פורום ייעוץ לימודי ותעסוקתי

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
במסגרת הפורום תקבלו ייעוץ לימודי ותעסוקתי בינהם מידע על מקצועות ומסלולי הלימוד, סיכויי הקבלה ועזרה בבחירת מוסד לימוד בהתאמה אישית. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 072-3131888 .
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
שלום, התקבלתי לתואר שני בסוציולוגיה ארגונית בבר אילן (MA)וכן לתואר שני במנהל עסקים (MSC)עם התמחות בייעוץ ארגוני (תכנית חדשה ויקרה) באוניברסיטת ת"א. רציתי לדעת האם אחת מהתוכניות תקנה לי יותר אופציות בשוק העבודה (אולי בגלל התוספת של מנהל עסקים)? ישנן דעות לכאן ולכאן. מצד אחד אני שומעת שהתכנית של אוניברסיטת ת"א יוקרתית ונחשבת יותר, ומצד שני אני שומעת שאין הבדל בשטח בין ייעוץ ארגוני וסוציולוגיה ארגונית. אשמח לקבל תיאור קצר ומבחין של שתי התכניות, מה ההבדל בין שני סוגי התארים וכן ההשתלבות בשוק העבודה עם סיומן. תודה.
חנית נוה | 10:13  16/08/10
כדי לבצע ייעוץ ארגוני טוב, צריך תחילה להכיר את הייתרונות והמגבלות שלנו ולהכיר את הארגון שמייעצים לו. כשמכירים את המבנה והתהליכים בארגון (מנע"ס), כשיודעים לפענח את הארגון (התנהגות ארגונית) ורק לאחר שמסוגלים לפתח מיומנות להשגת המטרות, רק אז אפשר לייעץ נכונה. אינני מכירה את מבנה הקורסים במסלול לסוציולוגיה ארגונית, לכן לא אוכל לייעץ לך לגבי מסלול זה והפרודוקטיביות שלו. אני מניחה שבקורסים הנוגעים לסוציולוגיה ארגונית תלמדי בין היתר מגוון מודלים המשווים בין הארגונים, (מסורתי, מודרני, פורמלי ועוד) , תביני את המבנה הפונקציונלי, ההיררכיה , יחסי הסמכות, יחסי הכוחות השונים, הבירוקרטיה וצורותיה. בין היתר תלמדי להשוות את הארגונים, ואת השלכות המבנה ותהליכי הריבוד על התנהגות העובדים. תכנים אלו נלמדים בשני המסלולים. דעתי היא שתמיד, לא חשוב מאיזה פן או כיוון חוצה היועץ את הארגון, חשובים הכלים האינטגרטיביים אותם למדת בתואר. בתואר שני במנהל עסקים לומדים דבר ראשון - כיצד הארגון פועל , באיזו זירה, ואילו משאבים נתונים בידיו. לאחר מכן ההתמחות היא שנותנת את הכלים לניתוח הארגון ולמציאת פתרונות אפקטיביים.
סגור