פורום ייעוץ לימודי ותעסוקתי

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
במסגרת הפורום תקבלו ייעוץ לימודי ותעסוקתי בינהם מידע על מקצועות ומסלולי הלימוד, סיכויי הקבלה ועזרה בבחירת מוסד לימוד בהתאמה אישית. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 072-3131888 .
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
שלום!! אני למדתי השנה שנה א´ באוניברסיטה. מדעי המחשב וכימיה. הלימודים היו עמוסים ומתסכלים מאוד. לא היה לי פנאי לכלום.פחדתי שאני רוצה לעזוב בגלל עומס ולא בגלל חוסר עניין ולכן המשכתי גם לסמסטר ב´. באמצע סמסטר ב´ הבנתי שמדעי המחשב גם לא מעניין ולכן עזבתי את מדעי המחשב אך המשכתי עד סוף השנה את הקורסים בכימיה ומתמטיקה. כימיה אני אוהבת מאוד. למדתי בתיכון כימיה ומחשבים כמגמות כך שיש לי בסיס ממש טוב ב-2 המקצועות. הבחירה בשילוב זה היתה מתוך מחשבה שמדעי המחשב יספק לי עבודה יוקרתית, משכורת גבוהה, עבודה בכל מקום וכו' והכימיה תספק לי את מה שאני באמת מתחברת אליו יותר. כעת, לקראת חשיבה חוזרת לגבי מה אני הולכת ללמוד בע"ה בשנה הקרובה(שמתחילה בעוד חודשיים...) אני ממש אובדת עצות. אני אדם מאוד ריאלי ומתמטי וב"ה יש לי יכולות. הבנתי שמה שמעניין אותי זה הסברים למה שקורה בעולם-כימיה, ונראה לי שגם ביולוגיה עשוי לעניין אותי.דברים מדעיים. כעת אני מתלבטת האם להמשיך ללמוד רק כימיה עם תעודת הוראה גם, או לעבור ללמוד :"ביוכימיה ומדעי המזון" . ההתלבטות היא כזו: לגבי כימיה-לאחר בירורים רבים הבנתי שאין עבודה בכימיה אלא רק אחרי תואר שני,וגם אז היא לא כזו זוהרת..(המשכורת לא משהו ולא קל למצוא עבודה) קשה לי להשקיע בדברים בלי לראות בהם מטרה, ואני מפחדת שארגיש מתוסכלת במהלך התואר מכך שאדע שבסוף התואר הראשון לא יהיה לי מה לעשות איתו חוץ מהוראה. אני ממש לא פוסלת הוראה ואפילו רוצה לעסוק בזה מתישהו,אבל אינני רוצה להיות מחויבת לעסוק בהוראה אלא רוצה מקצוע שאוכל לבחור בו אם לעסוק בו או ללמד אותו. לגבי מדעי המזון: חשבתי על המקצוע כי מדעי המזון, לפי הבנתי, משלב תואר ריאלי, כימיה וביולוגיה, דברים שנשמעים לי מענינים. העבודה גם היא במפעלים-דבר שנשמע מעניין. בנוסף, זהו תואר מעשי-כלומר אחרי תואר ראשון ישר ניתן לעסוק בו. החסרונות הם שמקומות העבודה במזון לא רבים כ"כ והחסרון שהכי מדאיג הוא שזה מקצוע ספציפי מאוד,כך נשמע לי, ואני גם ככה לא סגורה על הכיוון המקצועי שאני רוצה בו,ולכן אעולי כדאי מראש ללכת על מקצוע כללי שיפתח אעותי ליותר תחומים?! חשוב לציין שעשיתי ייעוץ לימודי מעמיק והמליצו לי ללכת על הנדסת מזון.. כימיה אמנם לא פסלו. מדעי המזון זה לא חלום חיי אבל זה פשוט נראה לי מנקודת המבט שלי היום, די מעניין... זקוקה מאוד לייעוץ ואם אפשר כמה שיותר מהר כי ההרשמה נגמרת בקרוב מאוד. תודה רבה מראש, וסליחה על האורך-רציתי לתאר את כל התמונה...
סגור