פורום ייעוץ לימודי ותעסוקתי

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
במסגרת הפורום תקבלו ייעוץ לימודי ותעסוקתי בינהם מידע על מקצועות ומסלולי הלימוד, סיכויי הקבלה ועזרה בבחירת מוסד לימוד בהתאמה אישית. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 072-3131888 .
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
מישהי | 21:38  05/05/09
אני בת 26, ואני נמצאת בתקופה בחיי בה פשוט אינני יודעת מה לעשות. לפני שנה וחודשיים התחלתי ללמוד לתואר במדעי החברה והרוח (בתחילה הייתי במסלול של מדעי החברה עם התמקדות בתקשורת, אך שיניתי זאת למדעי החברה והרוח מפני שלא רציתי לעבור את הקורס בסטטיסטיקה), ואפילו קיבלתי ציונים טובים. לא מצוינים, אך גם לא רעים. תוך כדי הלימודים עבדתי בעבודות במשמרות. מזה כחודש אני מובטלת. לאחרונה התחלתי לשאול את עצמי: האם אינני עושה טעות בכך שאני לומדת לתואר שלא בטוח שיעזור לי בחיים? האם אינני מבזבזת את כספי (וזה הרבה כסף!)? האם לא עדיף לי להפסיק את הלימודים ובמקום זאת לחפש עבודה במשרה מלאה, כדי לחסוך כסף לדירה משלי (הרי אינני יכולה להמשיך לגור עם ההורים לנצח...)?. אשמח לקבל מכם איזושהי הכוונה וייעוץ. בתודה מראש!
משה | 12:54  06/05/09
לדעתי זאת תהיה טעות לעזוב את התואר באמצע. כל תואר באשר הוא, שווה. הוא פותח לך אפשרויות לימודים מגוונים בעתיד, או בתחום מדעי החברה או מדעי הרוח, הוא פותח לך גם אופציות תעסוקה ודלתות שאולי בלי תואר ראשון לא היו פתוחות בשבילך. בנוסף לכך גם אם את לא בטוחה שתוכלי למצוא עבודה בתחום לימודים שלך את תמיד יכולה להוציא תעודת הוראה. אני אישית גם לומד לתואר כמו שלך ואני לא פוסל את האפשרות לעבוד בהוראה. דוד שלי הוציא תעודת הוראה בבית ברל לאחר שהיה כבר אקדמאי ולפי מה שהבנתי לקח לו בסה"כ קצת מעל שנה והוא קיבל הרבה הקלות שם! יש היום הרבה פרסומים על זה שיש מחסור במורים לכן זה יכול להיות כיוון אם מתאים לך כמובן.
מנהלת הפורום | 10:59  09/05/09
האם שאלת עכצמך ובררת מה "תרצי לעשות שתהיה גדולה" או שאין לך עדיין מושג? הלימודים אמורים לשרת איזושהי מטרה והם לרוב לא המטרה עצמה.בדרך כלל "שווה" לסבול בטווח הקצר בכדי להשיג יותר בעתיד. יתכן שללא המטרה לימודיך נראים קשים ולא מתגמלים, לכן קודם כל בררי לעצמך מה את רוצה לעשות בעתיד ומומלץ שתפני לאיש מקצוע כלומר לפסיכולוג תעסוקתי במידה ואת מתקה לענות על כך לבדך. בכל מקרה לעבוד כרגע אולי יביא ליותר פרנסה בטווח המידי, אך ללא תואר אקדמי תמיד תשארי ברמה מאוד מסוימת בעולם העבודה והאפשרויות יהיו מוגבלות להתקדמות ברמה הכלכלית ומבחינת הסטאטוס.
סגור