פורום ייעוץ לימודי ותעסוקתי

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
במסגרת הפורום תקבלו ייעוץ לימודי ותעסוקתי בינהם מידע על מקצועות ומסלולי הלימוד, סיכויי הקבלה ועזרה בבחירת מוסד לימוד בהתאמה אישית. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 072-3131888 .
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
דני | 13:58  19/09/10
שלום! שמי דני ואני בן 23. אחרי שנים של התלבטות של "מה אני רוצה להיות כשאהיה גדול" הגעתי למסקנה שאני רוצה להתעסק במחקר ופיתוח של תרופות. השאלה שלי היא של הכוונה- מה אני צריך ללמוד כדי להשתלב בסופו של דבר בתחום הזה? אני יודע שבשביל להכנס לעולם פיתוח התרופות בצורה אפקטיבית באמת, אצטרך להשקיע בלימודים מתקדמים (תואר שני או דוקטורט). לשאלתי, מה אצטרך ללמוד בדיוק כדי להגיע לזה? מן הסתם כימיה תהווה חלק חשוב בלימודים, אבל איזו התמחות ספציפית כדאית לי ביותר? מהו המסלול הטוב ביותר במבחינת תחומי למידה בכל תואר? הבנתי ש"קיצורי דרך" כמו לימודי הנדסה פרמצבטית במכללה האקדמאית להנדסה בירושלים לא מומלצת. מה דעתכם? מה לגבי כימיה תרופתית? ביולוגיה תרופתית? ביו רפואה? רוקחות וכד'? כמו כן, אילו מוסדות מומלצים ביותר ללימוד לקראת עיסוק במו"פ תרופות? כמו שניתן לראות אני די מבולבל ומקווה שתוכלו לעזור לי לעשות קצת סדר בראש. אודה מאוד לתשובות!
חנית נוה | 11:33  20/09/10
עולם התרופות הוא עולם גדול הכולל ייצור תרופות, שיווק, רוקחות, מחקר וכד'. לכל התחומים האלה ניתן להגיע בעזרת לימודי כימיה או מדעי התרופות או הנדסת מזון אפילו. הבעיה היא שצריך להתמקד כדי לא לאבד את עצמינו ולכן אני חושבת שתואר בהנדסת תרופות שהוא תואר חדששהוקם כתוצאה מצורך וממחסור באנשים המתמחים ספצפית בתחום, הוא תואר ששווה לחשוב עליו. כמובן שאפשר להגיע לתרופות דרך כימיה אבל זה כמו ללמוד את התיאוריה ופחות את הפרקטיקה. אני לא מסכימה איתך זמדובר בתואר של קיצורי דרך ואני ממליצה עליו לכל מי שרוצה לעסוק בתחום מכמה סיבות: א. התואר בהנדסת תרופות הינו פרקטי במובן הזה שעם סיום התואר הנ"ל ניתן להשתלב בתעשיית התרופות בארץ ובעולם (לא רק בטבע...) כי התואר מלמד ומקנה את הכלים הייחודיים והדרושים לשם השתלבות חלקה בתעשיית התרופות. מה שעד עכשיו לא היה- כי מהנדסים שסיימו תחומים אחרים היו מגיעים לתחום הפארמה ונדרשים לעבור הכשרה ארוכה במקום העבודה.כך שאין ספק שחברות התרופות יעדיפו בוגר בהנדסת תרופות שיש לו את הידע הספציפי הדרוש לעיסוק בכל הקשור לתרופות. ב. התואר מקנה ידע מקיף הן משלב פיתוח התרופה, דרך שלב הבדיקות והדגימות (מה שקרוי פיילוט), עד שלב הייצור ההמוני, האריזה והשיווק – כלומר בוגרי המחלקה יוכלו להשתלב בכל אחד משלבי פיתוח וייצור התרופה. ג. יחד עם היותו של התואר פרקטי וכן שכבר בשנה ד' מבצעים פרויקט גמר בתעשייה מה שמקל על ההשתלבות ומציאת עבודה עם סיום התואר, התואר הינו אקדמי לכל דבר ומאפשר המשך לתארים מתקדמים בתחומים מגוונים וכמובן מאפשר מחקר. כך שאין סיבה לחשוש שעם סיום התואר (כתלות בציוני הסטודנט כמובן) הוא לא יוכל להתקבל לתארים מתקדמים – אלא להיפך – בעיניי מאחר ומדבור בתחום ייחודי שנושק לתחומים נוספים ורבים (כמו שהמועמד ציין לכימיה תרופתית, ביולוגיה רפואית ועוד) ישנם מגוון נושאים ותחומים שניתן יהיה להמשיך ולחקור במסגרת תארים מתקדמים. עצתי היא שתלך לכמה מוסודת לימוד המלמדים גם כימיה וגם הנדסה תרופתית, תקשיב, תשאל, דבר עם מרצים וסטודנטים ואז תחליט. במידה ותרצה ייעוץ אישי ואם יש לך שאלות נוספות אנא כתוב לי במייל. חנית
אתי | 13:32  20/09/10
היי חגית ראשית תודה על ההסבר הפרטני. בהסבר שנתת עשית הפרדה בין הנדסת תרופה לבין כימיה. האם את יכולה להסביר מה ההבדל הניכר בין תואר הנדסת תרופה, שנלמדת במכללת הדסה, לבין כימיה תרופתית, שנלמדת באונ' בר אילן? בתודה אתי.
שלום אתי, ההבדלים הם קוד כל בשנות הלימוד- כימיה 3 שנים והנדסה תרופתית זה 4 שנים כאשר עוד שנה מעניקה יתרון לפרייקט גמר בו את יכולה להכניס רגל לתעשיית התרופות. דבר שני הוא שבבר אילן לומדים שנתיים כימיה מורחב ורק בשנה השליישת עושים התמחות תרופתית. במידה ותרצי פרטים נוספים על לימודים בתחום אנא שלחי לי מייל. חנית
אלינה | 19:33  17/11/10
הייי אני ממש מעניינת בלימודים בתחום ההנדסה תרופתיתי. את יכולה להמליץ לי איפה לומדים את זה ואיפה הכי כדי. כרגע שמעתי רק על המכללת האקדמית להנדסה ירושלים. ואני גרה בלוד וזה קצת קשה לנסוע לשם אבל זה נשמע שהכי אכותי שם זה נכון?
סגור