פורום ייעוץ לימודי ותעסוקתי

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
במסגרת הפורום תקבלו ייעוץ לימודי ותעסוקתי בינהם מידע על מקצועות ומסלולי הלימוד, סיכויי הקבלה ועזרה בבחירת מוסד לימוד בהתאמה אישית. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 072-3131888 .
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
שלום רב, כבר כתבתי הודעות בפורום זה אך עדיין לא הגעתי עדיין לפתרון בשאלתי לגביי המקצוע שבו ארצה ללמוד או לעסוק.התחלתי אחרי השיחרור ללמוד באו"פ תקשורת,אך לפעמים לא רציתי להתעמק בתוכן השיעורים,למרות שקלטתי מהם המון!!והדבר רק העשיר את מוחי ופשוט היה לי כיף לדבר עם אימי על כל מה שקשור לתקשורת או שפות. נכשלתי בשני קורסים מתוך חמישה שלקחתי (אני מתלבט אם לגשת למבחני הסמסטר של הקורסים שלקחתי לפני חצי שנה ונכשלתי בהם),ומתוך תסכול עזבתי את הלימודים לפני כמעט חמישה חודשים.בזמן זה החלטתי לעסוק אבחון תעסוקתי במכון ידוע בארץ שאת שמו לא אציין מתוך כבוד לאותו מכון,ונמצאתי על פי האבחון שעפ"י תכונותיי אני אדם שמכבד מסגרת,בעל ביטחון עצמי נמוך,אינני מאמין בעצמי,בעל סקרנות,בעל זיקה לתחום החקר,טוב בשפה האנגלית,חלש בתחום המתמטי,נמניתי על פני האוכולוסייה הנורמטיבית.נמצאתי על פי הפסיכולוגית התעסוקתית מתאים לתחום התרגום,בין היתר לבלשנות,תרגום ומידענות וכל המקצועות החקרניים אשר לא כוללים בתחום תחום מתמטי.ובנוסף לכך להמשיך אולי את התואר בתקשורת וללמוד קופירייטינג. הדבר עורר את סקרנותי וכמה שבועות לאחר מכן קניתי ספרים על בלשנות.בינתיים לא ממש קראתי אותם מתוך פחד כנראה..אני מודה ששפות זה דבר נפלא!אבל מאז חשבתי לחזור ללימודים ולשלב יחד עם תקשורת מדעי המדינה ויחסים בינלאומיים,כי תרבויות מסקרנות אותי.בין היתר חלומי מילדות היה להיות פסיכולוג אך הוא כנראה ניגנז כי צריך סף נפשי גבוה להתמודד עם המטופלים ואני אדם רגיש ודואג מטבעי.גם חשבתי ללמוד סוציולוגיה כי קראתי קצת על הנושא ולפני כמה זמן הוא נשמע לי מעניין אך שוב המחשבות על תקשורת ועיתונות חזרו אליי ומצאתי את עצמי רואה תוכניות שקשורות לתקשורת,בכללי אני צופה בחינוכית 23 ויש שם תוכניות שמעניינות אותי שקשורות לתחום.בנוסף לכך יש לי כושר כתיבה ואני מסוגל לכתוב כשאני רוצה ולהביע את עצמי.אימי הציעה לי תחום נוסף-לימודי המזרח התיכון,מצאתי את עצמי מחפש ספרים על הנושא!כי הדבר סיקרן אותי! אני מוצא את עצמי מתלבט ומתחבט מה לעשות..האם לחזור ללימודי תקשורת או ללמוד תחום אחר כמו בלשנות או לימודי המזרח התיכון.כאדם אני דיי הומאני,תרבויות מסקרנות אותי,גם קצת נושא התקשורת ומה שקשור אליו,ומצאתי את עצמי צופה בתוכניות שקשורות לדת ותרבויות ובנושא תקשורת ויש לי יכולת כתיבה,אני מאוד מאוד סקרן!,הייתי רוצה לחקור או להביע את עצמי בצורה מסויימת על הנייר או באינטרנט!אני מקווה שדברים אלו שכתבתי יעזרו לך לגבש עבורי תשובה:)!! תודה אור
סגור