פורום ייעוץ לימודי ותעסוקתי

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
במסגרת הפורום תקבלו ייעוץ לימודי ותעסוקתי בינהם מידע על מקצועות ומסלולי הלימוד, סיכויי הקבלה ועזרה בבחירת מוסד לימוד בהתאמה אישית. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 072-3131888 .
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
נורמה | 16:30  12/05/09
אני מובטלת בת 50 מהפריפריה. תואר במחשבים ובמתמטיקה מלפני המון שנים. עסקתי בחיי בתכנות – בתחומים שאינם רלוונטיים כיום, ובהוראה בתיכון (מה שממש לא התאים לי), לפני כ10 שנים חזרתי לעבוד בתכנות לאחר הפסקה ארוכה מאד, עבדתי בתחום שאין בו ביקוש ושייך בעצם למהנדסי אלקטרוניקה משך כ4 שנים, עד שפוטרתי עקב קיצוצים. זה קרה לפני כ 6 שנים. מאז למדתי דברים רבים לצורך הסבה מקצועית, שאחר כך לא היתה בהם עבודה באיזור, למרות מסלול הסבה , עם השמה מובטחת לעבודה . בין השאר : מדריכי סאפ, מנתחי מערכות, ומיישמי פריוריטי. בין לבין עבדתי בכל מיני עבודות מזדמנות וגם שנה אחת בתכנות – גם כן בתחום שכבר אין בו הרבה ביקוש. לפני כשנתיים-שלש פניתי למכון להכוון תעסוקתי לבדוק מה ממליצים לי ללמוד כהסבה מקצועית(ביקשתי לימודים של טווח קצר, לא רואה את עצמי כיום הולכת ללמוד תואר בשלוש שנים), שיתאים לכישורי ויאפשר לי עבודה מכובדת ומפרנסת ורצוי מעניינת. התוצאות מאד איכזבו, כל מיני קורסים שממש לא מעניינים, רובם לא ניתן ללמוד כאן – את רובם לומדים אנשים עם נסיון מהשטח שזקוקים לתעודה, ולא מי שמחפש תחום חדש, כלם בשכר נמוך , והיחיד שנגיש לי זה הנה"ח שמתחילים בשכר מינימום, תמיד נדרש נסיון במודעות ואותי אישית התחום משעמם מאד. מאחר וזה לא שכנע אותי, הלכתי והשקעתי בקורס מיישמי פריוריטי שמאד הומלץ לי ברשת על ידי כל מיני אנשים, הרקע שלי התאים והבטיחו (שוב) השמה, מה ששוב לא התקיים. (אין מודעות על משרות, ואם כבר יש אז זה לאיזור המרכז והשרון עם נסיון של חמש שנים, המשרות מועברות דרך קשרים , בין היתר עם המכללה שבה למדתי שאמורים לדאוג לעבודה לבוגרים) זהו תחום שבהתחלה לפחות צריך להתנסות בחברת מיישמים , עם שכר שהוא הרבה מעל המינימום ובהמשך ניתן להפוך לפרי לנסר, בשכר גבוה. וזו עבודה מעניינת. אבל כאמור לא רלוונטי כעת. כיום אני מובטלת שוב מעל חצי שנה, חושבת שבגילי ועם הידע שיש לי (או שאין לי) יקשה עלי לחזור לתכנת, הוראה – עוד פחות מושכת אותי. אשמח מאד לקבל עוד רעיונות להסבה מקצועית. גם ממנהלי הפורום, וגם מהקהל. קשה לי לקבל שבגיל הזה אשאר במצב כזה, שהמוח מתנוון,והכיס ריק. יש לי יכולות, אני רוצה ללמוד דברים חדשים , אני רוצה לצאת לעבוד,חייבת לצאת לעבוד. רוצה לבנות לעצמי קריירה, וגם להתפרנס בכבוד. לעבודות שלא עסקתי בהן, או תחומים שלא למדתי,גם זוטרות בהרבה: כגון מזכירות , בכלל לא חוזרים אלי. מחפשים תמיד עובדים עם נסיון ורצוי צעירים בהרבה. אני לא מוצאת מודעות בתכנות שאני יכולה לענות עליהן. אגב – למדתי בעבר למשל קורס ג'אוה, אבל גם זה לא עזר, כי נדרש נסיון בעבודה, ומאז אני כבר לא זוכרת כלום.... להוראה כאמור איני רוצה לחזור, ולא הצלחתי עדיין לחשוב על משהוא ללמוד , שיעניין אותי, יתאים לי, יהיה מפרנס וניתן למצוא בו עבודה לאחר קורס, וכדאי גם שיש זמינות ללמוד אותו. אני פתוחה לרעיונותיכם, או להצעה לאן עוד לפנות לקבל רעיונות יישומיים.
מנהלת הפורום | 20:56  17/05/09
הי נורמה אני לא בטוחה שאוכל לסייע, אך מה לגבי בדיקות תוכנה, ידוע לי שאולי לא מדובר בתחום הכי מרתק, אך זה עשוי להחזירך למעגל העבודה ולחברות הי טק בפרט ואולי בהמשך, כשיסתיים המיתון תוכלי להיות יותר בררנית ולחפש משהו מעניין יותר.
סגור