פורום ייעוץ לימודי ותעסוקתי

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
במסגרת הפורום תקבלו ייעוץ לימודי ותעסוקתי בינהם מידע על מקצועות ומסלולי הלימוד, סיכויי הקבלה ועזרה בבחירת מוסד לימוד בהתאמה אישית. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 072-3131888 .
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
ארמסטרונג | 22:42  26/11/10
שלום אני עומד לפני החלטה מאוד משמעותית של לבחור מסלול לימודים אקדמאי ואני צריך עזרה. אז בגדול אפשר להגיד שאין לי מושג מה אני רוצה ללמוד... למרות זאת יש כמה כיוונים שמעוררים בי איזשהו עניין- מצד אחד תחום הכלכלה- מנהל עסקים, מהצד השני מקצועות הנדסה טכנולוגיים/ תעשיה וניהול... בנוסף שקלתי מסלול משולב של כלכלה- יחסים בינלאומיים. תכלס, אני לא באמת יודע לעומק מה כל נושא טומן בחובו ונראה לי שמה שמושך אותי זה יותר השם- ההילה שיש מסביבו. ואני אספר איך הכל התגלגל- בהתחלה חשבתי ללכת לכיוון של מנהל עסקים, אבל אז הבנתי שחצי פלנטה בערך הם בוגרי מנהל עסקים ושזה תואר מאוד כללי שלא כל כך חכם לעשות בתור תואר ראשון. אז חשבתי אולי לשלב את זה בתואר דו מסלולי. מצב שני אולי כדאי ללכת לכיוון אחר של הנדסה, אבל אז אני מפסיד את הקטע של כלכלה ושוק ההון שגם נורא מעניין אותי... אז חשבתי על הנסדת תעשיה וניהול שאני גם "מרוויח" תואר של מהנדס, וגם יש בזה פן ניהולי... אבל אחרי בדיקות שטחיות הבנתי שמדובר יותר בניהול של מערכות ולא של אנשים.. בעוד כמה שנים אני רוצה לראות את עצמי בתפקיד ניהולי בחברת היי-טק, או בחברה סטרט-אפ בראשית דרכה. מעניין אותי התחום של פיתוח דברים חדשים, ניהול פרוייקטים ודברים בסגנון הזה, מצד שני כמו שאמרתי קודם, גם כל התחום של שוק ההון נורא קורץ לי... בקיצור אני מנסה לאכול יותר מידי חלקים מהעוגה ונראה לי שאני צריך לבחור רק אחת :\ מחכה לעזרתך תודה!
ארמסטרונג | 22:43  26/11/10
שלום אני הייתי ממליצה לך על תואר שמשלב בין מנהל עסקים לניהול- תואר ראשון במנהל עסקים עם התמחות בטכנולוגיות מידע. באופן כללי בעוד שבלימודי הנדסה / תעשיה וניהול הדגש בלימודים הוא על הפן האנליטי, התכנוני והיישומי, הרי שתואר בניהול מערכות מידע חושף את הסטודנט בפני מגוון רחב של נושאי לימוד (מימון, שיווק, חשבונאות, התנהגות ארגונית) עם דגש מיוחד עם לימודי טכנולוגיות שיקנו לו את הכלים הטכנולוגיים בסביבה ניהולית. בוגרי תארים בהנדסה / תעשייה וניהול מוצאים את עצמם בדרך כלל תעסוקה בחברות היי-טק או חברות תעשייתיות, כאשר בוגרי ניהול מערכות מידע משתלבים בדרך כלל בקשת רחבה של ארגונים בענפים שונים במשק, ובתפקידי ניתוח, אפיון, פיתוח, יישום והטמעת מערכות עסקיות בתחומי BI, BPM, ERP , ניהול ידע ארגוני, פיתוח ובניית מערכות מידע, ייעוץ טכנולוגי, ושילוב במערך מכירות ושיווק בחברות טכנולוגיות עילית. תואר בניהול מערכות מידע מתאים למועמדים המעוניינים לעסוק בפיתוח מערכות, בניהול טכנולוגיה או בניתוח נתונים בסביבה עסקית ואינם רוצים ללמוד מדעי המחשב (בשל הדגש המתמטי-תיאורטי) או הנדסת תעשייה וניהול (בכוון של הנדסה וייצור). ניכר שבוגרי הנדסת תעשיה וניהול ברובם משתלבים בתפקידים עם רמות שכר התחלתיות גבוהות יותר לעומת בוגרי ניהול מערכות מידע, אך הפער בהשתכרות הולך ומצטמצם עם צבירת הותק, ולעיתים בדרגים הבכירים דווקא בוגרי ניהול מערכות מידע משתכרים לעיתים יותר מבוגרי תעו"נ. מבחינת אופציות קידום מקצועיות וניהוליות, לדעתי לבוגרי מערכות מידע יש הרבה יותר אפשרויות בגלל הידע המגוון שברשותם בתחומים מקצועיים רבים יותר וההכשרה הניהולית לה הם זוכים במהלך לימודי התואר. במידה ותרצה פרטים נוספים אנא פנה אליי במייל. חנית
סגור