פורום ייעוץ לימודי ותעסוקתי

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
במסגרת הפורום תקבלו ייעוץ לימודי ותעסוקתי בינהם מידע על מקצועות ומסלולי הלימוד, סיכויי הקבלה ועזרה בבחירת מוסד לימוד בהתאמה אישית. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 072-3131888 .
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
אז ככה, אחרי הצבא נרשמתי להשלמת בגרויות, הצלחתי להעלות את ממוצע הבגרויות שלי ל100 , עשיתי פסיכומטרי ונשרמתי ללימודי מתמטיקה מדעי המחשב במכללת אחוה במסלול של אוניברסיטת בן גוריון. לפי הציפיות אני אמור לעמוד על ממוצע 70 בשנה א' ואם אני אכן אצליח אז את שנה ב' וג' אני כבר אעשה באוניברסיטת בן גוריון. התחלתי את התואר, חשבתי שיהיה בסדר, שאני אסתדר עם החומר... אבל להפתעתי גיליתי שאני לא מסוגל להתמודד עם החומר הזה.. אני לפעמים מוצא את עצמי בוהה בלוח במטרה ללמוד ולנסות להבין אבל לא באמת מתאמץ להבין.. מרגיש שבאמת כבר אבדה לי כל תקווה להצליח במקצוע הזה.. בחרתי ללמוד אותו כי אני אוהב מחשבים... לא תכנתתי בחיים שלי או משהו כזה.. אני יותר אוהב לשחק במחשב.. וחשבתי שהכיוון הזה יהיה מעניין אם ארצה להתעסק בבניית משחקים בעתיד.. עכשיו אני לקראת סוף סמסטר א' וזה לא נראה כיאילו אני הולך לעבור אותו.. אני ממש רוצה לשבת וללמוד את החומר לשנן אותו שוב ושוב.. אבל אני פשוט לא מסוגל.. לא הולך לי.. לא מעניין אותי.. מדכא אותי. להבדיל מההשלמת בגרויות שלא הייתה בגרות אחת מתחת ל-90 שם היה לי כיף ללמוד. כשסיימתי מתמטיקה 5 יחידות (בתור אחד שנכשל ב4 יחידות בתיכון) חשבתי שהכל כבר יהיה קטן עליי, שאני אסתדר עם המתמטיקה והכל... אבל קרה בדיוק ההפך.. פשוט ראיתי שזה חומר שאני לא מסתדר איתו, לא רוצה לדעת אותו ושהוא לא מעניין אותי... עכשיו אני לא יודע מה לעשות, לאיזה מקצוע לעבור.. האם להמשיך בכל הכוח ולסבול את זה? או לוותר וללכת על איזה מקצוע פשוט יותר כמו כלכלה לדוגמא (בהשוואה למתמטיקה מדעי המחשב כן?) .. בקיצור, אני לא יודע מה לעשות.. אני מחפש את הקיצורי דרך כל הזמן, חושב על סטארט אפים, רוצה את הכסף המהיר. מה לעשות?
היי, קודם כל, אני חייב להגיד לך שאני מבין אותך לגמרי. הייתי במצב דומה, התחלתי ללמוד הנדסה כימית באוניברסיטת בן-גוריון, ומהר מאוד הבנתי שזה לא כל כך בשבילי. עברתי ללמוד במסלול דו-חוגי ועכשיו הרבה יותר טוב לי. אני לא חושב שאתה צריך להמשיך לסבול, זאת ממש לא המטרה של הלימודים. כדאי שתבדוק במכללה שלך עם דיקן הסטודנטים אם יש לכם תוכניות עזרה בלימודים לסטודנטים. אני יודע שבאוניברסיטת בן-גוריון יש סדנאות לשיפור הרגלי הלמידה דרך דיקן הסטודנטים וזה די עוזר. חוץ מזה, זה באמת לא אסון גדול לעבור למסלול קצת פחות "מתמטי" וללמוד משהו שטוב לנשמה. יש ביקוש לא קטן גם לבוגרי מדעי הרוח, לא רק לאנשי מחשב.
סגור