פורום ייעוץ לימודי ותעסוקתי

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
במסגרת הפורום תקבלו ייעוץ לימודי ותעסוקתי בינהם מידע על מקצועות ומסלולי הלימוד, סיכויי הקבלה ועזרה בבחירת מוסד לימוד בהתאמה אישית. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 072-3131888 .
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
איתן | 22:26  27/07/10
שלום רב אני מתלבט מאוד בין הנדסאי תעו"נ מערכות מידע לבין תעו"נ לוגיסטיקה קצת רקע על עצמי:אני בן 34 כבר 5 שנים בתעשייה בתפקידים שונים התחלתי כמפעיל ובשנה האחרונה אני מתפקד כמנהל מחלקה אין לי שום תואר רלוונטי חוץ מניסיון שרכשתי בתחום הפרמצבטיקה.תמיד נמשכתי לתחום המיחשוב אפילו בשנת 2000 הוצאתי תעודת הסמכה של ולאחרונה מאוד קוסם לי תחום מערכות המידע אך מצד שני אין לי שום ניסיון בתחום זה ואני איאלץ בעצם להתחיל מאפס אם בכלל יקבלו אותי לתפקיד מסוים בתחום....לכן אני מאוד מתלבט האם להתחיל מאפס בתחום מערכות המידע או לחילופין תכניתי השנייה הנדסאי לוגיסטיקה ולאחר מכן להשלים לתואר ראשון בלוגיסטיקה אני באמת לא יודע מה כדאי לעשות האם בכלל בגילי כדאי לעשות שינוי"פאזה"?האם בכלל ישנם משרות עבור הנדסאי מערכות מידע ללא ניסיון?ואם כן מהם?או האם כדאי להישאר בתחום שלי לרכוש עוד שנות ניסיון + תעודות?
אורלי | 09:27  29/07/10
שלום איתן, גילוי נאות - אני אורלי, נציגת ג'ון ברייס הדרכה. אני רוצה להמליץ לך על קורס ניתוח מערכות . קורס זה מקנה ידע נרחב בעולם מערכות המידע .אצלינו, קורס זה הוא שנתי ומאפשר לך גם לעבוד. אני ממליצה לך לברר במקום העבודה הנוכחי שלך, אם אתה יכול לעבור ליחידת מערכות המידע ולתפקד שם כמנתח מערכות. לא מדובר בתואר רישמי אבל תעודה מוכרת ומוערכת מאוד. את הנסיון לאחר הלימודים או בזמן הלימודים , הייתי מנסה בעבודה הנוכחית לפני צבירת נסיון בתחום ויציאה החוצה. אם תרצה לקבל ייעוץ נוסף, מוזמן ליצור קשר: 03-7100777 בהצלחה, אורלי
היי אורלי כמה שאלות: נשמע מאוד מעניין אך:1. את לא חושבת שעדיף לעשות הנדסאי במערכות מידע מאשר תעודת הסמכה?2.מהדרישות הקבלה לקורס ומה שעות וימי הלימודים?3.מה השכר והתנאים בד"כ בתפקיד מהסוג הזה?4.האם ללא ניסיון ורק עם התעודה הזו יקבלו אותי?5.האם יש לכם מרכז השמה לבוגרים?באילו עוד עיסוקים אני יוכל לעסוק בתעודה זו חוץ מניתוח :הטמעה,ניהול מערכות,עיצוב ותכנות מערכות? האם לימודים אלו מתאימים לחסרי ניסיון בתכנות? אשמח אם תעני ללי לכל השאלות ולאחר מכן אצור עימך קשר תודה מראש איתן.
אורלי | 14:42  01/08/10
הי איתן, תואר במערכות מידע הוא מאד כללי, נותן "מעט מידע על הרבה תחומים" ואחריו אין לך ידע מספיק ע"מ לנתח מערכות בפועל. הקורס שלנו הוא מעשי ומקצועי ומתמחה כולו בניתוח המערכות – הגדרה, אפיון והתאמה של מערכות המידע לארגון. מעבר לכך, יש לנו נסיון של 15 שנה בהעברת הקורס והכשרת אלפי תלמידים כמנתחי מערכות הפזורים בשוק העבודה – בחברות היטק, משרדי ממשלה, בנקים וחברות מסחריות אחרות. בסיום הקורס אתה מקבל תעודה של ג'ון ברייס ושל לשכת מנתחי המערכות בישראל, שהיא הגוף הבכיר ביותר בארץ בתחום זה. ע"מ להתקבל לקורס צריך לעבור "שאלון מבדק" ע"י מנהל התחום – שאלון זה יימסר לך ע"י יועץ הקורס. לא נדרש רקע בתכנות ע"מ ללמוד בקורס ולעסוק בתחום. אני מציעה לך להיכנס לאתרים באינטרנט בהם ישנן "טבלאות שכר" (דיאלוג, דרושים, אולג'ובס וכו') שם תמצא שהשכר לתפקיד התחלתי כמנתח מערכות נע בסביבות 10-14 א' ₪. כמובן שככל שמתקדמים בתפקיד ורוכשים ניסיון השכר עולה. כמו שכתבתי בתשובה הקודמת, הייתי מציעה לך לנסות להשתלב תוך כדי הלימודים במחלקת מערכות מידע בארגון שבו אתה עובד כיום ע"מ לצבור ניסיון מספיק שישחרר אותך בצורה הטובה והמקצועית ביותר לשוק העבודה. מחלקת "ג'ון ברייס ג'וב" אמונה על עזרה לבוגרי הקורסים להשתלב במעגל העבודה (אתה מוזמן להצטרף אלינו בפייסבוק ולקבל עצות מעשיות על דרך כתיבת קו"ח, עמידה בהצלחה בראיונות עבודה וכדו'). נתונים על הקורס כמו: ימי הלימוד, שעות ומחיר יינתנו ע"י יועץ הקורס. אתה מוזמן לפנות ליועץ שלנו שמטפל בתחום - דורון ולקבל מידע נוסף. טל': 03-7100669 בהצלחה, אורלי.
יעל | 16:48  02/08/10
הי, רציתי לדעת עם אלו קורסים בתחום המחשוב-בתחום הריאלי (תכנות וכו') יש סיכוי טוב לעבוד אח"כ גם כעצמאיים בשוק. האם לוקחים בעיקר אנשים עם השכלה שנחשבת ריאלית, כלומר מדעים מדוייקים וכו'. האם יש לכם נתונים על אחוזי בוגרי הקורסים שעובדים ועל שכרם בפועל (ולא מתוך נתונים שלא ברור מה השכלת האנשים שמרכיבים את הסטטיסטיקה)?
מנהלת הפורום | 09:30  31/07/10
מכל מה שכתבת לא ברור לי מה יהיה הכי נכון להמשך עבודתך כלומר להתפתחות בעבודתך הנוכחית? ועד כמה אתה רוצה להישאר שם? יש מסלול במכללת רופין, בה אתה לומד הנדסאי תעשייה וניהול (אפשרי בכל מגמה שתבחר גם בלוגיסטיקה) והשלמה של נה נוספת לתואר במנהל עסקים, נראה שיכול לתת לך מענה.לגבי מערכות מידע, יש משרות להנדסאים אך להערכתי יש עדיפות לבעלי תואר בתחום.שווה לבדוק בתעשייה
סגור