פורום ייעוץ לימודי ותעסוקתי

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
במסגרת הפורום תקבלו ייעוץ לימודי ותעסוקתי בינהם מידע על מקצועות ומסלולי הלימוד, סיכויי הקבלה ועזרה בבחירת מוסד לימוד בהתאמה אישית. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 072-3131888 .
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
שלום, יש לי כיוון מסויים שחשבתי לנסות ללמוד, אבל יש לי יותר מדי שאלות.. הכיוון בכללי הוא בתחום גראפיקה \אנימציה..(עדיפות לאנימציה) אנסה לתמצת.. שאלות עקריות: 1.מה ההבדל בין עיצוב גראפי לאנימציה? יש הבדל ביכלל? 2.מה ההבדל בין תקשורת חזותית ותקשורת אינטראקטיבית? (ממה שיצא לי לקרוא בכול מיני מקומות , הם שניהם נשמעים לי די אותו הדבר... יש מצב , שזה בעצם אותו הדבר?אם לא, מה ההבדלים?) 3.הייתי מעדיפה לעשות תואר ראשון בתחום.. אבל האם תואר הנדסאי(בטכניון חיפה) יחשב בסוף הלימודים באותה המידה כמו תואר ראשון? 4.בכללי, על איזה מוסדות לימוד(מכללות אוניברסטאות) הייתם ממליצים לי באזור הצפון?
הי מרינה, עיצוב גרפי הוא חלק מתחום העיצוב הכללי, וויקיפדיה מגדירה את התחום כך: "עיצוב גרפי הוא תחום עיצוב העוסק בשילובם של טקסט ותמונה לשם העברתו של מסר מסוים, ובתור שכזה הוא חלק מהתקשורת החזותית שהיא תחום בתוך ענף העיצוב החזותי [...] בא לידי ביטוי בעיצוב של טקסטים מודפסים (עלונים, כתבי עת וספרים), עיצוב אריזות מוצרי הצריכה, כרזות, פרסום, שלטים, עימוד, עיצוב אתרי אינטרנט, עיצוב ממשקים לטלוויזיה, עיצוב ממשק המשתמש למערכות מידע, איור, וידאו, אנימציה ותחומים נוספים. לפיכך, מעצבים גרפיים שונים יכולים לעסוק בפועל בתחומים רחוקים לכאורה, מעיצוב בול ועד עיצוב ממשק וירטואלי." אנימציה היא כאמור אחד היישומים של העיצוב הגרפי, כי היא דרך להעברת מסרים באמצעות תמונה. אנימציה (בעברית: הנפשה), אם מפשטים אותה מאוד, פירושה יצירה של סרטים, או תמונות נעות, שלא באמצעות מצלמה "רגילה". פעם קראו לזה "סרטים מצוירים", היום כבר מעטים מאוד מציירים בעצמם - ומשתמשים במחשב ליצירה אנימציות מרהיבות. הסרט החדש "אוואטאר" הוא דוגמה לכך. אינטראקציה היא, בבסיסה, תקשורת דו-כיוונית. לגבי ההבדל בין תקשורת חזותית לבין תקשורת אינטראקטיבית, תחשבי על ההבדל בין עיצוב של פוסטר פרסומת לחברת אופנה (שאיתו אי אפשר לעשות כלום חוץ מלהסתכל) לבין עיצוב אתר האינטרנט שלה, שבו הגולש מחליט אילו עמודים הוא רוצה לקרוא, ואפילו יכול - נאמר - להעלות תמונה של עצמו כדי לבדוק איך ייראה עליו בגד מסוים. אפשר ללמוד את התחום במגוון דרכים - במכללות לעיצוב, במכללות הנדסאים, ובלימודי תעודה. בעיני, מה שיהפוך את המעצב לאיכותי בעיני מעסיקו הוא הכישרון והניסיון ופחות סוג התעודה שהוא מציג. בהצלחה! מירב ימיני יועצת לימודים היחידה ללימודים חוץ אקדמיים מכללת רמת גן
תודה על תגובתך , עזרת לי להבין כמה דברים .. אבל עוד שאלה קטנה.. - (רק רוצה לוודא שהבנתי נכון ת'דברים , על מנת שגם יהיה לי יותר קל להתקבע על משהו מסויים ) אם הבנתי נכון: אנמציה ועיצוב גרפי שניהם נכנסים תחת קטגוריה אחת והיא תקשורת חזותית, ז"א יש לך רעיון , אתה בא ומביע אותו תוך כדי שימוש ביצרתיות שלך , ובסופו של דבר דואג לאיך שהתוצאה תראה ויזואלית נטו? ותקשורת אינטראקטיבית , כוללת גם היא אנמציה ועיצוב גרפי, אבל מעבר לסתם לחשוב על איך זה יראה אתה גם חושב מבחינת רעיון ,איך זה הולך לעבוד מבחינה פרקטית? הבנתי נכון?
סגור