי הטבע הם תארים כללים שמלמדים אותך לחשוב, לפתוח את הראש, ויש לא מעט מעסיקים שמחפשים בדיוק אנשים כאלו. הרי אנחנו כל הזמן שומעים על זה שתוכניות הלימוד באוניברסיטה מיושנות ולא רלוונטיות לעולם המודרני. מה שכן רלוונטי זאת החותמת שקיבלת מהאוניברסיטה שאת יודעת איך ללמוד חומר חדש בצורה מהירה ויעילה. לכן חשוב שכן תגיעי לאוניברסיטה ולא תתפשרי על מכללה, גם אם זה אומר שבסופו של דבר לא תיהיה לך תעודה של מהנדסת. אופציה נוספת היא שילוב של מדעי הרוח עם מדעי הטבע. תבדקי באתר של בן-גוריון את כל אפשרויות השילוב שיש לך. או שפשוט תקפצי ליום הפתוח שלהם בחודש הבא ותראי בעצמך מה יש להם להציע.
סגור